Skip to content

קניון פארק הקרח באילת: רכישות ספורטיביות

בדור הבא של הקניונים, כבר אין די במותג כזה או אחר. לדברי מנכ"ל פארק הקרח החדש באילת, חיים כהן-אכד, חייבים מחוללי תנועה נוספים. והוא הלך על תנועה מהירה וחלקה: החלקה על קרח. משטח ההחלקה מספק לאילת ספורט באפס מעלות באוגוסט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פארק הקרח באילת. משטח קרח אולימפי מוקף חנויות בוטיק ומותגים. (צילום: רוני בלחסן)
פארק הקרח באילת. משטח קרח אולימפי מוקף חנויות בוטיק ומותגים. (צילום: רוני בלחסן)

מבנה ענק של קרוב ל-30 אלף מטרים רבועים עומד לשנות את פניה של אילת: אחרי שנים רבות שבהן קניון "מול הים" היה הרווחי ביותר בארץ, קם לו מתחרה צעיר, מודרני ועכשווי, הוא "קניון פארק הקרח". לדברי מנכ"ל הפארק, חיים כהן-אטד, זהו הדור הבא של הקניונים: "כללי המסחר והמשחק באילת השתנו", הוא מדגיש, "כיום חייבים מחוללי תנועה, נוסף על מותג כזה או אחר".

בקניון פארק הקרח מצאו מחולל תנועה ולא תנועה סתם, אלא החלקה על הקרח. משטח אולימפי ששטחו 1,800 מטרים והטמפרטורה על הרחבה עומדת על אפס מעלות, הוא התשובה הקרירה למזג האוויר המדברי על העיר הדרומית..

הבוטיק של פאריס הילטון. לא נמצאות כאן חנויות ענק בנוסח H&M . (צילום: עירית רוזנבלום)
הבוטיק של פאריס הילטון. לא נמצאות כאן חנויות ענק בנוסח H&M . (צילום: עירית רוזנבלום)

בקניון הקרח אין חנויות גדולות או עוגנים בדמות סופרמרקטים או סניפים של H&M . המתחם כולל שתי קומות של מותגי אופנה ולייף סטייל מהארץ ומהעולם, כ-150 חנויות של מותגי אופנה מקומיים ובינלאומיים, קוסמטיקה, אקססוריז ועוד, שילוב של חנויות יקרות וזולות וכ-20 בתי קפה ומסעדות.

פאריס הילטון מגיעה לאילת 

כאן מדובר בחנויות בוטיק וכהן-אכד מעריך שתהיה בהן תחלופה, כמו בכל קניון. החנויות ממוקמות בעיגול בשתי קומות סביב משטח ההחלקה ומאפשרות קשר עין עם המשטח – והגולשים עליו – בכל רגע נתון, "זהו שילוב של חוויית קנייה ובידור", אומר כהן-אכד.

בין המותגים החדשים באילת וחלקם גם בישראל: פריס הילטון – עם תיקים ונעלים, דורותי פרקינס, טומי דנים/קידס של טומי הילפיגר, אנטוניו מורטו, אברקומבי, סבן אול מניקן, הלו קיטי, טוונטי פור סבן, סינבון, דיוה אין דה סיטי (של יוסי בניון) ובובי בראון שייפתח בקרוב.

חיים כהן-אכד מילא תפקידי ניהול בכירים ברשתות המלונות פתאל וישרוטל וכעת הוא אחראי להקמה, פתיחה והפעלה של הפרוייקט. יזם הפרויקט הוא נסים יניב, שהיה שותף בקלאב הוטל.

לדברי כהן-אכד, הם לא ציפו לכל כך הרבה אנשים שיבואו להחליק: "כמות המחליקים היא עצומה. יש אמנם הרבה מבקרים ממוצא רוסי, אבל לא רק. כל עם ישראל עובר כאן – גם דתיים וגם ערבים. מעל 200 תלמידים נרשמו לחוגי קרח. אנחנו בתהליך של פתיחת בית ספר להחלקה, כך שכל תלמיד יוכל לקבל כאן שיעורים במקום שיעורי התעמלות".

כ-300 איש מחליקים במקביל

משטח הקרח מחולק לשניים, כך שעל חלקו אפשר להחליק ובחלקו השני להעביר שיעורים. על המשטח יכולים כ-300 איש להחליק במקביל. בשביל ילדים קטנים יש "כלבי ים" שאפשר להרתם אליהם. מסביב למשטח נפרשת טריבונה הכוללת 1,700 מקומות ישיבה.

