Skip to content

האדום העז יעז עוד יותר

הצבע אדום העיר אותנו לפריחת הכלניות. צפון הנגב בשיא הדרו ואומרים שזו רק תחילתה של פריחה. טיול שבת ביער שוקדה ובמצפור הפעמונים ע"ש אסף סיבוני ז"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באמצע הלילה בין שישי לשבת נשמע התזכורת: "צבע אדום", בטעות. האמנם?

כל צפון הנגב אדום. כנראה שבעקבות הגשמים העזים אנשים רבים לא העזו לצאת לטבע, אבל מי שיצא הרוויח ובגדול. התנועה זרמה, החניונים היו תפוסים אך לא עד אפס מקום ואפשר היה ממש לטייל
בין נחלים (נחלונים) ופרחים שכל כך טיפוסיים לעונה. צפון הנגב בשיא הדרו. המון מרבדים אדומים. ואומרים שזו רק תחילתה של פריחה, שהאדום העז יעז עוד יותר.

מי שיצא לטבע הרוויח בגדול (צילומים: טל ים)
מי שיצא לטבע הרוויח בגדול (צילומים: טל ים)

טיילתי עם שני חברים מתלאביב בשני אתרים, יער שוקדה ומצפור הפעמונים ע"ש אסף סיבוני ז"ל, הסמוך לקיבוץ נירעם. ליער שוקדה הגענו עם ג'חנון תוצרת בית מהישוב יכיני (מומלץ) ומחצלת. בכניסה ליער מוצעות לרכישה סלסלות פיקניק מלאות כל טוב שאפילו לא בדקנו את תוכנן. הטבע מרתק ומציע כל טוב, במחשבה שנייה, אפילו הג'חנון היה קצת כבד מדי.

יצאנו למסע הליכה מרהיב ביופיו. מוכרחים לציין: ציבור המטיילים טייל למופת, לא הותיר פסולת והיה נעים הליכות עד מאוד. המשכנו למצפור על שם אסף סיבוני שנפל באסון המסוקים מעל שאר ישוב  לפני 16 שנים, ארבעה בפברואר 1997. מהגבעה יש תצפית רחבה על צפון רצועת עזה, על גדר המערכת וברקע צלילי הפעמונים, פעמוני האנדרטה לזכרו של אסף. שילוב מלא כח ועוצמה. חיים, טבע, רועי צאן ומטיילים, אל מול רצועת עזה הנשקפת מלפנים ואנדרטה שמזכירה לנו שעדיין מדובר בשקט של לפני או אחרי הסערה.

במהלך מבצע "עמוד ענן" ובמבצעים אחרים, המקום סגור בצו אלוף. צאו לטייל. שמרו על הארץ היפה הזאת וש"צבע אדום" יעיר אותנו לפריחת כלניות ופרגים בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן