Skip to content

שר החוץ הטורקי: מדוע סוריה לא מגיבה לתקיפה הישראלית?

"מדוע בשאר אסאד לא זרק אפילו אבן קטנה כשמטוסים ישראליים טסו מעל ארמונו ושיחקו בכבוד ארצו?", שאל שר החוץ הטורקי דבוטאולו ותקף: "האם יש הסכם סודי בין בשאר אסד לישראל? למה הצבא הסורי שמתעלל בחסרי ישע לא מגיב לתקיפה?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טורקיה מאיצה בנשיא סוריה בשאר אסד, להגיב לתקיפת מכון המחקר שבוצעה לפי פרסומים זרים בידי ישראל. הבוקר (שבת) צוטט שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו, על ידי כלי תקשורת בארצו: "מדוע בשאר אסד אפילו לא זרק אבן קטנה כשמטוסים ישראלים טסו מעל ארמונו ושיחקו עם הכבוד של ארצו?". הדברים נאמרו לפני צאתו לוועידה בינלאומית לביטחון במינכן, בה ישתתפו בין השאר גם שר הביטחון אהוד ברק וג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית.  

האם יש הסכם סודי בין אסד לישראל? דבוטאולו (מקור יו טיוב)
"טורקיה לא תעמוד מנגד".דבוטאולו (מקור: יו טיוב)

שר החוץ הטורקי תקף בחריפות את אסד ושאל: "למה הצבא הסורי, שתוקף את בני עמו החפים מפשע זה 22 חודשים מהאוויר ומהקרקע בטנקים ובאש ארטילרית, לא מגיב לתקיפה הישראלית? למה אסד, שנתן הוראה לשגר טילי סקאד לעבר העיר חאלב, לא עושה כלום נגד ישראל ?". 

לפי העיתון הטורקי "הורייט", הוסיף השר ותהה: "האם יש הסכם סודי בין אסד לבין ישראל? האם הצבא הסורי לא נועד כדי להגן על ארצו ועל אנשיו מפני דברים כאלה? משטר אסד רק מתעלל באנשיו. למה אתה אסד לא משתמש באותו כוח שאתה משתמש נגד נשים חסרות הגנה, גם נגד ישראל שאתה רואה בה אויב מאז נוסדה".

דבוטאולו הכריז כי ארצו לא תעמוד מנגד כשישראל תוקפת מדינה מוסלמית. טורקיה הצהירה לא פעם כי היא עומדת לצד המורדים והאשמת אסד בשיתוף פעולה בהסכם סודי עם ישראל היא טרמינולוגיה הנשמעת גם מפי המורדים בסוריה.

המגזין האמריקני "טיים", דיווח הלילה כי על פי מקורות ביון מערביים ישראל תקפה לפחות פעמיים בסוריה שתי מטרות שונות. לדברי העיתון הודיעה יישראל על התקיפה לארצות הברית וזו נתנה אור ירוק לתקיפה זו.

[related-posts] 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן