Skip to content

בקרוב: העגלונים (האלטע זאכן) יורדו מהכביש

שר התחבורה: תנועתן האיטית של העגלות גורמת לבעיה בטיחותית בכבישים. רבים מהעגלונים מזניחים את בעלי החיים ומונעים מהם מזון וטיפול רפואי, עד לאפיסת כוחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה, ישראל כץ, יחתום בקרוב על תקנה חדשה האוסרת על תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים, בכבישים העירוניים, בכל הרשויות המקומיות בארץ.

פקודת התעבורה מכירה כיום בעגלה הרתומה לבעלי חיים, כאמצעי תחבורה הרשאי לנוע על הכביש. עגלות אלה רתומות לסוסים או חמורים ומובילות משאות וחפצים שונים בכבישים (אלטע זאכן).

(צילום: אביעד 2001, ויקימדיה)
בעלי החיים אינם מקבלים בדרך כלל טיפולים רפואיים ומזון ראוי, כך עד מותם האכזרי (צילום אילוסטרציה: אביעד 2001, ויקימדיה)

גופים העוסקים בזכויות בעלי החיים ובראשם עמותת "הכל חי", הפועלת לקידום חינוך הומאני למען בעלי החיים, פנו לאחרונה לשר כץ בבקשה לאסור את השימוש בבעלי חיים לצרכים תחבורתיים. כץ נרתם לנושא והורה להעבירו לדיון ועדת התאום של משרדו הדנה בנהלים ותקנות. בעקבות המלצות הוועדה גובשה תקנה חדשה האוסרת על תנועת עגלות, הרתומות לבעלי חיים בדרכים העירוניות, למעט בתחומי מושב או קיבוץ.

סיכון משמעותי

ניתן לראות כיום את תופעת עגלות האלטע זאכן ברבות מערי הארץ, בכללם בתל אביב – יפו, רמת גן, גבעתיים, כפר סבא, נתניה, נהריה ועוד. לדברי השר כץ, הימצאותם של עגלות הרתומות לבעלי חיים בכבישי ישראל מהווה סיכון משמעותי לנהגים ולהולכי הרגל כאחד ולעיתים קרובות הן אף גורמות לעיכוב בתנועה ולפקקים מיותרים.

בעלי חיים תשושים

עמותת "הכל חי" מציינת בפנייתה לשר כץ, כי מדובר לרוב בסוסים, המושכרים לרוכלים על בסיס תשלום פעוט של עשרות שקלים ליום ומהווים עבורם הרוכלים תחליף זול לכלי רכב. עוד מציינת העמותה כי כדי להימנע מהוצאות כספיות, בעלי החיים אינם מקבלים טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים, כך עד מותם האכזרי, עקב תשישות מחלות ורעב.

התקנה תוגש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת עם כינוסה של הכנסת החדשה וצפויה להיכנס לתוקף בתוך שישה חודשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן