Skip to content

גל מעצרים גדול בגדה. בין העצורים בכירי חמאס

25 פלסטינים נעצרו על ידי צה"ל ברחבי הגדה המערבית. בין העצורים חברי פרלמנט של החמאס. בחמאס אומרים כי המעצרים לא יעצרו את ההתנגדות. השר לענייני אסירים בעזה אמר היום כי לרשות יש חלק בכך: "מעצרים אלו לא יכלו להתקיים ללא שיתוף פעולה ביטחוני ברמה גבוהה עם ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

25  פלסטינים, מרביתם פעילי חמאס ובתוכם מנהיגי חמאס בולטים כששלושה מהם חברי הפרלמנט הפלסטיני  נעצרו הלילה (שני) על ידי צה"ל בגל מעצרים נרחב בגדה המערבית. כך נמסר ממקורות פלסטיניים.  בצה"ל אישרו בקצרה את דבר המעצרים כולם ומסרו כי העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. גל המעצרים הזה ייחודי עקב כמות העצורים וכמות הבכירים שנעצרו. המעצרים בוצעו בכל רחבי הגדה – יהודה ושומרון.

(צילום: דו"צ)
בין העצורים גם חברי פרלמנט בחמאס (צילום: דו"צ)

בין המבוקשים שנעצרו היו שני מבוקשים שנעצרו בטול כרם ושלושה בשכם. בישוב תל, דרומית מערבית לשכם, נעצר מבוקש. בביתא אל פוקא, דרומית מזרחית לשכם, נעצר מבוקש. בקלקיליה נעצרו שני מבוקשים. באל בירה, צפונית מזרחית לרמאללה, נעצר מבוקש. בקריות, צפונית מזרחית לרמאללה, נעצרו חמישה מבוקשים. בבית לחם נעצר מבוקש ומבוקש נוסף נעצר בדוחא, מערבית לבית לחם. בתקוע, דרומית לבית לחם, נעצרו שני מבוקשים. בחברון נעצרו שלושה מבוקשים, וביטא, דרומית לחברון, נעצר מבוקש.

לדברי הפלסטינים, 23 מהעצורים הם פעילים אסלאמיים ומרביתם אנשי חמאס. בין הבכיריםשנעצרו בולטים עדנאן עספור משכם ועומר ג'בריני שהוא בכיר נוסף ממחנה הפליטים בלטה שבשכם. באזור חברון נעצר חבר הפרלמנט חאתם קפישה. כמו כן נעצר גם חבר הפרלמנט, אחמד עטון, שנעצר בעבר וגורש בזמנו מירושלים.  

החמאס פרסם היום תגובה רשמית לגל המעצרים, בה נאמר כי "הפעולה הנפשעת הזו לא תעצור את המאבק. אנו בחמאס מגנים בתוקף את הפעולה השרירותית שעצרה 12 ממנהיגי התנועה".

לפי סוכנות מען הפלסטינית אסורים בישראל 4,743 פלסטינים, בתוכם 12 חברי פרלמנט ו-178 עצורים מנהליים שלא נשפטו.

השר לענייני אסירים בממשל החמאס בעזה, עטאללה אבו אל-סבע, אמר היום כי גל המעצרים הזה עלול לחבל ולעכב את מאמצי הפיוס בין שתי התנועות, הפת"ח והחמאס. במסיבת עיתונאים שערך היום השר בעזה הוא הטיל חלק מהאחריות על המעצרים על הרשות הפלסטינית ואמר כי "מעצרים אלו לא יכלו היו להיעשות ללא שיתוף פעולה ביטחוני ברמה גבוהה עם ישראל". בדבריו הוא התכוון לשיתוף הפעולה הביטחוני הקיים בין הרשות לישראל.  

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן