Skip to content

מה קרה בתאונה שבה נהרגו 8 בני משפחה

הפרקליטות טרם חשפה את מסקנות הוועדה שחקרה את התאונה הקטלנית שבה נהרגו שמונה מבני משפחת אטיאס. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת הנחיות חדשות, שמהן אפשר ללמוד מה גרם לתאונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-21 במאי לפנות בוקר התרחשה באזור טבריה תאונת דרכים מחרידה, ובה קיפחו את חייהם שמונה מבני משפחת אטיאס. ועדה של הרשות הלאומית סיימה את חקירתה לפני כחודשיים, והציגה את מסקנותיה בפני מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מנכ"ל משרד התחבורה וראש אגף התנועה במשטרת ישראל. התיק נמצא לעת עתה אצל הפרקליטות, וזו טרם נתנה את אישורה לפרסום הדו"ח.

שרידי פח מפויח שנותר מרכב המשפחה לאחר האסון

אף על פי שעברו כבר יותר משמונה חודשים מאז התאונה, מסתירה הפרקליטות את המסקנות ולא מציגה בפני הציבור את מסקנות הוועדה. ובינתיים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת הנחיות לציבור הנהגים בחמישה תרחישים אפשריים של אירועים חריגים ומסוכנים בעת נהיגה.

פרסום כללים בעקבות התאונה

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פירסמה כללים של פעולות נהיגה שיש לנקוט במקרים של אירועים חריגים ומסוכנים. הרשות הלאומית מתכננת לפרסם אף חוברת מיוחדת, "כיווני פעולה לנהג להצלת חיים", שתופץ לציבור וכן להחדיר למודעות הנהגים את המסרים באמצעות סדרת תשדירים באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. מטרת הרשות הלאומית היא להגיע לכך שיותר מתשעים אחוז מהנהגים בישראל ידעו בבירור כיצד להתמודד עם המצבים החריגים.

הסדרה כוללת הנחיות פשוטות וברורות להתמודדות בזמן אמת עם חמישה אירועים חריגים וקיצוניים היכולים להתרחש בעת נהיגה: איבוד שליטה על האצת הרכב, איבוד בלמים, פיצוץ צמיג, תקר בצמיג ודימום מנוע בנסיעה. החלטת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפרסום התקבלה, בין היתר, בעקבות התאונה החריגה של משפחת אטיאס.

התאונה אירעה בעת שהמכונית שבה נסעה משפחת אטיאס, האיצה ככל הנראה בכביש הכניסה לעיר טבריה מבלי שהנהג הצליח לבלום. הרשות הלאומית מפרסמת את הלקח שאפשר ללמוד מהטרגדיה של משפחת אטיאס, שאינו תלוי בתוצאות הסופיות של החקירה. הלקח החשוב ביותר מהאסון הוא שאין לשלול התרחשות של אירוע חריג כדוגמת איבוד שליטה על האצת הרכב גם אם הרגל אינה על דוושת המאיץ (הגז).

אירוע שכזה אכן חריג ביותר, אבל הוא יכול להתרחש כתוצאה מסיבות שונות: בשל שטיח או חפץ אחר שנופל לרצפת המכונית וחוסם את דוושת המאיץ, או בשל סיבות מכניות. הפעולה הנדרשת במקרה זה היא ברורה וחד-משמעית: יש להעביר את בורר ההילוכים למצב "ניוטרל", ובכך מתנתק הקשר בין המנוע לגלגלים. לאחר מכן אפשר לבלום את הרכב באמצעים הרגילים.

במגפון פורסמו בעבר מסקנות אפשריות למה שקרה באותה תאונה מחרידה. תמוה מדוע הפרקליטות אינה מאשרת לפרסם את ממצאי הוועדה, ונראה שהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצאה דרך אחרת לפרסם מקצת מהמסקנות באמצעות המלצות לפעולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן