Skip to content

משרדי בית"ר ירושלים הוצתו ועלו באש

על פי החשד, ההצתה נעשתה באמצעות בקבוק תבערה. המשטרה פתחה בחקירה. בבית"ר הגיבו בזעזוע: "זה המוזיאון הקטן שלנו... מה יהיה הצעד הבא? מטען חבלה?" גל של גינויים למעשה. נתניהו: "ההתנהגות הזאת מבישה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלמונים הציתו הבוקר (שישי) את משרדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, השוכנים במתחם האימונים בשכונת בית וגן בעיר. אין נפגעים, אך נזק כבד נגרם למקום. במכבי האש חושדים כי ההצתה בוצעה באמצעות השלכת בקבוקי תבערה שגרמו לשריפה.

המקום שהוצת (צילום: רשף משנה אסף אברס, כבאות והצלה ירושלים)
משרדי בית"ר שהוצתו (צילום: רשף משנה אסף אברס, כבאות והצלה ירושלים)

בבית"ר הגיבו הבוקר בזעזוע ואמרו שהנזק הזה קשה מנשוא: "זה המוזיאון הקטן שלנו. נמצאו כאן צלחות אליפות, גביעים ומזכרות שונות. השחקנים ישנים ונחים כאן בין אימון לאימון. מה יהיה הצעד הבא? מטען חבלה?". ההצתה גררה אחריה גל של גינויים – ובראש המגנים את המעשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ממכבי האש נמסר כי "סמוך לחמש בבוקר התקבלה הודעה ממוקד האבטחה על עשן כבד שיוצא ממשרדי בית"ר. על פי הממצאים בשטח מדובר בהצתה והממצאים הועברו לידי המשטרה".

בקרב אוהדי בית"ר קיים מתח רב מאז החלה המשטרה לפעול נגד גילויי הגזענות במשחקי הקבוצה. רבים מאוהדי הקבוצה מוחים על החתמת שני שחקני כדורגל מוסלמים, דאור סדאייב וג'יבריל קאדייב, על ידי הבעלים, ארקדי גאידמק. באימון הכדורגל האחרון התפרצו אוהדים לאימון והתעמתו עם ההנהלה ועם שוטרים שהוזעקו לעצרם.

אתמול הוגש כתב אישום נגד ארבעה אוהדים אחרים של הקבוצה באשמת קריאות גזעניות כנגד ערבים והנפת שילוט עם כתובת גזענית. האוהדים זועמים על הנהלת הקבוצה והמאמן שנתנו יד למהלך הכנסת השחקנים הללו לקבוצה. המשטרה פתחה בחקירה. לשם כך הוקם צוות חקירה מיוחד. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "מי שעשו זאת אינם אוהדים, אלא עבריינים לכל דבר. זה מעשה שמזכיר התנהלות של ארגון פשע".

לבנת: "מפגן עברייני אלים, חמור ומסוכן ביותר"

"מה שנעשה הלילה זה מפגן עברייני אלים, חמור ומסוכן ביותר ועל רשויות אכיפת החוק ומערכת בתי המשפט להעביר מסר ברור ומהיר ביותר: שמגרשי הכדורגל והספורט הם לא מחוץ לחוק, ופורעי החוק בהם הם לא מעל החוק". כך הגיבה הבוקר שרת הספורט, לימור לבנת, על ההצתה במשרדי בית"ר. לבנת, תגיע ביום ראשון לאיצטדיון טדי.

גם ח"כ עומר בר לב (עבודה) יצא הבוקר בגינוי חריף להצתת משרדי בית"ר ירושלים. בר לב, שהקים את תנועת "אחרי" לקידום נוער בפריפריה, בראשה עמד עד לפני מספר חודשים, אומר כי האלימות אותה אנו רואים היא חלק מתופעה נרחבת יותר בחברה הישראלית, שנובעת בין השאר מההתנהלות של חברי הכנסת ומנהיגי ציבור והמחלחלת לבני הנוער ולציבור הרחב.

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב בר לב: "בשבועיים האחרונים אנו שוב עדים למציאות המכוערת במגרשי הכדורגל, הפעם בדמות הגזענות מבית מדרשו של קומץ אוהדים של קבוצת בית"ר ירושלים, המוחים נגד ההחלטה לצרף לשורות הקבוצה שחקנים ממוצא מוסלמי.

"האלימות הזו, שלתוצאותיה המזעזעות היינו עדים ככל הנראה הבוקר באירוע השריפה של משרדי הקבוצה, לא צצה יש מאין. מדובר בתופעה שמסמלת את הידרדרותה של מערכת החינוך והחברה הישראלית ואת העובדה שחברי כנסת ומנהיגי ציבור מרשים לעצמם לצאת בביטויים חריפים ולהסית נגד ערבים, מהגרים וכל מה ומי שיכול למשוך אליהם תשומת לב.

"עלינו חברי הכנסת שפסעו זה עתה לבית המחוקקים, מוטלת החובה לטפל בתופעות האלימות הללו גם בחקיקה, אכיפה והשקעה בחינוך, אבל בראש ובראשונה במסר אותו אנו מעבירים לחברה בישראל בנורמות ההתנהגות שלנו.

"דווקא בעקבות האירוע הבוקר שמטרתו להפחיד ולהרתיע, יש לחזק את הנהלת בית"ר ירושלים והעומד בראשה איציק קורנפיין על חוסר הנכונות להיכנע לתכתיבים של אותו קומץ קיצוני ולפעילים הירושלמים המתכוונים להפגין ולהביע תמיכה בהנהלת הקבוצה לפני המשחק נגד בני סכנין ביום ראשון".

נתניהו: התנהגות מבישה וגזענית

מי שהיה מפקד מחוז ת"א, ניצב בדימוס, ח"כ דוד צור (התנועה), הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "נדרשת כאן נחישות משטרתית, ואכיפה של כל רשויות החוק. בידי המשטרה היכולת והכלים לאתר את מבצעי הפשע הזה ולשלחם לכלא לזמן ארוך. בנוסף הרחקה בצווים מנהליים, לזמנים ארוכים מהמגרשים את קוראי הקריאות הגזעניות והמסיטים לאלימות.

"זוהי שעה קשה לספורט אך גם הזדמנות לעשות מעשה, טוב עשתה השרה לימור ליבנת בהקצאה סמלית של תקציב ללחימה בגזענות. על משטרת ישראל להערך בכוחות מתוגברים לקראת המשחקים הקרובים של בית״ר י-ם, ובדגש כמובן על המשחק הקרוב נגד סכנין, ללא הטלת העומס התקציבי על האגודות.

"זוהי משימה כעת מליבת המשימות של המשטרה, ולא קשורה לעבודת השגרה של אבטחת המגרשים, בשכר. לטווח הארוך נדרש חינוך ושת״פ עם הגרעין הגדול של האוהדים השפויים, תוך הוקעת מעשי הגזענות והאלימות המוציאים לנו שם רע בעולם ועלולים להרחיק את הנוער מהמגרשים, ואף גרוע מכך את קבוצותינו מכל המסגרות האירופיאיות.

"לצערי", אומר ח"כ צור, "המסר הכפול שהועבר כל השנים בבית״ר והכניעה לדרישה הגזענית שלא לשתף בקבוצה שחקנים ערבים /או מוסלמים הביאה לכך שהקומץ לא טופל כשהיה כזה , והפך לדשא… אולם כאמור מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מצטרף לגינוי של הצתת משרדי בית"ר ירושלים הבוקר. בהודעה שפרסמה לשכתו נאמר כי ראש הממשלה מגנה את האלימות מצד אלה שמתנגדים לשילובם של השחקנים הצ'צ'נים בקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים: "ההתנהגות הזאת מבישה. אסור לנו להשלים עם התנהגות גזענית שכזו. העם היהודי שסבל מחרמות ונידוי צריך לשמש אור לגויים", אומר נתניהו.

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין: ״אין לי אלא להביע שאט נפש וזעם על שריפת משרדי מועדון הכדורגל של בית"ר י-ם הלילה. אני מבקש לגבות את הנהלת בית״ר ובעליה, היועמ״ש והמשטרה על נחישותם למגר את התופעה הפסולה שגרמה ועדיין גורמת למדינת ישראל נזק תדמיתי רב. הדרך היחידה לטיפול  בגזענות ובהסתה היא באמצעות אכיפה וענישה חמורות ככל שניתן ואני מצפה כי כך תנהגנה הרשויות״.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן