Skip to content

מימושים כבדים בוול סטריט

בזירת המט"ח המקומית, הדולר האמריקני צפוי להתחזק מול השקל על רקע התחזקות הדולר בעולם. אמש הדולר הצליח להתאושש וסגר את יום המסחר באזור 3.69
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית

יום הפכפך עבר על המשקיעים בשוק המקומי. מדד ת"א 25 אשר נסחר בטריטוריה השלילית ברוב שעות היום , הצליח להתהפך בסיום וסגר סביב רמות הפתיחה באזור 1195 הנקודות.

היום השוק המקומי בכוננות ספיגה אחרי הצלילות בוול סטריט ובאסיה. בנוסף לצרות בזירה הבינלאומית, חוסר הוודאות בזירה הפוליטית והמתיחות הגוברת בצפון, מעיבים גם כן על השוק המקומי. אנו מעריכים כי מדד ת"א 25 יבחן היום את אזור התמיכה הניצבת ב-1175 הנקודות. רמה זו עשויה להישבר אם הסנטימנט השלילי בזירה הבינ"ל ילך ויגבר.

בזירת המט"ח המקומית, הדולר האמריקני צפוי להתחזק מול השקל על רקע התחזקות הדולר בעולם. אמש הדולר הצליח להתאושש וסגר את יום המסחר באזור 3.69. היום בהחלט יתכן כי הוא ימשיך לנוע מעלה לכיוון אזור 3.71 ,אזור שבו עובר לו ממוצע נע 200. נעילה מעל הממוצע תוביל לתיקון חד לכיוון 3.74 לפחות. הדולר האמריקני עלול לצבור תאוצה אם הירידות בשווקים תימשכנה היות והשטר הירוק נחשב למטבע חוף מבטחים. דבר נוסף שעלול להוביל לכך שהדולר ייחלש משמעותית בקרוב הוא: הסלמה בצפון הגורמת לבריחת משקיעים בד"כ ולפגיעה בערכו של המטבע המקומי.

זירה בינלאומית

הפתיחה השבועית המאכזבת מצביעה על כך שהמשקיעים בעולם קיבלו " פחד גבהים" אחרי שהמדדים המובילים בוול סטריט הגיעו לרמות קריטיות אותן לא ביקרו מזה שנים רבות. מדד הדואו גונס צלל אמש ב-0.93% אחרי שהצליח לבקר באזור ה-14000 הנקודות. מדד ה-S&P500 צנח ב-1.15% וסגר את יום המסחר הראשון של השבוע מתחת ל-1500 הנקודות. מדד הנסד"ק בלט עם צלילה של 1.51%.

אמש לא התפרסמו אירועי מקרו משמעותיים ונראה כי המשקיעים פשוט החליטו לממש רווחים. הזמנות המפעלים בארה"ב עלו ב-1.8% בחודש דצמבר, מתחת לצפי שעמד על עליה של 2.3%.

באוסטרליה, שיעור הריבית נותר על כנו ברמה של 3% אך זה הצליח לסייע לדולר האוסטרלי אשר נסחר בכבדות ומתקשה לשמור על רמות מחיר מעל 1.04.

מה צפוי לנו היום?

בהעדר נתוני מקרו משמעותיים, המימושים בשווקים עשויים להימשך. בזירת המט"ח הבינ"ל, הדולר פתח את השבוע בהתחזקות משמעותית מול האירו אשר צלל מפתיחת השבוע ביותר מ-150 פיפס. הצמד בוחן כעת את אזור התמיכה המשמעותית הניצבת ב-1.3480. שבירה של תמיכה זו תוביל להמשך הירידות אל עבר אזור התמיכה הבאה הניצבת ב-1.3390.

בזירת הסחורות, הזהב קרוב לפרוץ טווח מחירים מאוד מצומצם שבין 1693-1643 דולר לאונקיה. אנו מעריכים כי פריצה מעלה תוביל לזינוק המתכת היקרה אל עבר אזור 1750 דולר.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן