Skip to content

ישראל תקפה הלילה בגבול לבנון-סוריה לפי מקורות זרים

על פי סוכנות רויטרס, מקור בטחוני בלבנון ודיפלומט לבנוני מסרו לה כי ישראל תקפה במהלך הלילה מטרה בגבול לבנון-סוריה. צה"ל: אנו לא מתייחסים למידע ממקורות זרים. היום מסרה סוכנות ידיעות לבנונית כי מטוסים חדרו אתמול בשתי גיחות ללבנון החל משעות אחה"צ וכלה בשעות הלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון דיווחה היום (רביעי) בצהריים, כי אתמול חדרו ארבעה מטוסי קרב ישראליים למרחב האווירי של דרום לבנון וביצעו שתי גיחות. האחת מעל העיירה רמיש הסמוכה לגבול ישראל והשנייה מעל נקורה השוכנת מספר קילומטרים מראש הנקרה. לפי הדיווח, בוצעה גיחה אחת בסביבות 16:30 והשנייה ב-21:05. על פי סוכנות רויטרס, מקור בטחוני בלבנון ודיפלומט מערבי מסרו לסוכנות כי ישראל תקפה במהלך הלילה מטרה בגבול לבנון-סוריה. לטענתם המקורות סירבו להזדהות ולא מסרו מידע נוסף בגלל רגישות הנושא. מצה"ל נמסר כי צה"ל לא מתייחס למידע ממקורות זרים.

(צילום: דובר צה"ל)
האם ישראל תקפה בגבול לבנון סוריה? (צילום: דובר צה"ל)

על פי דיווח של אתר אינטרנט אמריקני, "אל מוניטור", ישראל תקפה שיירה שהובילה נשק. על פי סוכנות הידיעות הלבנונית, אין שחר לידיעה זו.

לטענת הלבנונים, ארבעה מטוסי קרב ישראליים שהו במרחב האווירי הלבנוני עד 2:00 לפנות בוקר, יום רביעי. עוד נמסר, כי הדיווח מתבסס על תצפית של הצבא המקומי הלבנוני.

תושבים באזור נהריה דיווחו אתמול על תנועת מטוסים ערה בשעות הצהריים והערב. בימים האחרונים התרבו הדיווחים על מתיחות בגבול הצפון. בשבוע שעבר נפרסו שתי סוללות של מערכת כיפת ברזל, האחת באזור חיפה והשנייה באזור הגליל העליון. בצה"ל נטען כי הפריסה נעשית במסגרת תהליך קליטה מבצעית של המערכת להגנה מפני רקטות וכי אין לכך קשר לדיווחים על המצב בצפון. 

אשל במכון פישר אתמול (צילום: דו"צ)
יש בסוריה ארסנל נשק עצום. אשל במכון פישר אתמול (צילום: דו"צ)

השבוע הודיעו בצה"ל על האצת הבנייה של גדר הביטחון לאורך הגבול הסורי לקראת השלמתה. במסגרת זו נפרשו גם מערכות מכ"ם ומצלמות מיוחדות בנקודות שונות לאורך הגבול או בקרבתו.

אתמול, בכנס החלל הבינלאומי שנערך בבית חיל האוויר הרצליה,  התייחס מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, למאגרי הנשק שבידי סוריה ואמר כי "בסוריה מתרחשים תהליכים טקטונים של התפרקות. יש בסוריה ארסנל נשק עצום שחלקו "סטייט אוף דה ארט", וחלקו בלתי קונבנציונאלי. כל זה עלול להיות על גבולותינו ואפילו לא בחצר האחורית שלנו". הוא הוסיף כי המידע על המתרחש תלוי בעיקרו במידע מודיעיני ולחיל האוויר יש חלק גדול בכך.  לדברי הדיילי סטאר הלבנוני, נצפו מטוסים ישראליים גם מעל אזור צידון.

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן