Skip to content

אייל אפשטיין ימשיך בתפקידו עד להכנת התקציב

סגן הממונה על התקציבים, האחראי על נושאי המאקרו, שהודח לפני כשבוע, ימשיך בתפקידו ויבצע חפיפה עם מאיר בינג, שיכנס לתפקידו כסגן לענייני מאקרו לאחר אישור התקציב בממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממונה על התקציבים, גל הרשקוביץ והמשנה לממונה על התקציבים האחראי על ענייני מאקרו, אייל אפשטיין, סיכמו ביניהם כי אפשטיין ימשיך בתפקידו עד לאישור תקציב המדינה הקרוב על ידי הממשלה. פניית הפרסה המפתיעה, בלי לנקוט תאריך פרישה, מתקנת את הנזק שנעשה לפני שבוע כשאפשטיין הודח, דווקא לפני הכנת התקציב.

עוד נמסר, כי במהלך תקופה הישארותו במשרד, ישתתף אפשטיין בהכנת התקציב ובמקביל יבצע חפיפה לסגן הממונה על התקציבים לענייני ביטחון, מאיר בינג ושניהם יעבדו בשיתוף פעולה. בינג ייכנס לתפקידו כסגן לענייני מאקרו לאחר אישור התקציב בממשלה.

נסיגה

בכך נוצרה נסיגה מהמצב שבו לפני שבוע הדיח הרשקוביץ מתפקידו את אייל אפשטיין, סגנו הבכיר לענייני מאקרו-כלכלה ותקציב, ובמייל ששלח לבכירי אגף התקציבים, כתב, כי אפשטיין לא יכין את תקציב המדינה לשנה ולשנה הבאה, וכי במקומו יכין את התקציב מאיר בינג, הסגן האחראי לתקציב הביטחון. גם שר האוצר יובל שטייניץ עודכן אז על המהלך מבעוד מועד.

תרעומת ציבורית

הדבר עורר תרעומת ציבורית רבה, בעיקר כשלממשלה הבאה תהיה משימה לא פשוטה ולא קלה – להיאבק בגירעון העצום של יותר מ-39 מיליארד שקל. הדחתו של אפשטיין, הנחשב מומחה בתחום המאקרו ובתחומים נוספים באגף, לפני הכנת התקציב נחשב לצעד לא חכם, שגם יכול היה לחבל בהכנות התקציב.

היחסים בין הרשקוביץ ואפשטיין רעועים וחילוקי הדעות ביניהם עוררו הדים רבים והגיעו עד לראש הממשלה. במצב החדש שנוצר, יצטרך שר האוצר עם שובו מארה"ב להכריע מה לעשות עם מערכת יחסים זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן