Skip to content

מסיבת הכיתה של קרח תשע

אחרי 13 שנים התאחד הרכב הרוק "קרח תשע" למופע עתיר הורמונים ב"בארבי" תל-אביב, שהזכיר את הימים הטובים של הלהקה ואת הלהיט הבלתי נשכח "איתו לנצח". יובל אראל, "המבוגר האחראי" באולם, הרגיש כמו במפגש של תנועות נוער וטוען שאין כבר היום דברים כאלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פנטזיית נעורים. "קרח תשע", אמש ב"בארבי". צילום: יובל אראל

למעשה, הייתי צריך להכתיר את הכתבה הזו כפגישת מחזור של "קרח תשע", כדי שיתאים להגדרה שלהם – "מופע איחוד", אולם התחושה שלי, לנוכח המופע ולנוכח הקהל, שזו היתה מסיבת כיתה. אומנם באיחור של 13 שנים, אבל מסיבה. אומנם לא רקדו בן לוקח בת, אבל בשיא ההתלהבות היו כמה בנות, שרכבו על כתפי הבנים בקהל.

אז מי זו להקת "קרח תשע"? הרכב רוק, שהוקם בשנת 1993 בכפר סבא וכלל את נעם רותם בשירה וגיטרות, רועי הדס בגיטרה בס וקולות, אוהד קוסקי בגיטרות וקולות ואת אורי מייזלמן על התופים והמצילות. שש שנות פעילות הניבו שני אלבומים.

כאשר החליטו לפני מספר חודשים לחזור ולהשתעשע כלהקת רוק לזכר אותם ימים הצהיר נועם רותם הסולן:  "החזרה שלנו היתה מהלך שכמו קרה מעצמו. קוסקי התחיל להופיע איתי בהופעות שלי ומצאנו את עצמנו מבצעים שירים של הלהקה, תגובות הקהל עוררו אצלנו חשק לעוד. למרבה השמחה כולם היו בעניין וככל שחלפו החזרות, התשוקה גדלה, כאילו לא הפסקנו מעולם."

הבאז התקשורתי שהתעורר העלה נשכחות לדור צעיר שלם שגדל עימם, בערי השרון ובתנועת הנוער, רובם, לפחות ברי המזל מביניהם, הגשימו אמש (רביעי) את הפנטזיה ומלאו את מועדון "בארבי" עד אפס מקום. כל הכרטיסים נמכרו.

המופע התחיל מוקדם מהרגיל, עשר וחצי על השעון. האמת שכל הרעיון היה להתאים את הקצב לשעות השידור של גלי צה"ל, שהעבירו בלייב את המופע. "קרח תשע" נתנו מופע רוק, לא רוק מלוכלך, אבל מספיק תזזיתי כדי להזיז את הקהל.

מחוזקים בקלדנית חגית מרום, "קרח תשע" פותחים עם "יצורים" מתוך האלבום הראשון "תחילתם של החיים הנכונים" (1997), עוברים ל"סרטים" ואחריו ל"אמהות צעירות" אף הם מאותו אלבום. ממשיכים בעוד אחד משם "הכל זה פופ" המוכר בכינוי "יעלי". אומרים שהשיר הוא על יעל בר זוהר, אז יב"ז היום נשואה ואם לשניים, זה לא כל כך יעבוד להם, לחבר'ה מ"קרח תשע".

המופע הזה לא עוצר לרגע, אין כאן חניות, עוברים לאלבום השני, סתם "קרח תשע", פותחים עם השיר "חברה שלי לשעבר", בזמנו נחשב לאחד מלהיטי האלבום, סוג של שירי נוער מתבגר עמוס בהורמונים. האמת, זה הסגנון של "קרח תשע", וזה מה שהם שידרו אז, להקה לנוער עמוס הורמונים.

"שינויים" מהווה את נקודת האמצע של המופע, סוג של בלדת נעורים, הקהל נותן רספקט בתשואות, מכאן נועם וההרכב זורמים עם "יום חופש". זה כל העניין עם שירי "קרח תשע", אין בהם רוע, אין בהם לבטים רבים, הכל נעים, מן חביבות שכזו, סוג של ילדים נחמדים מהשרון.

"תחילתם של החיים הנכונים" הוא גם סוג של שיר שכזה, מן המנון תנועה, שיר הנושא באלבומם הראשון, ואולי הקו המאפיין. על הרכב של רוק, גיטרות, תופים וקמצוץ דיסטורשן הם מרכיבים שירי הוואי, שירים ששרים במפגש של תנועת הנוער, או לחילופין במפגש המחזורים. יש תמימות בשירים, אין דברים כאלה היום.

קצת קודר, קצת תהומות נפש ולבטים. נעם רותם. צילום: יובל אראל

עכשיו תורו של רותם לתרום למופע מארסנל השירים שלו. "קראת לי קין", אחד השירים המוצלחים מאלבומו האחרון "ברזל ואבנים", מהווה פתיח טוב לאחד הלהיטים של הלהקה – "אחד מהטובים", השיר שחודש לקראת "האיחוד" בגרסה חדשה. הקהל כבר באמת מחומם ולוהט, זו ההזדמנות להכות בברזל, ירידה לצורך עליה להדרן ממושך, סחיטת מחיאות כפיים ותשואות, מחזירות את ההרכב היישר ל "סליחה שניצחנו". זה הזמן ללפתן של המופע, אסף אמדורסקי מגיע לבמה ושר עם רותם מתוך האלבום של הלהקה את "אמדורסקי", שמדבר על מעריצה מטרידנית של אמדורסקי.

חם ב"בארבי". נועם מבקש להגיע לסופו של המופע עם שיר משלו, "עזרה בדרך", מתוך אלבום הסולו השני שלו משנת 2007. קצת קודר, קצת תהומות נפש, לבטים, ממש לא שמחת החיים של "קרח תשע", אבל הקהל אוהב, ואז מגיע הפינאלה הגדולה – "איתו לנצח", השיר שנחרט בהיסטורית הפופ הישראלי כשיר הראשון שפרץ מחוץ לארון.

המופע מסתיים, הקהל צמא לעוד, ממתין באולם, אבל, זהו, סוף. מופע נוסף של "קרח תשע" מתוכנן ל-3 באפריל ב"זאפה" תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן