Skip to content

שר הפנים הבולגרי: חזבאללה עמד מאחורי הפיגוע בבורגס

נתניהו הודה לבולגריה, שהצביעה על חזבאללה כאשם בפיגוע בבורגס: "זו התקפה על אדמה אירופית נגד מדינה חברה באיחוד האירופי", אמר נתניהו. "אנו מקווים שהאירופאים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חזבאללה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה הערב לממשלת בולגריה – לאחר שזו הודיעה כי חזבאללה הוא שעמד מאחורי פיגוע הטרור בשדה התעופה של בורגס, שבו נרצחו חמישה ישראלים ואזרח בולגרי אחד.

שדה התעופה בבורגס. כאן בוצע הפיגוע (צילום: ויקיפדיה)
שדה התעופה בבורגס. כאן בוצע הפיגוע (צילום: ויקיפדיה)

"ממצאי החקירה הבולגרית כפי שפורסמו היום ברורים: חזבאללה הוא האחראי הישיר למעשה הזוועה בבורגס. יש רק חזבאללה אחד. זהו ארגון אחד עם הנהגה אחת", אמר ראש הממשלה בהודעתו. "הדבר מהווה אישוש נוסף למה שכבר ידענו, שחזבאללה ופטרוניתו, איראן, מנהלים מערכת טרור גלובלית חוצת גבולות ויבשות.

ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ארונות הנספים בשדה התעופה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

"המתקפה בבורגס הייתה רק אחת מתוך שורה של מתקפות טרור שתוכננו ובוצעו על ידי חזבאללה ואיראן, בכללן מתקפות על אזרחים בתאילנד, קניה, טורקיה, הודו, אזרבייז'אן, קפריסין וגאורגיה", אמר נתניהו. "כל אלה מתרחשים במקביל לתמיכה הנפשעת שמעניקים חזבאללה ואירן למשטרו הרצחני של אסד בסוריה. ההתקפה בבורגס הייתה התקפה על אדמה אירופית נגד מדינה חברה באיחוד האירופי. אנו מקווים שהאירופאים יסיקו את המסקנות הנדרשות לגבי אופיו האמיתי של חזבאללה".

הודעתו של נתניהו באה בעקבות הודעתו של שר הפנים הבולגרי, שאישר היום כי יש ראיות המצביעות על הארגון כמי שעמד מאחורי הפיגוע. על פי ההערכה, שניים מחברי החוליה נשאו דרכון אוסטרלי ודרכון קנדי. במהלך שהותם, הם השתמשו ברישיונות נהיגה מזויפים עם זהויות ממישיגן.

בתגובה שפרסמה הערב לשכתה של קתרין אשטון,  הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, נאמר כי השלכות החקירה שערכו הבולגרים צריכות להבחן בצורה רצינית, משום שהן מתייחסות להתקפת טרור על אדמת האיחוד האירופי, שגרמה להרג ולפציעת אזרחים חפים מפשע. עוד נאמר בתגובת אשטון כי היא מגנה מעשי טרור בכל מקום שבו הם מתרחשים ומדגישה כי מדינות האיחוד האירופי מחויבות להילחם בטרור, ללא התחשבות בזהות העומדים מאחוריו. עוד נאמר בתגובה כי הטרוריסטים שביצעו את הפיגוע בבורגס חייבים להיות מובאים לדין וכי מדינות האיחוד האירופי ידונו בתגובה המתבקשת לנוכח מעשה הטרור בבורגס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן