גידול של 5.3% בביקושים לטיסות בינלאומיות ב-2012

לעומת זאת, הייתה ירידה של 1.5% בביקושים להטסת מטענים. טוני טיילר מנכ"ל יאט"א: השילוב של צמיחה וניצול המטוסים הגבוה, עזר לחברות התעופה לקבל רווח מוערך של 6.7 מיליארד דולר בשנת 2012, למרות מחירי דלק גבוהים, אבל ליהנות רק משיעור של 1.0% ברווח הנקי"

Print Friendly

ב-2012 חל גידול של 5.3% בביקושי נוסעים לטיסות בינלאומיות, בהשוואה לביקושים ב-2011. לעומת זאת, הייתה ירידה של 1.5% בביקושים להטסת מטענים. כך מתברר מדוח נתוני התעבורה האווירית ב-2012, שפרסם היום איגוד התעופה הבינלאומי (יאט"א).

העלייה של 5.3% בביקושים לטיסות ב-2012 לעומת 2011, הייתה מעט נמוכה מהצמיחה שהייתה  בשנת 2011 לעומת 2010, שהייתה 5.9%, אך מעל לממוצע של 5% ב-20 השנים שחלפו.

תפוסה של 79.1%

התפוסה במטוסים ב-2012 הייתה קרובה לרמות שיא של 79.1%. הביקושים בשווקים הבינלאומיים התרחבו בקצב של 6.0%, התרחבות מהירה יותר מהתרחבות הביקושים בשווקים המקומיים, שהתרחבו ב-4%. בשני התחומים היוו השווקים המתעוררים את המניעים העיקריים של צמיחה.

הירידה של 1.5% בביקושים להטסת מטענים ב-2012, בהשוואה ל-2011, סימנה את השנה השנייה ברציפות של ירידה, לאחר התכווצות של 0.6% בשנת 2011. תפוסת המטענים ב-2012 הגיעה ל-45.2%.

גדילה למרות החדשות הכלכליות הקשות

"הביקושים גדלו מאוד בשנת 2012, למרות החדשות הכלכליות הקשות, ששלטו בחלק גדול בעשרה החודשים האחרונים של השנה. נתון זה מראה עד כמה בלתי נפרדות הטיסות הבינלאומיות מהחיבור הגלובלי הקיים היום בעולם. במקביל, הנתון של כמעט תפוסת שיא ממחיש את הזהירות הרבה שנקטו חברות התעופה, בעת שהן ניהלו את הקיבולת במטוסים. השילוב של צמיחה וניצול המטוסים הגבוה, עזר לחברות התעופה לקבל בשנת 2012 רווח מוערך של 6.7 מיליארד דולר, 2012, למרות מחירי דלק גבוהים, אבל ליהנות רק משיעור של 1.0% ברווח הנקי. מספיק כדי להחזיק את ראש התעשייה מעל המים", אמר טוני טיילר מנכ"ל יאט"א.

שתי מכות בתחום הטסת מטענים

"בניגוד לצמיחה בשווקי הנוסעים שוק המטענים האוויריים התכווץ ב-1.5%, לאחר שספג שתי מכות – הסחר העולמי ירד בחדות והסחורות שנסחרו הותאמו יותר למשלוחי ים בתפזורת. נקודת האור הבולטת בתחום זה הייתה התפתחות הסחר בין אסיה ואפריקה, שתמכה בצמיחה חזקה בחברות התעופה המבוססות במזרח התיכון (14.7%) ובאפריקה (7.1%)", אמר טיילר.

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ב, תעופה, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.