הילדים יכולים ליהנות גם מבבילון פארק, שהוא לונה פארק ממוזג עם מאה מכונות משחק, קידי ריידס, מכוניות מתנגשות וג'ימבורי לילדים קטנים, מהחדישים בעולם. יש גם רכבת לפעוטות.

אחת מנקודות המשיכה של המקום הוא קולנוע בצורת קפסולה שבו 11 מוקמות ישיבה ומקרין סרטים קצרים בתלת מימד, שאליהם נוספים אלמנטים כמו רוח הנושבת על היושבים, טיפות מים מטפטפות, דגדוג ברגלים וכדומה – כמו בפארקים של דיסני בעולם.

שתי קומות של בוטיקים ובתי קפה הצופים אל רחבת ההחלקה. (צילום: עירית רוזנבלום)
שתי קומות של בוטיקים ובתי קפה הצופים אל רחבת ההחלקה. (צילום: עירית רוזנבלום)

גם צורת ההתנהלות במקום נוחה: במקום לשלם בכל אטרקציה בנפרד, בלי לשלוט בהוצאות ולהזדעזע בסוף היום – טוענים כרטיס מגנטי בסכום שאותו מתכוונים להוציא, והילדים ישתמשו בו למשחקים, לבילוי בלונה פארק, בסרט, באיגלו ובמשטח ההחלקה. המבוגרים יכולים בינתיים לערוך קניות או לבלות בבית קפה או מסעדה.

ההשקעה בפרוייקט עומדת על כ-400 מיליון שקל, מתוכם 30 מיליון שקל הושקעו בתקרה, שהיא כיפה גאודזית. כיפה גאודזית היא צורה הבנויה ממשולשים שווי צלעות או מחומשים משוכללים, אשר כל קדקודיהם נמצאים על מעטפת של כדור דמיוני. הכיפות הגאודזיות משמשות לקירויים של חללים גדולים וגם כ"סקיי לייט", כלומר כצוהר עליון, כפי שנעשה בפארק הקרח.

 

לקראת הפסח: איגלו שלג

רצפת הקרח עשויה מחמש שכבות והוזמן לה כיסוי מיוחד כך שאפשר יהיה להשתמש במשטח לצרכים נוספים כמו כמו מופעים, תערוכות ושימוש לענפי ספורט אחרים. "אין מתחם באילת שיכול לקלוט 5,000 איש" אומר כהן-אכד, "עד לפני כשבועיים היינו במשא ומתן עם המכביה לעשות כאן תחרות הוקי קרח".

הדמיה של איגלו השלג שיפעל בפארק הקרח מפסח. (הדמיה: פייגין אדריכלים)
הדמיה של איגלו השלג שיפעל בפארק הקרח מפסח. (הדמיה: פייגין אדריכלים)

לקראת חג הפסח יחל לפעול לצד משטח ההחלקה גם איגלו שלג, איגלו מעוצב שבו ניתן יהיה לשחק בשלג, להחליק במגלשות מיוחדות, לבנות בובת שלג וליהנות מחויה חורפית כל השנה. הטמפרטורה בו תעמוד על מינוס ארבע מעלות.

עוד יחלו במקום מופעים על הקרח בשעות אחר הצהרים והכוונה היא להפוך את המקום גם לבילוי לילה. המקום פתוח בכל יום משעה 9.00 עד חצות, כאשר חלק מהחנויות פתוחות בשבת.

מחיר ההחלקה על הקרח הוא 60 שקלים לחצי שעה לפחות מגיל שבע, כולל נעלים. המחיר לקבוצות ולאילתים הוא מופחת ב-50%. מחיר הסרט: 20 שקלים.

בתוכנית גם בניית מלון של 250 סויטות בתוך שנתיים, עם קבלת האישורים. המלון יתנשא לגובה של 12 קומות, והוא ייבנה בצורת ספירלה, כך שעל הגג יהיה משטח סקי סינתטי.

מבחוץ, המבנה נראה מסתגר מעט מסביבתו, נטול חלונות ומאסיבי מאד. גם מיקומו הוא קצת מחוץ למסלול הטיול של התיירים. יואל פייגין, ממשרד האדריכלים פייגין שתכננו את המבנה, אומר שהוא יוקף בדקלים שישנו את מראהו. כמו כן יוקם גשר שיחבר בין טיילת מלון המלך שלמה לקניון הקרח. "וכשיזיזו את שדה התעופה ויחלו לפתח את הלגונה – אנחנו נהיה במרכז", מבטיח כהן-אכד.

רחוב קאמפן 8 החוף הצפוני, אילת, טל' 08-6379552

http://ice-mall.com/.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן