Skip to content

"דה ווייס": עמותת "צלול" נגד אביב גפן

לטענת "צלול" המנטור גפן עודד אמש (ד') את הצופים לזהם את הסביבה, כשסיפר איך במשך שנים שפך בנזין על הים - והדליק אותו. העמותה דורשת התנצלות מגפן, מהנהלת "רשת" וממפיקי התוכנית "דה ווייס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יש לו טריפ. גפן בין שבת לחדד

עמותת "צלול" דורשת מהנהלת "רשת" – זכיינית ערוץ 2 ומהפקת "דה ווייס" גינוי פומבי על התבטאותו אמש (רביעי)  של הזמר אביב גפן המשמש כמנטור בתוכנית. "צלול" דורשת גם כי גפן עצמו יתנצל במהלך התכנית הבאה על דבריו. הסיבה: גפן, לטענת "צלול", מעודד את הצופים לזהם את הים ואת הסביבה.

במכתב ששיגרה היום "צלול" לרשות השניה ול"רשת", כותבת מנכ"לית העמותה מאיה יעקבס: "ביום רביעי, במהלך שידור התוכנית "דה ווייס, סיפר המנטור אביב גפן כיצד במשך שנים הוא נוהג לזהם את מי הים של ישראל: 'אני עד היום יש לי טריפ שאני אוהב לעשות. התחלתי מגיל צעיר מאוד בילדות שלי, פשוט לנסוע לתחנת דלק, לקנות בנזין וללכת לים ולשפוך על הים בנזין ולהדליק כמובן, ולראות את האש על המים זה דבר נהדר'. זאת בעונה בה מתיימרת התוכנית להציג עצמה כ'פועלת למען הסביבה'.

"אביב גפן משמש מזה שנים כמודל לחיקוי לבני נוער רבים ובעצם ישיבתו על כס המנטור, הפף גפן לדמות חינוכית, שכולם מחכים למוצא פיה ורבים נושאים  אליה עיניים. מכאן, שתיאור המעשה על-ידו עלול לעודד בני נוער ללכת בעקבותיו, לעשות מעשים דומים ולהשחית בכך את הטבע ואת חופי הים.

"מדובר במעשה חמור המעודד את הציבור ובעיקר את בני הנוער לזהם את מי הים, לזלזל בערכי הטבע, להפיק הנאה מהשחתת הטבע ולוונדליזם לשמו. עמותת 'צלול' דורשת מהמנטור המוערך להתנצל על דבריו ומעשיו ולפרסם התנצלות בשידור".

מ"רשת" נמסר בתגובה: "העולם המטאפורי של אביב גפן הוא מרתק  אך בטח ובטח אין לו שום כוונה לפגוע באיכות הסביבה, בחופי הים המדהימים של ישראל ובכלל. יש לשמר את חופי הים כמו שיש לשמר את ההומור והמטאפורות שבאות לידי ביטוי בתוכנית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן