Skip to content

נעצרו בגבול סוריה: "סייענו לקרוב משפחה להימלט"

כוח צה"ל עצר שני חשודים ליד גדר הגבול עם סוריה. השניים הפתיעו וסיפרו כי עזרו לקרוב משפחה, אסיר בחופשה, להימלט לסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני צעירים תושבי טמרה וג'לג'וליה נעצרו אמש (שני), בסמוך לגדר גבול ישראל סוריה על ידי כוח צה"ל. השניים טענו בחקירתם כי סייעו לקרוב משפחה להימלט לסוריה. החשד הוא כי הנמלט הוא אסיר בחופשה שיצא מכלא חרמון ולא שב. משטרת ישראל חוקרת את הנושא, ומשירות בתי הסוהר נמסר כי  ישנו אסיר שיצא לחופשה של 12 שעות ולא  חזר בתום החופשה לכלא. בני משפחתו דיווחו אתמול בערב כי הוא נמלט מהם בחניית הכלא.

גבול ישראל-סוריה (צילום: אורן פלס)

אתמול בסמוך ל-22:00, הבחין כוח צה"ל בדמויות חשודות ליד גדר המערכת בצפון רמת הגולן. כוח שהגיע למקום עצר שני חשודים, בני 19 ו-21. בתחילה נחשדו השניים שעסקו בהברחת סמים, אולם בחקירתם במשטרה סיפרו השניים כי סייעו לקרוב משפחתם לחצות את הגבול לסוריה.

מדובר באסיר בן 23 תושב טמרה, שנשפט ל-25 שנות מאסר בגין רצח שביצע בעת היותו קטין. הוא כלוא מאז שנת 2006 ואתמול היה אמור לשוב לכלא לאחר ששהה בחופשה קצרה מחוץ לכתליו.

 

גבול ההברחות

גבול סוריה, הרגיש כל כך בימים אלו, משמש כיעד נוח להברחת סמים לישראל. ארגוני הטרור עשו ועושים בכך שימוש על ידי פיתוי סוחרי הסמים להעביר דרכם גם חומרים נוספים כמו אמצעי חבלה ועוד לישראל ולגדה המערבית. בחודש אוגוסט 2010 סיכל כוח צה"ל ניסיון הברחת סמים מסוריה אל שטח ישראל. גם בגבול ישראל-לבנון נרשמו לא מעט  אירועי הברחות סמים לארץ. יחידת גבול לבנון של משטרת ישראל סיכלה עד כה לא מעט ניסיונות הברחה.

בחודש ספטמבר האחרון הוגשו לבית המשפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד איאד מזאריב בן 42 וריאד מזאריב בן 36 תושבי זרזיר שבעמק יזרעאל, בגין עבירות של יבוא וסיוע לסחר בסמים מסוכנים, קשירת קשר לפשע ושיבוש הליכי משפט. לפני כחמישה חודשים נעצר צעיר בן 18 בכפר רג'ר בחשד שניסה להבריח סמים בשווי 600 אלף דולר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן