Skip to content

נתניהו לקרי: מעוניינים להניע תהליך שלום "מפוכח ואחראי"

מזכיר המדינה החדש, ג'ון קרי, התקשר אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה שמעון פרס והודיע להם שבכוונתו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. קרי התקשר גם לאבו מאזן והבטיח לפעול עם הקונגרס האמריקני, כדי שיועברו לרשות הפלסטינית כספי הסיוע המוקפאים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רק מונה למזכיר המדינה של ארה"ב – וכבר מכניס את ראשו לתוך הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

מזכיר המדינה החדש, ג'ון קרי, התקשר  אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה, שמעון פרס – והודיע להם שבכוונתו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. קרי התקשר גם לאבו מאזן והבטיח לפעול עם הקונגרס האמריקני, כדי שיועברו לרשות הפלסטינית כספי הסיוע המוקפאים.

ג'ון קרי (צילום: ויקימדיה)
מחויב לקידום התהליך. ג'ון קרי (צילום: ויקימדיה)

נתניהו אמר מזכיר המדינה החדש, כי הממשלה החדשה בראשותו תהיה מעוניינת להניע תהליך מדיני מפוכח ואחראי. קרי הדגיש את מחויבותו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואת המחויבות של ממשל אובמה לביטחון ישראל. בשיחת הטלפון עם נשיא המדינה הדגיש פרס כי הבחירות בישראל יכולות לפתוח פתח חדש, הן בנושאי הפנים והם בקידום המו"מ עם הפלסטינים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר הדגיש – כאשר קיבל מידי הנשיא פרס, את המנדט להרכיב ממשלה – כי אחד מיעדיה המרכזיים של הממשלה החדשה הוא הנעת מהלך מדיני עם הפלסטינים. לצורך זה אף החליט עו"ד יצחק מולכו, שליחו האישי של נתניהו למו"מ עם הפלסטינים, לפרוש מצוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד ביתנו ולהמשיך בתפקידו המדיני מול הפלסטינים. זאת, לאחר שהיועמ"ש וינשטיין קבע שאין לבצע את שני התפקידים במקביל.

סימן אפשרי לשינוי באווירה בין ישראל לפלסטינים אפשר לראות גם בהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להעביר לרשות הפלסטינית באופן חד פעמי את כספי המסים של חודש ינואר. זאת, אחרי שישראל הקפיא את העברת הכספים לפלסטינים, בעקבות ההכרזה החד צדדית באו"ם על הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה בארגון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן