Skip to content

הפתרון של פייגלין: צה"ל צבא מתנדבים מקצועי

הח"כ הטרי, משה פייגלין, לא מבזבז זמן. במכתב ששיגר הבוקר לנתניהו ולראשי המפלגות לפיד, בנט, ישי וליצמן, הוא מציע פתרון לבעיית השוויון בנטל: להפוך את צה"ל מצבא העם לצבא מתנדבים מקצועי - וכל זאת בלי לבטל את חוק גיוס החובה. "מי שלא ירצה לתרום בשום תחום יישאר 'בסוף התור' בכל מקום ובכל תחום שבו החברה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להפוך את צה"ל לצבא מתנדבים מקצועי, מבלי לשנות את חוק גיוס החובה – זה הפתרון שמציע ח"כ משה פייגלין (ליכוד), במכתב ששיגר הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות: ליאיר לפיד, נפתלי בנט, אלי ישי ויעקב ליצמן.

במכתבו אומר ח"כ פייגלין כי הצעתו, לא רק שתביא לפתרון בעיית השוויון בנטל – אלא אף תהיה מנוף לחיזוק הצבא והחברה בישראל.

מנוף לחיזוק הצבא. פייגלין(צילום: מעמוד הפייסבוק)
מנוף לחיזוק הצבא. פייגלין (צילום: מעמוד הפייסבוק)

"ברצוני לערער על הנחת היסוד כאילו השרות הצבאי הוא רק גורם מאחד (כור ההיתוך) של החברה בישראל", כותב פייגלין. "נכון להיום חלקים גדולים מאוד בחברה הישראלית – ולאו דווקא חרדים, מוצאים את הדרך להשתמט משירות החובה ובשירות המילואים משרתים אחוזים בודדים בלבד מתוך כלל החברה.

"השירות הצבאי בכפייה הוא אחד הגורמים המפלגים ומפוררים את החברה בישראל והדיון המתנהל כעת הוא אחת הראיות לכך. כמו כן החובה לגייס את כולם היא למעשה נטל על הצבא והכלכלה שמטפח אבטלה סמויה וחוסר מקצועיות".

ואלי סעיפי הצעתו של משה פייגלין:

• חוק גיוס חובה יישאר במתכונתו אך צה"ל יגייס רק את מי שמעוניין להתגייס בהתאם למסלולים שיפורטו בהמשך (במידת הצורך הצבא יוכל להשלים חוסרי גיוס בכפייה).

• רוב המתגייסים יעברו מסלול הכשרה קצר (לא יותר מחודשיים) שיכשיר אותם לתפקידים שונים בעת חירום וישתחררו.

• מתגייסים שיתנדבו ליחידות לוחמות יתגייסו לפחות לשלש שנים ויקבלו שכר מינימום בתקופת ההכשרה ושכר קבע בתקופה המבצעית.

• מתגייסים שיתנדבו ליחידות שירות יתגייסו לתקופות ארוכות יותר של 5-6 שנים לפחות בהתאם להכשרה המושקעת בהם, גם הם יקבלו שכר מינימום בתקופת ההכשרה, ושכר קבע בתקופת השירות.

• המסגרות של שרות לאומי ושרות אזרחי ימשיכו לפעול בהתאם לצרכים האזרחיים.

• יחידות מילואים – יקבלו שכר גבוה ודרוג גבוה בהעדפה הלאומית המפורטת בסעיף הבא.

• יקבע דרוג של נקוקות זכות לפי מידת ההתגייסות, שתתורגם להעדפה ועידוד בכל מה שהחברה יכולה לכבד ולעודד את מי שנרתם לטובתה. (אקדמיה, שיכון,תעסוקה וכו')

"הצעה זו אינה דורשת שינוי חקיקה אלא שינוי תפיסה", כותב פייגלין במכתבו. "יש לאפשר לצבא לגייס רק את מי שבאמת תורם לו, ושהוא מסוגל להכשיר אותו באופן מקצועי וליהנות מפירות השקעתו. מאידך כל מי שהצבא לא זקוק לו, יוכל לתרום את חלקו הן בשרות הלאומי / אזרחי , והן בהתגייסותו למוכנות לשעת חירום. מי שלא ירצה לתרום בשום תחום יישאר 'בסוף התור' בכל מקום ובכל תחום שבו החברה תעודד את מי שתורם לה.

"הרווח הגדול בישום הצעה זו הוא לא רק בייעול הצבא, אלא גם בשחרור כל מי שכלוא היום בחובת הגיוס (הן בצבא והן בישיבה ) לשוק העבודה", כותב פייגלין. "במקום לממן חיילים מובטלים ובחורי ישיבה שלא רוצים להתגייס, יכנס כוח צעיר לשוק העבודה ויביא לחלוקה צודקת יותר של הנטל הכלכלי המוטל על אזרחי המדינה".

פייגלין מסיים את מכתבו באמרו: "השרות הצבאי הוא זכות ולא נטל. גיוס בכפיה ללא צורך ממשי, פוגע בביטחון ובכלכלה, יוצר מחלוקות מיותרות ומפורר את החברה. כמי שנבחרו לעמוד בראש המערכת הפוליטית אני קורא לכם לאמץ חשיבה חדשה ורעננה זו בנושא הגיוס, לצד השקעה בתחום האמיתי סביבו עלינו ללכד את החברה הישראלית, השקעה בזהותנו הלאומית ובמשמעותה".

1 Comment

  1. גיא
    4 בפברואר 2013 @ 11:20

    הגיע הזמן להפסיק לתקצב ולתמוך במוסדות ובמגזרים אנטי-דמוקרטיים ואנטי-הומניסטיים.

    ***

    הגיע הזמן להפריד את מוסדות הדת מהמדינה.

    אומרים די למוסדות שמתנגדים לערכי הדמוקרטיה וההומניזם.
    אומרים די למוסדות שמעודדים בורות ומטפחים עוני.
    די לדיכוי נשים ויצירת בדלנות. די למניעת חינוך ראוי מילדים.
    די למוסדות ששוללים את זכויות האדם מהאזרחים.

    בישראל קיימות ארבע מערכות חינוך (כללית, חרדית, דתית, ערבית), ושלוש מהן מחנכות 70% מתלמידי ישראל כנגד ערכי הדמוקרטיה וההומניזם, וזונחות את לימודי הליבה.
    בנוסף, קיימים בישראל בתי דין מגזריים אשר אינם כפופים לחוקי המדינה (רבניים, שרעיים-מוסלמיים, נוצריים, דרוזיים).

    הגיע הזמן ל:
    – הפסקת התמיכה והתקצוב של מוסדות הדין והחינוך המגזריים.
    – שוויון זכויות וחובות לכלל האזרחים.
    – ביטול הקצבאות.
    – איחוד ארבע מערכות החינוך לכדי מערכת חינוך שוויונית אחת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן