Skip to content

נשיא איראן למופתי הסורי: "האזור יהיה נקי מנוכחות הציונים"

האזהרה כי התקפה על סוריה כמוה כתקיפה נגד איראן כוונה כלפי ארה"ב וישראל שעלולות לתקוף את מחסני הנשק אם יסתבר כי הנשק מועבר, בהוראת אסד, לידי החיזבאללה או מגיע לידיים של ארגוני טרור. בישראל גובר החשש מפני זליגה של נשק כימי, טילים נגד מטוסים וטילים ארוכי טווח מסוריה. גופות של צעירים סונים התגלו היום ליד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא איראן, מחמוד אחמדינז'אד, נועד ביום שלישי בטהרן עם המופתי הראשי של סוריה, בדר א-דין חסון. הפגישה נערכה על רקע הקרבות הקשים המתחוללים היום בסוריה ומלחמת האזרחים שנכנסה לחודש ה-22. לנוכח אזהרות המערב והחשש הכבד מזליגת נשק כימי לידי גורמי טרור והחיזבאללה בתוכם, הגיבה אמש טהרן והזהירה כי כל תקיפה של מדינה זרה על סוריה תתפרש כהתקפה נגד איראן והיא תגיב התאם.

חשש מזליגה של נשק קונבנציונאלי ונשק כימי לחזבאללה, בחסות המשטר, או לארגוני טרור
חשש מזליגה של נשק קונבנציונאלי ונשק כימי לחזבאללה, בחסות המשטר, או לארגוני טרור

האזהרה כוונה בעיקרה כלפי ארה"ב וישראל שעלולות לתקוף את מחסני הנשק אם יסתבר כי הנשק מועבר מהם, בהוראת הנשיא הסורי, לידי החיזבאללה או מגיע לידיהם של ארגוני טרור. אחמדינז'אד אמר היום, כי "המעצמות הכוחניות מחפשות לשלוט שוב על האזור, ולכן ישנן מדינות שמסיבות של חוסר ידיעה או מתוך החיפוש אחר הכוח, הפכו להיות לכלי משחק של אותן מעצמות".

עם סיום הפגישה אמר הנשיא האיראני לכלי התקשורת, כי "לציונים אין עוד דרך להינצל, ובעתיד הקרוב האזור יהיה נקי מנוכחותם של הציונים, והכבוד, הגאווה והשלווה של העם הסורי ושאר עמי האזור ישובו במהרה". המופתי של סוריה אמר בסיום המפגש, כי "המהפכה האסלאמית באיראן לא באה רק עבור האיראנים, אלא עבור כל העשוקים בעולם".

ארסנל נשק עצום

בחודש שעבר דיווחה רשת CNN, כי צבא סוריה שיגר לפחות שני טילים בליסטיים מתוצרת איראן לעבר כוחות המורדים. גורמי ביטחון אמריקניים אמרו בעניין זה כי מדובר בטילי הקרקע-קרקע "פאתח 110", בעלי טווח קצר ויכולות דיוק גבוהות יותר מטילי הסקאד, שבהם עשה שימוש בשבועות האחרונים הצבא הסורי. בישראל חוששים מזליגת טילים מתוחכמים כאלו לידי החיזבאללה וגורמי טרור אחרים.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, שנשא דברים היום בכנס החלל הבינלאומי השנתי שהתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה, הגדיר את השינויים במזרח התיכון כ"דרמטיים", ואמר כי "בסוריה מתרחשים תהליכים טקטוניים של התפרקות. יש בסוריה ארסנל נשק עצום, שחלקו 'סטייט אוף דה ארט' וחלקו בלתי קונבנציונלי. כל זה עלול להיות על גבולותינו ואפילו לא בחצר האחורית שלנו".

מפקד חיל האוויר הדגיש כי ”עלינו להתמודד עם קשת אויבים ויריבים רחבה מתמיד. אנו מתמודדים במרחב בין איומים תת-קונבנציונליים לבלתי-קונבנציונליים, בין הסכין לגרעין. אנו מתמודדים עם אמל"ח מכל המינים והסוגים, כשאם בעבר התייחסנו לאיומים ואתגרים על גבולותינו ועל הגדרות, היום המצב שונה בתכלית – האיומים יכולים לבוא מהחזית, או מהעומק האסטרטגי אל החזית, בדמותם של כטב"מים, טילי שיוט ונשק בלתי קונבנציונאלי“.

גופות של 100 צעירים סונים שנרצחו על ידי המשטר הסורי (מקור: יו טיוב)
גופות של 100 צעירים סונים שנרצחו על ידי המשטר הסורי (מקור: יו טיוב)

גופות בנהר של חאלב

בסוריה עצמה התגלו אתמול כמאה גופות של צעירים סונים בנהר ליד העיר חאלב (מחוז אלפו) שהוצאו להורג והושלכו על ידי המשטר הסורי. כך מסר היום ארגון האופוזיציה הסורי לזכויות אדם. "עשרות גופות לא מזוהות נמצאו בשכונת בוסתן אל-קאסר בעיר חאלב. הצעירים האלה, בשנות העשרים לחייהם, הוצאו להורג מירי של כדור בראש. בעודם לבושים בגדים אזרחיים ובגדי הסוואה. הידיים של רוב ההרוגים נכפתו מאחורי גבם", נמסר מהארגון.

בסוריה נהרגו רק אתמול 250 איש בקרבות בין הצדדים. ארגון לזכויות האדם באו"ם מסר, כי 705 אלף בני אדם נמלטו עד כה מסוריה למדינות שכנות. לירדן וללבנון נמלטו יותר מ-200 אלף פליטים כל אחת. לטורקיה נמלטו 163 אלף פליטים, לעיראק 77 אלף, למצריים 14 אלף וחמשת אלפים פליטים נוספים הגיעו למדינות אחרות.

[related-posts]

הסרטון שהופץ ביו טיוב על הטבח בחאלב (מראות קשים):

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן