Skip to content

הכנסת ה-19 תישבע אמונים בצל המו"מ הקואליציוני

היום תיפגש יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' עם ראש הממשלה נתניהו, אך הסיכויים שהיא תצטרף לקואליציה - אפסיים. בכל זאת, ישנם גורמים בעבודה שקוראים לה לא לדחות על הסף אפשרות זאת ולבוא לפגישה עם נתניהו "בראש פתוח". ובינתיים, בליכוד ביתנו שולחים ללפיד מסרים לפיהם אם לא יתפשר על עמדותיו - הוא יישאר בחוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

48 חברי כנסת חדשים – שיא של כל הזמנים – יישבעו היום אמונים יחד עם 72 ח"כים שכיהנו גם בכנסת הקודמת, בישיבת פתיחה חגיגית של הכנסת ה-19. בישיבה החגיגית ישתתף גם נשיא המדינה שמעון פרס.

120 הנבחרים, ובהם 48 חברי כנסת חדשים, יצהירו אמונים ואחר כך יתכנסו להרמת כוסית בטרקלין שגאל. בכנסת החדשה שיא נוסף של 27 נשים ובהן צעירת חברי הכנסת, סתיו שפיר מהעבודה, בת 27. כחמישים שנים מפרידות בין שפיר, לבין ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, זקן חברי הכנסת שינהל אחר הצהריים את ישיבת הכנסת.

הכנסת - מתכוננים לטקס ההשבעה (צילום: רפי מיכאלי)
הכנסת - מתכוננים לטקס ההשבעה (צילום: רפי מיכאלי)

בד בבד עם ההכנות לפתיחתה החגיגית של הכנסת החדשה, נמשכים המגעים להקמת קואליציה חדשה. יושבת ראש מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', נפגשת היום עם ראש הממשלה נתניהו, לבקשתו. יחימוביץ' אמרה אמש כי היא נענית ברצון להזמנת ראש הממשלה, אולם היא עומדת על דעתה כי מפלגת העבודה לא תיכנס לממשלה. אף שעמדתה זכתה בשבוע שעבר לגיבוי רשמי מטעם חברי סיעתה, מתחת לפני השטח עדיין ישנה תסיסה ובקרב מפלגת העבודה ישנם קולות שקוראים לה "לבוא בראש פתוח" לפגישה עם נתניהו ו"לשמוע ברצינות" את מה שיש לו להציע למפלגת העבודה.

גורם במפלגה אמר הבוקר ל"מגפון": "ברור מאליו כי נתניהו נמצא כיום במצוקה – ודווקא על הרקע הזה, ייתכן כי מפלגת העבודה יכולה להגיע להישגים שלא היתה יכולה להגיע אליהם בנסיבות אחרות. טוב שיחימוביץ' נענתה להזמנת ראש הממשלה – אבל עליה לבוא במגמה לשמוע בלב פתוח את מה שבפיו של נתניהו ולא להחליט בעניין הזה מראש". עם זאת, כפי שזה נראה עתה, יחימוביץ' עומדת על דעתה שלא להיכנס לממשלה ולנהל מהאופוזיציה מאבק נגד מדיניותה הכלכלית והחברתית של הממשלה.

בינתיים ממשיכים בליכוד ביתנו לתקוף את יאיר לפיד ולאיים עליו כי אם יעמוד על דרישותיו – יישאר באופוזיציה. ח"כ זאב אלקין, שהתראיין ברשת ב' ובגלי צה"ל,  אומר כי על יושב ראש מפלגת "יש עתיד" להבין שעליו להתחשב בשותפים האפשריים האחרים בקואליציה אם ברצונו להיות חבר בה. בתשובה לשאלה בעניין ה"ברית" בין לפיד ליו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט, אמר אלקין ליעקב אחימאיר, במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב', כי הידברות בין ראשי מפלגות היא דבר לגיטימי ואולם זו תהיה טעות לנסות וליצור גוש אחד בכניסה לקואליציה.

דברים דומים אמר אלקין גם בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. לדבריו, המפלגה שתיכנס בסופו של דבר לממשלה היא דווקא "התנועה" בראשות ציפי לבני. "התנועה רוצה להיכנס לקואליציה אף שלא המליצה על נתניהו, ולהערכתי היא תיכנס", אמר.

מנגד, עמרם מצנע, מספר שתיים ב"תנועה", הבהיר כי מפלגתו לא תוותר על הובלת המשא ומתן המדיני. "אנחנו ניכנס לקואליציה רק אם נהיה בעמדה של משפיעים ואף מובילים של התהליך המדיני", אמר מצנע, "אנחנו נוהגים כמפלגה של שישה חברי כנסת, וזו הדרישה היחידה שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן