Skip to content

אבו מאזן למנהיגי ערב: פעלו להפסקת המצור על עזה

במקביל תקף נשיא הרשות את ביקורי המנהיגים הערבים בעזה. "אנו נתנגד לכל ביקור ופעילות שתפעל לקרע בין הפלסטינים. לפלסטינים יש ייצוג רשמי ונציג אחד וזו הרשות הפלסטינית", אמר אבו מאזן לאחמדינז'אד בוועידת המדינות האסלאמיות בקהיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

המשך המצור מונע פתרון צודק. אבו מאזן
המשך המצור מונע פתרון צודק. אבו מאזן

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), קרא היום (רביעי) למנהיגים השוהים בוועידת המדינות האסלאמיות בקהיר לפעול להפסקה מיידית של המצור הישראלי על עזה. "המצור הנמשך מאריך ומעמיק את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי ומוביל את האזור כולו לסיבוב נוסף של אלימות", הוא הזהיר. המשך המצור "מונע פתרון צודק ושלום בין הצדדים", אמר אבו מאזן.

לאחר דברים אלו, עבר הנשיא הפלסטיני לתקוף את המנהיגים שביקרו או מתכוונים לבקר בעזה. "אני קורא למנהיגי העולם לא להתייחס לעזה כאל ישות נפרדת, בגלל הקרע בין תנועת הפת"ח לחמאס. אנו מתנגדים ולא נסכים לכל ביקור או יוזמה פוליטית שתגרום לפגיעה ברשות כמייצגת של העם הפלסטיני". בדבריו אלו התכוון אבו מאזן לביקורו של אמיר קטאר, חאמד בן כליפא אל-טאני, שביקר באוקטובר שחלף ברצועה – ביקור אותו הגדיר ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה, כביקור היסטורי.  

תמונה קבוצתית. אבו מאזן בקהיר (צילום: סוכנות מען)
תמונה קבוצתית. מנהיגי המדינות האסלאמיות בקהיר (צילום: סוכנות מען)

ראש ממשלת פקיסטן נמנע ברגע האחרון מלבקר ברצועה, לאחר שעבאס פנה אליו ובקש ממנו להימנע מביקור כזה. דבריו של נשיא הרשות יועדו גם לאוזניו של מחמוד אחמדינז'אד, נשיא איראן, שהגיע אתמול לקהיר כאורח הוועידה, והביע אתמול רצון להגיע ולבקר בעזה. אבו מאזן אמר לו: "אנו נתנגד לכל ביקור ופעילות שתפעל לקרע בין הפלסטינים. לפלסטינים יש ייצוג רשמי ונציג אחד וזו הרשות הפלסטינית". 

באותה נשימה הזכיר אבו מאזן לחמאס שהרשות הפלסטינית תומכת בממשל החמאס, שעלותו החודשית היא 130 מיליון דולר. עבאס גם הפציר במנהיגי הוועידה לתמוך ברשות הפלסטינית ששקועה בגרעון גדול עקב מניעת כספים המגיעים לה מישראל: "ישראל מנסה לשלוט ומחזיקה באוצרות הטבעיים של הפלסטינים", אמר עבאס והוסיף כי מדובר גם בשליטה על מאגרי מים תת קרקעיים והצבת מכשולים בפני התפתחות של החקלאות הפלסטינית בשטחי אדמה פלסטינית.

לסיום דבריו הפציר עבאס במנהיגים לקיים את הבטחתם לתמוך בשיקום, בבינוי ובחינוך בירושלים המזרחית, שסובלת לדבריו "ממדיניות ברברית, אכזרית לא פחות ממה שמתרחש בגדה המערבית".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן