Skip to content

לפיד: "כל חיי אני קורא ולומד תנ"ך"

"העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים", אומר לפיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מנסה להלחם בתדמית שהדביקו לו המפלגות החרדיות, כאילו הוא זומם לפגוע בעולם התורה. בפוסט שפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו, הוא טוען כי אין דבר הרחוק מכך.

"המפלגות החרדיות מפיצות במרץ את השמועה שאני זומם לפגוע בעולם התורה", כותב לפיד. "אין שטות גדולה מזו. כל חיי אני קורא ולומד תנ"ך, בעיני לימוד התורה הוא חלק מהקיום הישראלי, בין חברי הכנסת של "יש עתיד" יש שני רבנים.

שבעים פנים לתורה. יאיר לפיד. (צילום: דן בר דוב)
שבעים פנים לתורה. לפיד (צילום: דן בר דוב)

"העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים", אומר לפיד, "אלא שלימוד התורה אינו יכול להפוך לתירוץ לזה שילדים בני 8 לא לומדים מתמטיקה ואנגלית, בני 18 אינם משרתים את מולדתם ובני 28 אינם עובדים לפרנסתם.

"דוד המלך היה לוחם קרבי, הרמב"ם למד לימודי חול, הרמב"ן ורש"י עבדו – האם המפלגות החרדיות טוענות גם לגביהם שהם 'פוגעים בעולם התורה'? לכל אחד יש זכות ללמוד, אבל הלימוד לא יכול להיות תירוץ לכך שאדם אינו ממלא החובות הבסיסיות ביותר שלו למדינתו, משפחתו ולחברה בה הוא חי", כותב לפיד. "וחוץ מזה, 'שבעים פנים לתורה', אז אל תאמינו לאף אחד שטוען בפניכם שהוא הנציג הבלעדי של אלוהי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן