Skip to content

איך מוציאים ויזת טיול לארצות הברית

אף שיש מידע באינטרנט, קיים בלבול בנוגע לדברים שצריך לבצע, באיזה סדר ואיך. אבל בסיכומו של דבר, כשיודעים מה לעשות זה לא נורא. אז אם ברצונך לחסוך כמה מאות שקלים למשפחה, הנה מדריך לא מבלבל לכל התהליך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אף שיש מידע באינטרנט ובהנחיות סוכן הנסיעות, התהליך מרובה פרטים והמידע הקיים לא סדור ולא מלא. לפיכך קיים בלבול בנוגע לדברים שצריך לבצע, באיזה סדר ואיך, ואפילו אדם כמוני, האמון על טכנולוגיות, בדק ברצינות את האפשרות שמישהו אחר יעשה עבורו את העבודה הזו תמורת תשלום.

בסיכומו של דבר, כשיודעים מה לעשות  – זה לא נורא. חוץ מזה, את רוב העבודה ממילא נצטרך לעשות בעצמנו. אז אם ברצונך לחסוך כמה מאות שקלים למשפחה, הנה מדריך לא מבלבל לכל התהליך, מהרגע שהבנתם שצריך לדאוג לכך ועד שיצאתם מהשגרירות עייפים, אך מאושרים.

יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהדרישות והתהליכים עלולים להשתנות ולכן מדריך זה הינו כללי, ונועד לעזור, אך בשום אופן לא מהווה תחליף לבדיקת הפרטים המעודכנים והמדויקים באתר שגרירות ארצות הברית.

איפה הויזה? (צילום: www.freedigitalphotos.net / photostock)

אוקי. אז הכל מתחיל ביום שהחלטת לטוס לארה"ב. אם ביררת על מחירי כרטיסי טיסה עם סוכן נסיעות, הוא יאמר לך שצריך לדאוג לאשרה, לוויזה בתוקף ומוטב מוקדם מאשר לעולם לא. מוקדם? כן. מאוד מוקדם. התהליכים לקבלת ויזה יכולים לקחת הרבה מאוד זמן. לכן מומלץ להתחיל לטפל בנושא מוקדם ככל האפשר ומוטב להתחיל לטפל שלשה חדשים לפני הנסיעה. עד כדי כך הנושא חשוב, שסוכני נסיעות טובים יאמרו לך לא לכרטס (לשלם ובכך להזמין בפועל את כרטיסי הטיסה) עד שיש לך ויזה ביד. אם לא עשית כך וכירטסת לפני קבלת הוויזה, יכול להיות שתהיה בעיה ואז תאלצו לשלם בנוסף לכרטיסים סכום נאה על שינוי מועד טיסה ואף יותר אם שינוי מועד לא יתאפשר. עדיין, אפשר לשריין את ההזמנה של הכרטיסים מבלי לכרטס, כך שיישמר לך מקום במועד הטיסה, אבל עד שאין כירטוס, מחיר הכרטיסים יכול להשתנות.

אז התהליך הנכון הוא כזה: החלטת שאת רוצה לטוס לארה"ב? צריך להחליט על כך שלשה חודשים מראש ומיד ניגשים לארון, מוציאים את הדרכונים ובודקים אם הדרכון עצמו בתוקף ואם הוויזה לארה"ב בתוקף. מי צריך שיהיה לו דרכון ו-ויזה? כולם. אין שאלות. לא משנה מה גיל העולל או הסב, על כולם ללא שום יוצא מהכלל להיות בעלי דרכון וויזה בתוקף. המדובר בבעלי דרכונים ישראליים. אם הדרכון בתוקף שלך הוא דרכון חדש והוויזה בתוקף שלך בדרכון קודם, זה בסדר. פשוט נוסעים עם שניהם. ואה, כן, מה שהיה פעם למי שקיבל ויזה לא מוגבלת, זה לא קיים יותר. כל הויזות הלא מוגבלות בוטלו וגם אם כתוב לך ויזה לא מוגבלת – אין לך.

הארכת \ חידוש דרכון

אם הדרכון לא בתוקף, הפרוצדורה פשוטה יחסית, ובעקרון תדרוש מילוי טופס, תשלום אגרה. אם צריך לחדש, ולא רק להאריך – צריך לשלוח את הדרכון בדואר או לגשת אישית ללשכת רשות האוכלוסין הקרובה למקום המגורים ומקבלים אותו חדש ומחודש הביתה בדואר. חלק זה לא אסביר כאן, משום שזה לא נושא הכתבה וכמו כן ההסבר באתר של רשות האוכלוסין וההגירה באמת טוב, פשוט וממצה, כתוב בעברית וגם אפשר להתקשר או לקבל הסבר מהלשכה או מסוכן הנסיעות. כתובת האתר לנושא זה: http://tinyurl.com/ay3r82x

ויזה

הגענו לנושא החשוב. בהבדל ממה שהיה נהוג פעם, כאשר נתת את הדרכון לסוכן הנסיעות והוא טיפל עבורך בכל התהליך, עכשיו אין ברירה, כי אי אפשר להסמיך מישהו לטפל בנושא מתחילתו עד סופו, אלא צריך להגיע לשגרירות אישית לראיון.

אמנם גם כאן אתר האינטרנט מספק מידע בשפע, אך קיים הלם ראשוני של כמות המידע שצריך לספק והדברים שצריך לעשות. יש מי שעבורו גם מילוי הטפסים באנגלית מהווה מחסום מסוים.

הכתבה הזאת מסבירה על הוצאת ויזה לתייר, דהיינו, למטרות טיול. אם נדרשת ויזה אחרת דוגמת ויזת סטודנט, עבודה וכדומה, מוטב שתפנו לאתר שגרירות ארצות הברית בכתובת: http://hebrew.israel.usembassy.gov/he/apply.html

בעקרון הדבר הראשון והחלק הקשה הוא מילוי הטופס. הטופס בה' הידיעה נקרא DS-160. את זה עושים באתר האינטרנט של שגרירות ארה"ב. אחרי מילויו נדרש גם תשלום האגרה וקביעת המועד לראיון וזהו. אבל נגיע גם לזה.

אז הטופס! למי שבאמת אין זמן, או מתקשה באנגלית ואין מי שיכול לעזור לו, ותרו מראש. יש חברות שממלאות את הטופס עבורכם תמורת תשלום של כ-200 שקלים לאדם. מה שכן, שימו לב למי אתם הולכים לעשות זאת. סוכן הנסיעות יכול להמליץ לכם על חברה שמטפלת בנושא מילוי הטופס ותשלום האגרה אך גם כאן לא יזיק לעשות סקר שוק קצר. חיפוש בסיסי בגוגל אחרי "ויזה לארצות הברית" יחזיר תוצאות רבות וביניהן חברות שמטפלות בנושא, כך שניתן להשוות מחירים. השירות אמור להיות זהה אצל כולן כי סה"כ כל השירות הוא מילוי הטופס, אבל הייתי מנפה מיד אתרים שנראים מחופפים או שהמענה לא מקצועי. בכל אופן, בדיקה קלה שלי הראתה שיש חברות עם תנאים מאוד אטרקטיביים שמביאים את המחירים לסביבות 100-150 שקלים לאדם הראשון ואף פחות עבור כל בן משפחה נוסף.

שירות עצמי

אוקיי. החלטתם להיות אמיצים ולמלא את הטופס בעצמכם. היו מוכנים לזמן התארגנות ניכר (שעה עד שעתיים) לפני מילוי הטופס, כחצי שעה עד שלשת רבעי שעה לטופס הראשון, ואחרי זה, עבור המטיילים הנוספים, כבר ירוץ.

אבל לפני הכל, הולכים לחנות הצילום הקרובה ומצטלמים לוויזה. לא! תמונות של דרכון, תמונות ישנות, תמונות שצילמתם באייפון לא יעזרו. יש דרישות מדויקות לתמונות לוויזה ומוטב שלא תיפלו בדבר הפשוט הזה.

בנוסף, בקשו את התמונות סרוקות או שתסרקו אותם בעצמכם לקבצי jpg צבעוניים. יש כל מיני מגבלות טכניות על הסריקה כך שכדאי שתקראו על כך באתר השגרירות. כמו כן בדף זה יש כלי לבדיקת תקינות קובץ התמונה.

* * *

יש תמונות. אפשר לגשת לטופס? לא עדיין לא.

המכשלה העיקרית במילוי הטופס היא הדרישה לזכור באופן די מדויק (תאריכים ומשך ביקור) את חמשת הביקורים האחרונים שלכם בארצות הברית. אם אין לך יומן שרשום בו בדיוק המידע הזה או שנחנת בזכרון פנומנלי, יש לקחת את הדרכונים הישנים, לדפדף בכולם מהחדש ביותר ואחורה, ולכתוב בצד, עדיף במעבד תמלילים או גליון חישובים במחשב, לפי החתימות בדרכון, יעד הטיסה בארה"ב (כולל עיר נמל התעופה), תאריך כניסה, תאריך יציאה. מומלץ במחשב משום שהחתימות בדרכונים לא מסודרות וצריך לסדר את הרשימה לפי זמנים. כמו כן, לשמור את התיעוד הזה במחשב ישרת את הפעם הבאה שיידרש לחדש את הוויזה.

מצאתי שכדאי לרשום גם את תאריכי היציאה והחזרה מנמל בן גוריון משום שלעיתים החותמות בנמלי היעד לא היו ברורות וכך הדברים עשו סדר. היות וכבר התעסקתי בזה, רשמתי את כל החתימות שהיו לי בדרכונים לכל מקרה שלא יהיה וכך גם אוכל לכתוב יומן מסע פעם.

אז אצלי זה נראה כך (קשר למציאות מקרי בהחלט):

10/03/2007

ישראל בן גוריון יציאה

10/03/2007

רודוס יוון כניסה

14/03/2007

רודוס יוון יציאה

14/03/2007

ישראל בן גוריון כניסה

03/07/2009

ישראל בן גוריון יציאה

03/07/2009

כניסה ניו יורק ארה"ב

19/07/2009

ישראל בן גוריון כניסה

02/11/2009

ישראל בן גוריון יציאה

02/11/2009

כניסה איטליה ורונה

08/11/2009

יציאה איטליה ורונה

10/11/2009

ישראל בן גוריון כניסה

ועכשיו, סוף סוף הטופס.

הנה הדף הראשון להתחלת תהליך מילוי הטופס: https://ceac.state.gov/genniv

בדף שיוצג, תחילה למעלה בוחרים מתיבת רשימת הארצות את ישראל,

ומקישים על הכפתור Start an Application. הדבר הראשון שצריך למלא הוא שאלת אבטחה שתאפשר לך לחזור למילוי הטופס שלך לאותו מקום מאוחר יותר.

וסוף סוף באמת הגענו למילוי גוף הטופס.

DS-160 כבר לא בנייר (צילום: BrandonSigma / www.freedigitalphotos.net)

גוף הטופס

מילוי גוף הטופס עצמו אם ביצעת את כל ההכנות שלפני כן הינו די פשוט ומגיע בפרקים נפרדים באפליקצית מילוי הטופס:

  • פרטים אישיים – העלאת התמונה ומילוי שם, משפחה, דרכון מגורים וכו'.
  • פרטי הנסיעה – לאן, מתי, למה וכו'. פירוט ביקורים קודמים בארה"ב – למזלך הכנת את הרשימה מראש. אם ממש לא יודעים במדויק, יש למלא ביקורים קודמים מדויק ככל האפשר. לא יכשילו אתכם על משהו לא מושלם אבל סביר. כמו כן, בפרק זה צריך לפרט בני משפחה כך שאפשר יהיה לזמן פגישה אחת לכולם ביחד). שאלה תמוהה בפרק זו שואלת Have you been ten-printed. הכוונה היא האם לקחו לך בבקשה לוויזה קודמת טביעות 10 אצבעות. אם זוכרים – טוב, אם לא, מוטב לציין שלא.
  • איש קשר – אם אתה נפגש עם מישהו שהוא תושב ארה"ב, פרטים שלו.
  • משפחה – עוד פרטים אישיים על המשפחה.
  • לימודים ועיסוק.
  • פרק בטחוני – על מחלות, עבר פלילי, יציבות נפשית והאם יש לך כוונות זדוניות.

זהו. מילאת את הטופס לחצת על חתום והגש וקיבלת קוד זיהוי. יש למערכת אפשרות לשלוח לך את הטופס המלא באימייל ומומלץ לעשות זאת כדי שבפעם הבאה תהיה לך נקודת התחלה קלה יותר עם פרטים מוכנים.

הזמנת מועד הראיון

עכשיו צריך לשלם ולהזמין ראיון. בהוצאת ויזה כיום צריך להגיע אישית לשגרירות ארצות הברית בתל אביב או בירושלים. אם יש לך ילדים מתחת לגיל 14 או הורים מעל גיל 80 הם פטורים מהגעה ואפשר להגיש בקשה עבורם ללא נוכחותם אבל נדרשים כל המסמכים עבורם.

את התשלום וקביעת התור מבצעים דרך האתר http://telaviv.usvisa-info.com/ המוזכר בדף השגרירות שהובא קודם. כמו כן מצוינים שם פרטים נוספים להתקשרות טלפונית וכדומה לביצוע הזמנת מועד הראיון.

טיפים:

  • בדרך כלל מועד הראיון יקבע לבין עוד 20 ל-30 יום
  • נאמר לנו שימי שישי יותר עמוסים מיתר ימי השבוע.

זהו. יש טופס, שילמת, יש מועד.

מגיעים לראיון בשגרירות

לא לעשות תכניות מיוחדות לשלש שעות אחרי המועד. צריך לאסוף את הילדים? נא לדאוג לסידור במקרה שיהיה עיכוב.

לא להביא כלום חוץ מהטפסים שנדרש להביא אותם! אסור סלולרי, אסור מחשבים, אסור תיקים גדולים, אסור אפילו סוכריות טיק טק. ברצינות, לקחו לנו.

מותר להביא שקית למסמכים, עיתון / ספר קריאה (מנייר, לא אלקטרוני), ארנק, מפתחות.

חפצים – ליד השגרירות יש מקומות שאפשר לתת להם את כל הדברים שאסור להכניס פנימה לשגרירות והם שמים אותם בתאים מאחורי הדלפק תמורת תשלום.

חניה – מגרשי חניה או אם במזל מצאת כחול לבן. אבל לשים לב, משום שאי אפשר להכניס סלולרי פנימה, אי אפשר להאריך את מועד החניה אלא אם תיאמתם מראש עם חבר שאם אתם לא מתקשרים אליו שיאריך עבורכם.

התור – התיאור הינו לפי השגרירות שהלכנו אליה שהינה תל אביב. לא ידוע לנו אם בירושלים יש נהלים שונים אבל אמור להיות דומה.

התור עצמו. לפעמים הוא צמוד לפתח השגרירות, לפעמים יש רק כמה אנשים מחכים בפתח השגרירות והתור עצמו מתחיל מתחת לגג הבניין הסמוך לשגרירות ליד החנות שמציעה תאי אכסון, טלוויזיה וקפה גרוע. קיימים שני תורים, אחד לבעלי דרכון אמריקני והתור הארוך יותר לאנשים רגילים.

התנהלות התור – תלוי מה שבראש של אנשי השגרירות. יש אנשים שמנהלים את התור ואומרים לכם איפה לעמוד, עוברים ובודקים שהגעתם עם המסמכים המתאימים ועונים על שאלות. הם ישראלים ומאוד אדיבים אבל פרוצדורה היא פרוצדורה ומי שאין לו איזשהו פריט נדרש פשוט אומרים לו ללכת הביתה.

שמענו שלפעמים מסדרים את התור בקבוצות לפי השעות שהוזמנו. אבל במקרה שלנו סתם תור ארוך לפי מי שהגיע ראשון והוא מתפתל ביום קר וגשום כשראשו פונה לשער השגרירות וזנבו גם. כמובן שבישראל כמו בישראל יש תמיד את אלו שמעדיפים לא לעמוד בסוף התור אלא להתבלבל ולהכנס באיזשהו מקום באמצע. העמידו אותם על טעותם באדיבות.

בתוך השגרירות יש מקום לתור מתפתל ארוך אבל תלוי. לפעמים הם מעדיפים שלא יהיה שום בלגן בפנים ובעצם אין אף אחד בתור בפנים אלא כל התור בחוץ. ולפעמים אתה עומד בתור בחוץ, נכנס ויש גם תור בפנים. זה לא משנה לאורך התור הכולל ולא אומרים לך אם אתה עומד לפגוש עוד תור בפנים אבל אם אתה לא במקרה הגעת ראשון בבוקר ונראה לך שהתור מתקדם במהירות ותוך עשרים דקות תהיה בפנים, כנראה שתפגוש את המשך התור בפנים.

כל התהליך אמור לקחת כשעה, שעה וחצי המתנה בתור ואז יחסית קצר בין דלפק אחד למשנהו. כל הבילוי הזה מהגעה ועד ליציאה אמור לקחת שעה וחצי שעתיים אבל יש להצטייד בסבלנות לשלש שעות. בכלל, כל הנסיעה לארה"ב זה תורים והמתנה. תור בידוק, תור דרכונים, המתנה למטוס, תור למטוס, המתנה על המסלול, המתנה של חצי יממה בתוך המטוס, תור אימיגריישן, בגג' קליים… אז שעה וחצי בתור לשגרירות זה לא נורא.

בפנים:

  • תחנה אפס – להוציא ארנקים מהכיסים, כסף, מפתחות, לשים בקופסה, לעבור בגלאי מתכות.
  • תחנה ראשונה – בדיקה שיש לך אישורי התשלום והדרכונים (כולל דרכון ישן אם הוא מכיל ויזה קודמת).
  • תחנה שנייה – הגשת החבילה הנ"ל בדלפק לדובר ישראלית שמהדק מסמכים לדרכונים ונותן בחזרה.
  • תחנה שלישית – הגשת החבילה הנ"ל בדלפק לדובר אנגלית ומתן טביעות אצבעות. יש מסך לפני הדלפק שלפי הוראות הפקיד יש לשים עליו אצבעות יד ימין, אצבעות יד שמאל, בוהן ימין, בוהן שמאל. מקבלים את המסמכים שוב ועוברים הלאה.
  • תחנה רביעית ואחרונה – זהו הראיון שלשמו הגעתם. שוב מוסרים את החבילה ושואלים אתכם כל מיני שאלות כלליות ולא מפחידות על הביקור כדי לעמוד על טיבכם. אם לא היתה בעיה מיוחדת הוויזה אושרה.

זהו – יצאתם! הדרכונים עם הוויזה המיוחלת יגיעו אליכם תוך כמה ימים על ידי חברת שליחויות.

אל על (צילמה: גיגה פרקול)
טיסה נעימה (צילמה: גיגה פרקול)

נסכם את התהליך:

1)      שלשה חדשים מראש – בדיקת תקפות דרכון וויזה

2)      צילום תמונות ויזה + סריקה

3)      הכנת רשימת חמשת הביקורים האחרונים בארה"ב

4)      מילוי טופס

5)      תשלום אגרה וקביעת תור לראיון

6)      ראיון בשגרירות

 

בהצלחה בטיול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן