Skip to content

לונדון כן מחכה לנו בסינמטק תל-אביב

פסטיבל הקולנוע הבריטי, שנפתח אמש בסינמטק תל-אביב, מבטיח הומור משובח, מפגשים עם יוצרים ומחווה ללהקת מונטי פייטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קומדיה חכמה ואלימה. "שבעה פסיכופטים"

אמש (חמישי) נפתח פסטיבל הקולנוע הבריטי בסינמטק תל-אביב, בנוכחותו של שגריר בריטניה בישראל ושאר מכובדים. בסרט הפתיחה, "שבעה פסיכופטים", מככבים וודי הארלסון וקולין פארל, בקומדיה חכמה ואלימה כאחד, פרי היוצר של הבמאי מרטין מקדונה ("ברוּז'"). הפסטיבל יימשך כעשרה ימים, ויכלול מחווה ללהקת מונטי פייטון, בכורות של סרטים חדשים ומסקרנים, ומפגשים עם במאים ואורחים לונדונים.

הפסטיבל, המתקיים מדי שנה ביוזמת המועצה הבריטית בארץ, מלווה באינספור אירועי תרבות בריטית גם בתחומי האמנות והספרות.

הלהיט בין הסרטים הוא הקומדיה "חופשה נעימה", על זוג היוצא לחופשה זוגית בקרוואן בצפון בריטניה ונתקל במהמורות בלתי צפויות. הסרט זכה לשבחים רבים בפסטיבל קאן, ויושק בבתי הקולנוע בארץ עם תום הפסטיבל.

"סיפורו של שקרן" - סיפור חייו הפיקטיביים של גרהאם צ'אפמן מחבורת מונטי פייטון

אחד הסרטים המסקרנים והייחודיים בפסטיבל הוא סרט ההנפשה "סיפורו של שקרן" מקבוצת מונטי פייטון, המתאר את חייו הפיקטיביים של גרהאם צ'אפמן, חבר הלהקה, שהלך לעולמו לפני כשני עשורים. הסרט מבוסס על ספרו של צ'אפמן משנת 1980, וכן הקלטות שביצע לפני מותו בו הוא מקריא מספרו, לצד קולותיהם של יוצאי החבורה העליזה: ג'ון קליז, טרי גיליאם וטרי ג'ונס. במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטים נוספים של החבורה המטורפת: "בריאן כוכב עליון" ו"הגביע הקדוש".

סרט מסקרן נוסף הוא סרט הריגול "מחול צללים" עם הכוכב העולה קלייב אוואן. בתום ההקרנה יתקיים דיון עם במאי הסרט ג'יימס מארש. נכון להיום, הסרט לא מתוכנן להגיע להקרנה מסחרית בארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן