Skip to content

ריבלין לח"כים החדשים: "עם ישראל צופה בכם"

בעוד יומיים, ביום שלישי, תקיים הכנסת ה-19 את ישיבתה הראשונה ובה יושבעו חברי הכנסת, ובהם גם 48 ח"כים חדשים. לפני השבעתם עוברים היום חברי הכנסת החדשים יום עיון מיוחד שבו מכינים אותם לקראת תפקידם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מעולם בתולדות הכנסת, לא היתה תחלופה רבה כל כך של חברי כנסת בין קדנציות". כך אמר הבוקר יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, כאשר פגש את חברי הכנסת החדשים במסגרת יום עיון שארגנה הכנסת עבור הח"כים החדשים.

"הציבור הוכיח שהוא מפקח על חברי הכנסת באופן הדוק, ומי שלא ממלא את שליחותו כראוי יכול לסיימה לאחר קדנציה אחת בלבד", אמר ריבלין לח"כים החדשים. "עליכם לתת את הדעת לכך שהציבור בוחן ובודק, ולבסוף משלם. תדמיתה של הכנסת והאמון בה מחייבים שיפור, והדבר מטיל אחריות על חברי הכנסת, רצינותם, יחסם לשליחותם, והתנהלותם מול הציבור".

ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
הציבור בוחן ובודק. ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

ריבלין הוסיף: "אני מאמין שכל אחד מכם שואף להיות שר, אך עבודה פרלמנטרית יסודית ורצינית על ציר של זמן היא נדבך קריטי בבניית העתיד הפוליטי. כל בנייה של אישיות ציבורית עוברת דרך הכנסת". ריבלין סיים: "עם ישראל צופה בכם ומצפה מכם רבות".

בעוד יומיים, ביום שלישי, תקיים הכנסת ה-19 את ישיבתה הראשונה ובה יושבעו חברי הכנסת, ובהם גם 48 ח"כים חדשים. לפני השבעתם עוברים היום חברי הכנסת החדשים יום עיון מיוחד שבו מכינים אותם לקראת מילוי תפקידם. הם קיבלו סקירה מפי מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, על עבודת חברי הכנסת ועל המליאה והוועדות; כמו כן מקבלים הח"כים החדשים את תקנון הכנסת, את חוקי היסוד והחיקוקים העיקריים הנוגעים לכנסת ולעבודתם וכן אוגדן מידע פרלמנטרי ומנהלי. הח"כים החדשים, לומדים ביום העיון גם על זכויותיהם וחובותיהם ועורכים היכרות עם בעלי התפקידים העיקריים בכנסת, כמו המנכ"ל דן לנדאו; היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון; קצין הכנסת, תנ"צ יוסי גריף; דובר הכנסת, יותם יקיר; חשב הכנסת, חיים אבידור; מנהלת מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ד"ר שירלי אברמי – ועוד.

1 Comment

  1. דן
    5 בפברואר 2013 @ 17:01

    זה בסדר עם ישראל לא מצפה ליותר מידי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן