Skip to content

השב"כ סיכל בזמן אמת ניסיון חטיפה לצורכי פיגוע מיקוח

חברי חוליית ג'יהאד איסלאמי נעצרו בזמן שניסו לפתות אזרחים או חיילים לעלות לטרמפ. הם נעצרו בתוך רכבם בעת מעשה. בשב"כ מציינים את שיתוף הפעולה עם כלל כוחות הביטחון, משטרת ישראל, מג"ב וצה"ל, שאיפשר לפעול במהירות למניעת הפיגוע וחשיפתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: השב"כ, בסיוע יחידה מיוחדת של מג"ב, לכד לאחרונה ובזמן אמת חוליית הג'יהאד האסלאמי בשטח ישראל, בעת שהייתה בעיצומה של פעילות שמטרתה חטיפת חייל או אזרח בישראל לצורכי מיקוח. היום (ראשון), הוגשו כנגד חברי החוליה בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתבי אישום חמורים נגד שני אזרחים ישראלים, יוסף וורדה ואנס ג'בארין בעבירות של ניסיונות לחטיפה לשם כליאה וניסיונות לחטיפה לשם סחיטה, מגע עם סוכן חוץ, ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת.  

החוליה עצמה נעצרה כבר בערב השנה האזרחית, 1 בינואר 2013 לפנות בוקר, סמוך למחסום אייל שממזרח לכפר סבא. ברכבם נמצאו אמצעים שהיו אמורים לסייע להם במימוש החטיפה, בכלל זאת: חבלים, נייר דבק, כובעי גרב, סכין יפנית ואקדח דמה. בעקבות חקירתם בשב"כ, נעצרו בהמשך בשיתוף צה"ל, עוד  שמונה פעילים נוספים מאזור ג'נין. מחקירתם עלה כי הם פעלו או היו אמורים לפעול כחלק מהתשתית הטרוריסטית.

הרכב שבו עמדו החשודים לחטוף ישראלי (צילום: באדיבות השב"כ)
הרכב שבו עמדו החשודים לחטוף ישראלי (צילום: באדיבות השב"כ)

נוסף לכך, עצר השב"כ בסיוע ימ"ר מרכז של המשטרה,  אזרח ישראלי נוסף, אנס ח'ליל מחמד ג'בארין (19), תושב אום אל-פחם, אשר הלין את חברי החוליה בביתו, בלילה שלפני מעצרם. אביו של אנס הוא תושב פלסטיני שחי בג'נין, אמו היא אזרחית ישראלית שבזכותה קיבל אנס את תעודת הזהות הישראלית. אנס עצמו מחלק את זמנו בין ג'נין לישראל. במסגרת החקירות עלה כי אנס היה מודע לכוונת חברי החוליה לבצע חטיפה, ולמרות זאת הלינם בביתו. במסגרת חקירתו הוסגר נשק מסוג קרל גוסטב שהחזיק בבית אביו בג'נין. 

אמצעי הלחימה שנתפסו אצל החוליה (צילום: באדיבות השב"כ)
אמצעי הלחימה שנתפסו (צילום: באדיבות השב"כ)

בחקירת העצורים בשב"כ הודו חברי החוליה כי ביצעו במשך יומיים כמה ניסיונות לחטוף חיילים או אזרחים מתחנות הסעה ותחנות רכבת ברחבי השרון והמרכז, אך הדבר לא עלה בידם מאחר שהחיילים והאזרחים סירבו לעלות לרכבם. נוכח זאת החליטו חברי החוליה לנסות לחטוף מבלים בשובם מחגיגות הסילבסטר, ומאחר שכשלו גם בכך, בילו את הלילה טרם מעצרם ברכבם סמוך למחסום אייל. זאת, מתוך כוונה להמשיך בניסיונות החטיפה ביום  שלמחרת.  

על-פי התכנון, כוונת חברי החוליה הייתה להעביר את החטוף לג'נין ומשם לנהל את המו"מ לשחרורו, כשהם מסתייעים בתעודת הזהות הכחולה של יוסף וורדה לצורך מעבר במחסום לאיו"ש. מחקירת השב"כ עולה כי הכוונת החוליה ומימונה נעשו ע"י פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מג'נין, כלוא לשעבר בישראל, אשר הוכוון ע"י פעיל ג'יהאד נוסף מהשומרון, הכלוא היום בישראל. לאחר סיכול החוליה בישראל וניסיון לעוצרו הסגיר עצמו ר' החוליה למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.   

יוסף חסן יוסף ורדה, אזרח ישראלי תושב קלנסואה (צילום: באדיבות השב"כ)
יוסף חסן יוסף ורדה, אזרח ישראלי תושב קלנסואה (צילום: באדיבות השב"כ)

הפעילים המרכזיים בחוליה הם: סאיד מנג'ד דיב ג'אסר (23), תושב ג'נין, תאופיק ח'דר תאופיק אג'באריה (22), תושב ג'נין, ויוסף חסן יוסף ורדה(35), אזרח ישראלי תושב קלנסואה. בשב"כ מציינים כי מדובר בסיכול משמעותי ביותר, וכי היה זה שיתוף פעולה מהיר ואיכותי של כלל גורמי הביטחון למעצרה של חוליה מסוכנת, שהייתה ממש במהלך פעילות למימוש חטיפה של חייל צה"ל או אזרח ישראלי. 

סאיד ג'אסר, אחד החשודים (צילום: באדיבות השב"כ)
סאיד ג'אסר, אחד החשודים (צילום: באדיבות השב"כ)

"הדבר ממחיש, פעם נוספת, את כוונת של ארגוני הטרור להמשיך ולבצע פיגועי חטיפה במטרה לקדם שחרור כלואים, וזאת תוך מעורבות בולטת של מחבלים כלואים בהכוונת טרור. בנוסף, ניכר כי ארגוני הטרור ממשיכים במאמץ לעשות שימוש בגורמים מקרב ערביי ישראל לקידום מטרותיהם, בדגש על ניצול חופש התנועה שמקנה להם תעודת הזהות הכחולה, כמו גם את יכולתם של תושבי איו"ש להיכנס לישראל בהברחה ברכבם של ערבים ישראלים", אומרים בשב"כ ומוסיפים כי החקירה נמשכת.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן