Skip to content

סוכנות AP: ישראל תקפה שיירה שנשאה טילי נ"מ רוסיים

משרד הסוכנות בלבנון מסר הערב, כי שני מקורות ביטחוניים רשמיים אישרו שישראל תקפה שיירת נשק עם טילים רוסיים נגד מטוסים, שיועדה לחיזבאללה. ככל הנראה מדובר בטילים מסוג SA-17. גורם אחר, שצוטט בראיון לוושינגטון פוסט, מסר היום כי בתקיפה הישראלית היה מעורב גם כלי טיס לא מאויש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תקפה שיירת משאיות שהובילה נשק עבור החזבאללה, כך נמסר הערב (רביעי) לסוכנות  AP בלבנון מ"שני גורמי ביטחון רשמיים במזרח התיכון". לפי הסוכנות, אישרו לה הגורמים כי מדובר ככל הנראה בשיירת נשק שהכילה טילים רוסיים נגד מטוסים מסוג SA-17, שמסירתם לידי הארגון הייתה משנה לחלוטין את כללי המשחק האסטרטגיים מול החזבאללה. לדברי המקורות, נערכה ישראל בימים האחרונים לקראת המתקפה.

(צילום: אתר צה"ל)
הכחשה גורפת של לבנון, סוריה וישראל (צילום: אתר צה"ל)

גורם אחר, שצוטט בראיון לעיתון וושינגטון פוסט האמריקני, מסר היום כי בתקיפה הישראלית היה מעורב גם כלי טיס לא מאויש שירה טיל במשאית באזור הגבול בין סוריה ללבנון. אותו גורם הוסיף, כי לא ברור עדיין מי היו בעליה של שיירת המשאיות, המורדים או הצבא הסורי. יחד עם זאת ציין אותו גורם כי התקיפה כולה התרחשה כשהמשאיות היו על אדמת סוריה ולא בלבנון. אם עובדה זו נכונה, צריך להביא בחשבון את אזהרת טהראן מיום ראשון השבוע לפיה כל תקיפה של מדינה זרה נגד סוריה תתפרש על ידיה כתקיפה נגד איראן וכי היא תגיב בהתאם.

דובר צבא סוריה הכחיש בתחילה כי בוצעה תקיפה בתוך לבנון ובכך אולי ניסה למנוע מהחזבאללה את האפשרות להגיב לתקיפה מתוך לבנון לעבר ישראל. מאוחר יותר הודיעה סוריה בהודעה רשמית בטלוויזיה הסורית, כל ישראל תקפה מתקן צבאי מיוחד והכחישה את הדיווחים על שיירת נשק שהותקפה.

הניו יורק טיימס מדווח הלילה כי ישראל הודיעה לארצות הברית על תכניותיה לפני התקיפה לכאורה. ישראל וארה"ב אינן מגיבות. רוסיה הגיבה הבוקר כי אם אכן בוצעה תקיפה כזו, זו התערבות בוטה במלחמת האזרחית בסוריה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מסר אמש לכתבים: "אין לי תגובה על הדיווחים. אני מפנה אתכם לממשלת ישראל בעניין פעולה שהם נקטו או לא". דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד:  "אין לי תגובה".

היום גם הודיע דואר בישראל, כי נרשמה עלייה דרמטית של אזרחים מודאגים שהזמינו ערכות מגן במהלך השבוע החולף. ראש המועצה האזורית מבואות חרמון הורה לאנשי המועצה לפתוח את מקלטי המועצה ולהותירם פתוחים. "אני לא מחכה להוראות הצבא, אני פשוט מכין מראש למצב שנזדקק לרדת למקלטים", אמר בן מובחר הערב.

על פי סוכנות הידיעות הלבנונית, חדרו אתמול בשעה 16:30 ארבעה מטוסי קרב ישראלים למרחב האווירי של לבנון. לפי הדיווח הם טסו מעל העיירה רמיש ומעל נקורה. לאחר מכן עזבו את השטח ובשעה 21:05 בוצעה גיחה נוספת. סוכנות רוייטרס הוסיפה כי גיחה שלישית בוצעה הבוקר לתחום לבנון. מצה"ל  נמסר כי צה"ל איננו מתייחס לפרסומים זרים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן