Skip to content

BP: קנס של 4 מיליארד דולר

התאגיד השלישי בגודלו בעולם בתחום הנפט, הגז הטבעי והפטרוכימיה ישלם קנס של מיליארדי דולרים, בעקבות אסון דליפת הנפט שבניו מקסיקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הנפט והאנרגיה הבריטית, בריטיש פטרוליום – BP,  פרסמה אתמול כי הגיעה לעסקת טיעון עם שלטונות ארצות הברית, בעקבות אסון דליפת הנפט במפרץ ניו מקסיקו שליד חופי לואיזיאנה לפני כמעט שלוש שנים. על פי עסקת הטיעון עם בית המשפט במחוז המזרחי של מדינת לואיזיאנה, החברה תשלם קנס של 4 מיליארד דולר, שיתפרש על פני 5 שנים.

אסדת נפט של חברת BP (מקור: ויקימדיה)
אסדת נפט של חברת BP (מקור: ויקימדיה)

לא די בכך, BP קיבלה על עצמה תנאים נוספים שנועדו למזער פגיעה עתידית בחיי אדם ובסביבה, כמו פיתוחן של טכנולוגיות קידוח תת ימי בטוחות יותר. פעולות נוספות ש-BP קיבלה על עצמה הן הקמתן של תהליכי בקרה על פעילות החברה, כאשר גורם חיצוני ולא תלוי יגיש דו"ח אחת לשנה למשך 4 שנים, שיבחן האם BP עומדת בתנאי ההסכם שחתמה עליו.

הקנס מצטרף לקרן סיוע בגובה של 20 מיליארד דולר שהקימה BP לאחר האסון, כדי לפצות אלפי דייגים ובעלי עסקים בעקבות הפגיעה בהם בעת אסון הדליפה.

במעמד השימוע בבית המשפט אתמול, עמד נשיא BP בארצות הברית ופנה אל משפחות החללים והפצועים, והביע צער עמוק והתנצלות על הטרגדיה: “אנחנו – וכשאני אומר אנחנו, אני מתכוון לגברים והנשים בהנהלת BP, חברי הדירקטוריון, והעובדים של BP – מתנצלים עמוקות על האובדן הטראגי של 11 בני אדם שנהרגו ואחרים שנפצעו באותו יום". עוד הוא הוסיף, כי: “העתירה שלנו ברורה, BP מבינה ומכירה בתפקיד שלה בטרגדיה, ואנחנו מתנצלים – BP מתנצלת – לכל אלו שנפצעו ובמיוחד למשפחות של אלו שאיבדו את הקרובים להם. BP גם מתנצלת על הנזק לסביבה שנגרם כתוצאה משפך הנפט, וגם אנחנו מתנצלים על אותם בני אדם וקהילות אשר נפצעו".

BP היא חברת נפט וגז בריטית הממוקמת בבריטניה. החברה עוסקת בכל תחום בתעשיית הנפט והגז החל מחיפוש והפקה של נפט וגז ועד לשיווק, זיקוק ושינוע מוצרי דלק. בחודש אפריל 2010, אירע פיצוץ על אסדת קידוח של החברה ליד מפרץ מקסיקו. הפיצוץ גבה את חייהם של 11 בני אדם והתחיל את מה שעתיד להיות כאחד האסונות הגדולים ביותר בתעשייה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן