Skip to content

פרשת שוחד בצה"ל: משהב"ט השעה עבודתו עם שש חברות

תרמית בצה"ל: איש קבע נעצר וחוזים עם ספקיות תקשורת ואלקטרוניקה הוקפאו זמנית, לאחר שנחשדו במתן שוחד לכאורה לאיש קבע מפיקוד צפון. הנגד נעצר והודה: הזמין ציוד ושירותים שלא סופקו. החברות הגישו חשבונות לתשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד הביטחון  הודיע היום רשמית על השעיית עבודתו מול שש חברות תקשורת וציוד אלקטרוניקה, לאחר שנחשדו במתן שוחד לכאורה לאיש קבע מפיקוד צפון, נגד בצה"ל. על פי החשד, פתחו החברות קו אשראי לטובת הנגד במיליוני שקלים, בהם רכש מחשבים, טאבלטים, טלפונים חכמים, ארוחות במסעדות, לן בצימרים ועוד. עוד נודע, כי היום נעצר הנגד על ידי המשטרה הצבאית וככל הנראה הודה במיוחס לו. 

לפי החשד, בתמורה לטובות ההנאה "ניפח" נגד הקבע את חשבונות הספקיות, שחייבו את משרד הביטחון בתשלום עבור שירותים וציוד שמעולם לא סופקו. מדובר בחברות דור טכנולוגיות מידע, וידאוסט טכנולוגיות, נקסט-קום, רוטל נטוורקס, שמרד אלקטרוניקה ומנוליד-חירות מערכות בע"מ. חשיפת מעורבותן של החברות התאפשרה לאחר שהנגד הודה בפני חוקרי מצ"ח, כי נהג במהלך השנים האחרונות לקנות ציוד יקר ערך מספקים שזכו במכרז של מערכת הביטחון. על-פי החשד, בהזדמנויות רבות הוא פשוט ביצע רכש פיקטיבי של פריטים מסוימים, הנחוצים כביכול לצבא, כשלמעשה לא קיבל את אותם פריטים מדווחים, אלא קיבל זיכוי עבורם.

על-פי החשד, חלק מהציוד שקנה הנגד באמצעות ה"זיכויים" הללו ניתן לקצינים בצה"ל או הועבר למקורבים. חלק מהציוד הרב נתפס בביתו. בעקבות המידע פתחה יחידת החקירות במשהב"ט  בחקירה משותפת עם מצ"ח נגד אותן חברות. במהלך החקירה עלה לכאורה כי הן הגישו למשהב"ט חשבונות תשלום, בהן הצהירו על אספקת שירותים וציוד שסופקו לצה"ל או אמורים היו להיות מסופקים בהתאם לתנאי ההתקשרות עימן.

עד נודע כי כל החברות הללו הודו במעשים המיוחסים להם וטענו כי הן פעלו כך כי סברו שהן פועלות לטובת צה"ל. בעקבות ממצאים חמורים אלו הורה סגן היועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד יצחק וכטל, להשעות מיידית את כל החברות הללו מרשימת הספקים של משרד הביטחון ולאסור עליהן להשתתף בכל מכרז מטעמו עד שיבוצע להן שימוע ויוחלט מה ייעשה בעניינן.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן