Skip to content

אובמה צולם יורה, מכירות הנשק זינקו ושיאן הצלפים נורה במטווח

כריס קייל, שהרג ברובה הצלפים שלו 160 בני אדם בעיראק והתעשר ממכירות ספרו "צלף אמריקני", נרצח במטווח אקסקלוסיבי בטקסס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גבר, גבר
גבר, גבר

בשבוע שעבר סיפר הנשיא אובמה, כי רכש לעצמו תחביב חדש, ירי בצלוחיות חרסינה, והוסיף שהוא ואורחיו בבית הלבן עושים זאת "כל הזמן". היות שהנשיא מזוהה לרוב עם מאמציו לאסור על מכירת רובי סער ומחסניות ענק, רבים פקפקו באמינות דבריו.

בשבת ניסה הבית הלבן להשתיק את מטילי הספק ופרסם תמונה של הנשיא יורה ברובה בקמפ דייוויד. ואולם, כפי שמדווח אנדי בורוביץ בניו יורקר, אפשר שניסיון הבית הלבן למצב את ברק אובמה כאוחז נשק נלהב השיג תוצאות הפוכות, והתצלום עורר בהלה של רכישות רובים ברחבי ארצות הברית.

מתנגדי הנשיא מימין עומדים מאחורי מכירות הנשק התזזיתיות, מאחר שלדבריהם הם אחוזי בהלה למראה נשיא חמוש ויורה.

"אני לא רוצה להישמע פרנואיד או משהו, אבל עכשיו התברר כל מה שאובמה עושה", אמר הרלנד דורינסון בעודו משתרך בקצה תור עצום לפני דוכן הנשק בוול מארט במערב וירג'יניה. "הוא מתכוון לקחת לכולנו את הרובים ואז יבוא לירות בנו". גם כאשר התברר לו שהנשיא יורה רק בצלוחיות חרס, דורינסון לא נרגע: "מישהו מחזיק נשק רק לשימוש ספורטיבי? אין מצב".

במאמץ להרגיע את הבהלה, אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לכתבים כי הנשיא אינו מייחד זמן רב לירי בקמפ דייוויד, וכי פעילויות הפנאי החביבות עליו הן "למעשה בדמינטון ופריסבי". מאוחר יותר שחרר הבית הלבן תצלום שבו נראה מר אובמה מניח את רובהו וחדל מהשימוש בו.

ובאותו עניין.

ה"שד מרמאדי" נורה במטווח בטקסס

"השד מרמאדי"
"השד מרמאדי"

כריס קייל, בן 38, רכש לעצמו במחבואיו בשדות הקרב של עיראק מוניטין כצלף הצבאי הקטלני ביותר בצבא ארצות הברית. הניו יורק טיימס מדווח כי כישורי הרובאות שלו הפחידו את המתקוממים בעיראק עד כדי כך שאלה הצמידו לו את הכינוי "השד מרמאדי" והציעו פרס על ראשו.

איש מהמתקוממים לא זכה לראות את הכסף בעיניו והאיש ששב לארצות הברית אחרי שהרג 160 מהם שב לארצות הברית והפך בעקבות פרסום ספרו "צלף אמריקני" לסופר רב מכר ולמקור השראה לוותיקי קרבות אחרים.

אחד מהם היה אדי ריי ראות', לוחם מארינס בן 25 ששירת בעיראק ובהאיטי. בשבת, זמן קצר אחרי שהגיעו למטווח יוקרתי בטקסס, ירה ראות' למוות בקייל ובאדם נוסף, צ'אד ליטלפילד, באקדח חצי אוטומטי, ונמלט מהמקום ברכבו של קייל. המניע לרצח אינו ברור. "צ'אד וכריס לקחו את החייל הוותיק לירי במטווח בניסיון לעזור לו", אמר טראוויס קוקס, ידיד של קייל, "והם נרצחו".

מקורביו של קייל אמרו שהוא היה מודע היטב לקשיים הניצבים בפני חיילים בשובם הביתה לחיים האזרחיים, והקדיש זמן רב מאז פרישתו ב-2009 לסייע לעמיתיו להתגבר על הטראומות של המלחמה.

"הוא שירת את ארצו בכבוד גדול, וחזר הביתה והיה למשרת ולמנהיג במאמצים לסייע לאחיו ולאחיותיו המתמודדים עם הפרעה פוסט טראומטית," אמר קוקס, גם הוא צלף לשעבר.

בשנת 2011 ייסד קייל קרן שנמטרתה לספק לחיילים ותיקים ציוד אימונים ויעוץ. הוא האמין שתרגול ורעות עשויים לסייע לחיילים לשעבר להשתלב בחיים האזרחיים.

קייל, נשוי ואב לשניים, התמודד עם קשיי הסתגלות משלו אחרי פרישתו מ"אריות הים" יחידת העילית של הצי האמריקני. הוא שירת בעיראק בשנות ההתקוממות המחרידות ביותר, וקינן בתוך או על גגות בניינים מופצצים בחברת המגנום וינצ'סטר 0.3. תפקידו היה לספק הגנה מלמעלה,  למנוע מלוחמי האויב לארוב למארינס.

בהתחלה הוא לא האמין שהתפקיד יהיה קשה, הוא כתב בספרו "צלף אמריקני: האוטוביוגרפיה של הצלף הקטלני ביותר בהיסטוריה של צבא ארצות הברית."

אולם בתוך שבועיים הוא מצא את עצמו מתבונן בכוונת באישה וילד לידה שולפת רימון יד מתחת לבגדיה וממתינה לכמה חיילי מארינס שיתקרבו. הוא היסס רגע, וירה.

"היה זה תפקידי לירות, אני לא מתחרט," הוא כתב. "היריות שלי הצילו אמריקנים שחייהם שווים יותר מנשמתה המעוותת של האישה הזאת."

עם הזמן נעלמו ההיסוסים והוא היה למקצוען שהרג יותר מ 150 בני אדם. בספרו הוא מתאר פגיעה בלוחם אוחז משגר טילים מרוחק כשני ק"מ, רחוק מאוד לצלף והכי רחוק מבחינתו. "אולי מפני שסחטתי את ההדק ימינה הקליע הותאם לרוח," הוא כתב. "אולי משהו בכוח הכבידה שתל את הכדור בדיוק איפה שנחוץ. איך שלא יהיה, הסתכלתי בכוונת כאשר הכדור פגע בעיראקי, שהתמוטט על הקיר ועל הקרקע".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן