Skip to content

15 בוגרות קורס הכשרה, 80% השמה בעבודה

הקורס "מדברות עבודה", פרויקט הדגל של עמותת ידיד בתחום התעסוקה, מיועד לנשים המחפשות עבודה או מבקשות לשדרג את שכרן, וזאת תוך שהן רוכשות כלים מקצועיים להתמודדות עם שוק עבודה בתקופה של אי ודאות כלכלית גדולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני לא יודעת איך להודות לכם על ההזדמנות להשתתף בפרויקט ששינה לי כל כך הרבה דעות וראייה מוטעית לגבי עולם התעסוקה. אני יכולה היום לראות דברים מזווית שונה ולפעול אחרת, קיבלתי הרבה כלים כיצד למצוא עבודה, כיצד להתראיין וכיצד להתקדם בעבודה", מספרת ב', תושבת קרית גת שהשתתפה בחודשים האחרונים, יחד עם 14 נשים נוספות, בקורס "מדברות עבודה" של עמותת ידיד. הקורס התקיים בקרית גת והסתיים השבוע.

בוגרות קורס "מדברות עבודה" (צילום באדיבות עמותת ידיד)

עוד סיפרה ב': "לפני הפרויקט עבדתי תמיד בעבודות שלא התאימו לי, תמיד התפשרתי, הן בגלל שיש לי ילדים קטנים וגם כי לא ידעתי במה מתאים לי לעסוק, לכן גם עברתי הרבה מעבודה לעבודה. היום אני יודעת מה אני רוצה וכבר התראיינתי למספר משרות בתחום. המוטיבציה שלי השתנתה מקצה לקצה אני שמחה לצאת לעבוד".

"מדברות עבודה", פרויקט  הדגל של ידיד בתחום התעסוקה, מתקיים זה מספר שנים בערים שונות ברחבי הארץ. הקורס שהסתיים השבוע הוא הקורס החמישי במספר, וגם בו שיעור המשתתפות שמצאו עבודה עוד במהלך הקורס עומד על כ-80%.

"ההצלחה שלנו גדולה, כי אנחנו מאמינים שכל אחד רוצה לעבוד", אומרת שרי רבקין, מנכ"לית ידיד. "הקורס מיועד לנשים המחפשות עבודה או מבקשות לשדרג את שכרן, וזאת תוך שהן רוכשות כלים מקצועיים להתמודדות עם שוק עבודה בתקופה של אי ודאות כלכלית גדולה". 

מבדיקות שעשו מנהלת מרכז ידיד בעיר, יהלום עוזרי, רכזת הקורס אפרת קליין, ומנהלת הפרוייקטים של ידיד, רותי קטנוב, עולה כי לאורך זמן עומד אחוז ההשמות על ממוצע של 60%.

בוגרות הקורס הנוכחי השתלבו בתפקידי הדרכה בהוסטלים ובבתי ספר, בהנחייה וליווי במערכת הרווחה העירונית, בחוגי אמנות בפנימיות ובגני ילדים. חלקן פנו בנוסף להשלמת השכלה בתחומי החינוך – הוראה מתקנת, תקשורת, השלמת בגרות ושנות לימוד ובקורס מקצועי לבישול ואפייה.

"מדברות עבודה" שם דגש על העצמה נשית ותעסוקתית. הנשים מקבלות הכוונה תעסוקתית, ייעוץ אישי וכלים לפיתוח קריירה. הקורס כולל לימודי מחשבים וניהול תקציב כלכלי .

הפרויקט נבנה מנוהל וממומן ע"י עמותת ידיד בסיוע תורמים מהארץ ומחו"ל. בין השאר שותפים בפרויקט קרן רזנצוויג קופרשמידט, שותפות 2000, הפדרציה היהודית של שיקגו, מרכז תנופה בקרית גת, המשרד לקליטת עלייה, יו"ר ההסתדרות בקרית גת חיים פרטוש ועוד. 

הקורס ניתן לנשים, בנות 22-50, ללא כל תשלום, בתנאי שיופיעו לכל 22 המפגשים ויבצעו את המשימות המוטלות עליהן על ידי המנחות והמלוות.

בין הנשים שלקחו חלק בקורס ניתן היה למצוא כאלה שבמשך תקופה ארוכה לא הצליחו להשתלב בשוק העבודה. הדבר פגע קשות בביטחון העצמי שלהן ובאמונה שיצליחו להתקבל למקום עבודה עם שכר ראוי ותנאים הולמים. בתום הקורס דיווחו רוב הנשים שאחד מהישגים הגדולים שלהם בעקבות הקורס הוא העובדה שהכירו ביכולות האישיות שלהן והבינו כיצד לפתח דרכים אפקטיביות לחפש, לשווק את עצמן ולהגיש מועמדות גם למשרות שבעבר לא היו ניגשות אליהן. בין הנשים בקורס ניתן היה לפגוש נשים לאחר שנים שלא עבדו בשל  מחויבות בגידול ילדים, או שפוטרו מהעבודה ומאז לא מצאו חדשה. חלקן עבדו בעבודות מזדמנות מאחר שלא מצאו מקום קבוע. נשים שעבדו במפעלים בעבודות יצור והרגישו שהן רוצות עבודה אחרת שתתאים לכישוריהן, 

ע', אחת המשתתפות בקורס, לא הצליחה למצוא עבודה במשך תקופה ארוכה. על הקורס היא מספרת: "עברתי תהליך בו בחנתי מחדש את הרצונות האמיתיים שלי בשוק העבודה והבנתי מה אני צריכה לעשות. יחד עם רכזת הפרוייקט יצאתי לשטח. נכנסתי למעסיקים והתעקשתי שיקבלו אותי לראיונות עבודה. אני כבר לא מפחדת לגשת ולהציע את עצמי לעבודה אני מודעת ליכולות שלי ויש לי מה להציע. זוהי הרגשת ביטחון נפלאה". 

ב-10 לפברואר יפתח מחזור נוסף של "מדברות עבודה" בקרית גת לשנת 2013. למעוניינות להצטרף לקורס יש לפנות לעמותת ידיד לאפרת 08-6885565. במקביל מתקיימים קורסים דומים בערים נוספות ברחבי הארץ ובמיוחד באיזורי הפריפריה.

[related-posts title="עוד בנושא נשים"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן