Skip to content

עמותת "צלול" דורשת התנצלות מאביב גפן בשידור "דה וויס"

אביב גפן מייצר את חלק הארי של הבאזז השערורייתי סביב התכנית "דה וויס". לפעמים זה בא לביטוי בהערות פוגעניות המופנות אל שרית חדד ואל הזמרים שבחרה. אתמול (רביעי) הוא שפך בנזין על הים ועורר את זעמם של מגיני איכות הסביבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשבחר אביב גפן אתמול (רביעי) בתוכנית "דה וויס" לערוך דו קרב את שתי המתחרות, נעם לשם ורוני פרי, שעוררו בו את האסוציאציה של "מים" ו"אש", הוא סיפר להן: "אני עד היום יש לי טריפ שאני אוהב לעשות. התחלתי מגיל צעיר מאוד בילדות שלי, פשוט לנסוע לתחנת דלק, לקנות בנזין וללכת לים ולשפוך על הים בנזין ולהדליק כמובן, ולראות את האש על המים זה דבר נהדר".

אביב גפן (צילום: אמיר גלעד, ויקיפדיה)

עמותת "צלול" התקוממה נגד ההמלצה של אביב לזהם את מי הים ופנתה היום במכתבי תלונה חריף לרשות השנייה ולזכיינית הערוץ השני "רשת" האחראית על התוכנית.

במכתב כותבת מנכ"לית העמותה מאיה יעקבס: "ביום רביעי, במהלך שידור התוכנית 'דה וויס', סיפר המנטור אביב גפן כיצד במשך שנים הוא נוהג לזהם את מי הים של ישראל. אביב גפן משמש מזה שנים כמודל לחיקוי לבני נוער רבים ובעצם ישיבתו על כס המנטור, הפך גפן לדמות חינוכית, שכולם מחכים למוצא פיה ורבים נושאים  אליה עיניים. מכאן, שתיאור המעשה על-ידו עלול לעודד בני נוער ללכת בעקבותיו, לעשות מעשים דומים ולהשחית בכך את הטבע ואת חופי הים.

"מדובר במעשה חמור המעודד את הציבור ובעיקר את בני הנוער לזהם את מי הים, לזלזל בערכי הטבע, להפיק הנאה מהשחתת הטבע ולוונדליזם לשמו. עמותת 'צלול' דורשת מהמנטור המוערך להתנצל על דבריו ומעשיו ולפרסם התנצלות בשידור".

מ"רשת" נמסר בתגובה: "העולם המטאפורי של אביב גפן הוא מרתק,  אך בטח ובטח אין לו שום כוונה לפגוע באיכות הסביבה, בחופי הים המדהימים של ישראל ובכלל. יש לשמר את חופי הים כמו שיש לשמר את ההומור והמטאפורות שבאות לידי ביטוי בתוכנית".

בעונה הקודמת של "דה וויס" הפנה אביב גפן את חיצי הביקורת שלו נגד רמי קליינשטיין, שחדל להיות מנטור בתוכנית. העונה, מופנים חציו נגד שרית חדד  עם שלל הערות בנוסח "לא נפלתי מהביצוע" ועוד חוות דעת שליליות על ה"חובבנות" של המתחרים שבחרה חדד. בתוכנית אתמול היה גפן היחיד שחוות דעתו על המתחרים של חדד לא נשמעה בשידור. יצויין כי בעונה הקודמת הביסה המתחרה של שרית, קטלין רייטר, את המתמודדת מטעם גפן, רז שמואלי – וניצחה ב"דה וויס". המשך, בוודאי, יבוא.

2 Comments

  1. חגי קמרט
    5 בפברואר 2013 @ 14:57

    מה האמת שמאחורי הכישרון . מה התוכן הפנימי שמאחורי המעטפת הזוהרת. אלו השאלות שצריכים לשאול עצמם כל החקיינים למיניהם של כוכבים וכוכבי על פופולרים כמו חקיני האדון גפן וחבריו.
    לפעמים אמת תוכנית יוצאת באופן אקראי החוצה ואז אתה למד מי הוא באמת אותו המודל שלך לחיקוי. וברגע של חושבים אתה אומר לעצמך. ובעצם מה יש באדם שבו מעבר למה שיש בי ובאחרים? אתה לומד להפריד בין המעטפת לתוכן. בין המסכה הנוצצת למה שמאחורי המסכה, בין הכישרון המקצועי לבין האדם כאדם. ואז בהרבה מן המקרים אתה מתפקח ומבין (בחלק מין המקרים), שמה שחשבת שהוא מודל לחיקוי יכול שיהיה מודל לביזוי.

  2. קיץ ענף
    31 בינואר 2013 @ 18:16

    תגובה מטומטמת של רשת- זה היה ברור לכל מי שראה שהוא מתאר משהו שהוא באמת עושה ולא רק מטאפורה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן