Skip to content

שר החוץ הלבנוני: "מטוסי ישראל ממשיכים לחדור ללבנון"

כלי תקשורת רבים בלבנון מדווחים על הפצצה של מתקן אלקטרוני השייך לחיזבאללה בדרום לבנון. שר החוץ הלבנוני דורש לעשות יותר מאשר לגנות את התקיפות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המטוסים הישראליים ממשיכים לחדור למרחב הישראלי של לבנון כל יום. חייבים לעמוד בפני ההתקפות הישראליות, אבל לא רק בקריאות, הצהרות וגינויים", כך אמר שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור, אתמול (ראשון) בערב לפני שיצא לקהיר, שם תתקיים השבוע ועידת ארגון שיתוף הפעולה של המדינות האסלאמיות. הוא התייחס לעובדה כי כלי התקשורת בלבנון דיווחו אמש והיום (שני) על מטוסים ישראליים שחדרו אתמול לדרום לבנון. 

מטוס קרב ישראלי בשמי לבנון (צילום: "אל נהר")
מטוס קרב ישראלי בשמי לבנון (צילום: רשת "אל נהר")

אתר החדשות הלבנוני, "נהר-נט", מדווח היום בכותרת כי "מטוסים ישראליים הפציצו באזור טיירי עמיד מדרום מזרח לצידון".  האתר מדווח כי מקורות מקומיים מסרו לכתב רשת הטלוויזיה "אל נהר" כי אתמול בערב ייתכן שהותקף מתקן אלקטרוני באזור, השייך ככל הנראה לחיזבאללה.

רשת "סקיי ניוז" הערבית מדווחת כי מטוסים ישראליים תקפו אמש במזרח צור. לפי הדיווח מדובר ככל הנראה בכלי טיס לא מאויש. הרשת מדווחת מפי עדי ראייה כי הפיצוץ נשמע בכמה עיירות בסביבה. "נהר נט" מוסיפים ואומרים כי החיזבאללה סגר את האזור לתנועה כמו גם שטחים רבים בדרום המדינה.

מדיווח האתר עולה כי מטוסים ישראליים נראו גם באזור הבקעא בלבנון. שם ממוקם מעוז כוח החיזבאללה. רשת "mtv", הלבנונית דיווחה כי אתמול, החל משעה 22:00 בערב, חגו מטוסים מעל אזור נבטייה ומארג' עיון בלבנון. תחנת "Futur Tv" הלבנונית דיווחה אף היא כי ייתכן ומתקן אלקטרוני השייך לחיזבאללה הופצץ על ידי מטוס ישראלי. רשת "אל מנאר" השייכת לחיזבאללה הכחישה את הדברים אך הוסיפה ואישרה את דבר קולות הנפץ בטענה כי הם נגרמו בשל רימון יד שהתפוצץ.  

שר החוץ הלבנוני הוסיף ואמר אמש כי התקיפה בסוריה היא תוקפנות נגד לבנון, "ישראל ראויה לתגובות קשות ולחרם תקיף הן במישור הכלכלי, המדיני והדיפלומטי". ערוץ התקשורת הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם החיזבאללה, דיווח אמש שצבא לבנון עצר שתי משאיות נשק בקרבת בית הקברות של העיירה ערסאל בבקעת הלבנון, וחיילים מעבירים את המטען שלהן מחוץ לעיירה.

יצוין כי בסוף השבוע שעבר הורגשה מתיחות רבה באזור העיירה, הסמוכה לגבול סוריה, לאחר שחמושים ארבו לכוח של הצבא הלבנוני ובעימות שהתפתח נרשמו כמה הרוגים. ה"ניו יורק טיימס" מדווח היום כי ממקור אמריקאי נמסר לו ש"ישראל תקפה בפירוש את כלי הנשק להגנה אווירית על המשאיות, אבל מהפיצוץ נגרמו נזקים למכון המחקר, המצוי זה עשר שנים ברשימת הסנקציות של ארצות הברית". בכך מאושש העיתון את הפרסומים הרבים בכלי התקשורת הערביים בדבר מטרות קיומו של המכון למחקר ואת תקיפת השיירה שנשאה נשק.

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן