Skip to content

סוריה מאשרת שהופצץ מתקן מחקר ומכחישה שהותקפה שיירה

על פי התגובה הסורית, שני אנשים נהרגו ושלושה נפצעו בתקיפה הישראלית לכאורה. מקורות בקרב המורדים בסוריה מסרו כי השיירה הותקפה על ציר ביירות-דמשק כחמישה ק"מ לפני הגבול עם לבנון. החיזבאללה שידר היום הודעת גינוי חריפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטלוויזיה הסורית הרשמית אישרה הבוקר (חמישי), כי ישראל תקפה בסוריה, אולם לפי ההודעה הותקף "מרכז מחקר", מתקן המצוי ליד העיר דמשק. לפי לשון ההודעה, שני אנשים נהרגו ושלושה נפצעו בהתקפה זו. הקריין הכחיש את הדיווחים בתקשורת העולמית כי הותקפה שיירה כלשהי שיועדה לחזבאללה. אל ג'זירה מדווחת היום (חמישי), כי מקורות בצבא המורדים בסוריה אישרו כי ישראל תקפה אתמול ב-04:30 לפנות בוקר, שיירה שנעה בדרך הררית סורית, על ציר ביירות-דמשק, כחמישה ק"מ לפני הגבול עם לבנון. 

סוללת SA17 (צילום: ויקימדיה)
סוללת SA-17 מהסוג שהותקף לפי מקורת זרים (צילום: Vitaly V. Kuzmin, ויקימדיה)

ארגון החזבאללה פרסם הבוקר הודעת גינוי חריפה לתקיפה הישראלית במתקן המחקר שבסוריה: "התקיפה עולה בקנה אחד עם יצר התוקפנות והנפשעות המושרשות עמוק בישראל. היא בוצעה בהתאם למדיניותה של ישראל, שמטרתה היא למנוע מכל גורם ערבי או אסלמי לפתח את יכולותיו הצבאיות והטכנולוגיות, המתקפה הישראלית הברברית מחייבת גינוי מצד הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי והאיסלמי".   

סוריה מכחישה התקפה על שיירת נשק נושאת טילים. טילי נ"מ קרקע-אוויר לטווח בינוני (צילום: Yuriy Lapitskiy, ויקימדיה)
סוריה מכחישה התקפה על שיירת נשק נושאת טילים. טילי נ"מ קרקע-אוויר לטווח בינוני (צילום: Yuriy Lapitskiy, ויקימדיה)

הטיימס הלונדוני מדווח היום, כי לפי מקורותיו, שיירת הנשק נגד מטוסים, שלכאורה הופצצה אתמול על ידי ישראל, נשאה לא רק טילים מתקדמים מסוג ,SA-17 כפי שדווח אמש, אלא גם ציוד אלקטרוני שנועד לשבש את יכולת הניווט הלוויני (GPS) של מטוסים לא טייס. 

הניו יורק טיימס מדווח הלילה כי ישראל הודיעה לארצות הברית על תכניותיה לפני התקיפה לכאורה. ישראל וארה"ב אינן מגיבות. רוסיה הגיבה הבוקר כי אם אכן בוצעה תקיפה כזו, זו התערבות בוטה במלחמת האזרחית בסוריה. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מסר אמש לכתבים: "אין לי תגובה על הדיווחים. אני מפנה אתכם לממשלת ישראל בעניין פעולה שהם נקטו או לא". דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד:  "אין לי תגובה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן