Skip to content

להציל את פארק החולות באשדוד

למרות 3,000 התנגדויות שהוגשו, אושרה בניית אזור לתעשיות ידע בפארק החולות באשדוד. עתה, באישורו של הממונה על המחוז במשרד הפנים, יוכלו ראשי המאבק להגיש ערר על דחיית ההתנגדויות ולהחתים על התמיכה בערר את הציבור שישתתף מחר, שבת, בצעדת החולות המסורתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ב-31 בדצמבר 2012 הודיע הממונה על המחוז במשרד הפנים, אבי הלר, לחברה להגנת הטבע ולפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, כי הוא מאשר להם להגיש ערר על דחיית ההתנגדויות להקמת אזור תעשייה בשטח פארק החולות באשדוד.

בכך נפתח אולי פתח להצלתו של הפארק, שהוא אזור טיולים אטרקטיבי שפוקדים אותו לאורך כל השנה אלפי מטיילים. שטח החולות בפארק הוא בעל איכויות נופיות וסביבתיות נדירות. הפארק, המאוכלס בצמחים ובעלי חיים, מהם העומדים בפני הכחדה, הוא סביבת חיים ייחודית שאין דומה לה בישראל.

צבאים בפארק החולות. שטח החולות בפארק הוא בעל איכויות נופיות וסביבתיות נדירות. (צילום: בועז רענן)
צבאים בפארק החולות. שטח החולות בפארק הוא בעל איכויות נופיות וסביבתיות נדירות. (צילום: בועז רענן)

בבקשה לאישור הגשת הערר שהוגשה להלר נכתב, בין השאר, כי בשטח עליו אמור לקום אזור התעשייה המדובר, יש צירוף של גורמים היוצרים אי אקולוגי שבו שוררים תנאי קרקע יובשניים באקלים ים תיכוני. הקמת אזור התעשייה יכרסם וגם יפגע פגיעה קשה ביער הפארק החופי, טוענים  המבקשים.

מחר, בשבת, תתקיים בפארק "צעדת החולות" המסורתית, שמתקיימת זה כעשרים שנה. במהלך הצעדה יוכל הציבור לחתום על תמיכתו בהגשת הערר. המארגנים, החברה להגנת הטבע והפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד, מצפים לאלפי משתתפים, כפי שהיה במהלך כל השנים ומקווים שיאספו חתימות רבות ושהפעם גם תהיה התחשבות בהן.

אל שיחי הרותם הפורחים

שריד אחרון לשטחי דיונות הגדולים שכיסו בעבר את כל רצועת החוף. (צילום: בועז רענן)
פארק החולות: מקלט אחרון לבעלי חיים וצמחים ייחודיים לאזור חולי. (צילום: בועז רענן)

הצעדה תצא מהכניסה לחוף ניצנים בין השעות 9:00-11:00 ותימשך עד 14:30. המסלול העממי למשפחות יהיה בן ארבעה קילומטרים והמסלול למיטיבי לכת יהיה כפול באורכו. לאורך המסלול תהיינה, בין היתר, הפעלות ובהן תחנות יצירה ומידע והפעלות ספורט ונופש פעיל.

ההשתתפות באירוע היא ללא תשלום. לאורך הצעדה יוכלו המשתתפים ליהנות מהליכה לאורך חוף הים, המרשים מאוד בתקופה זו של השנה, מתצפית לבריכות מי התהום של ניצנים, מעבר באזור דיונות חול מרהיבות, ובהן שיחי רותם שבתקופה זו נמצאים בשיא פריחתם המתקתקה והמשכרת.

שמורת החולות משתרעת בין אשדוד לניצנים. איזור זה הוא שריד אחרון לשטחי דיונות הגדולים שכיסו בעבר את כל רצועת החוף. אזור זה הוא בבחינת עולם הולך ונעלם, מקלט אחרון לבעלי חיים וצמחים ייחודיים לאזור חולי. בעבר התברך מישור החוף בנופי חולות מרשימים, שהצטמצמו מאוד עם האצת הבנייה והפיתוח.

בחברה להגנת הטבע מאמינים כי חולות החוף הם נכס לדורות לכלל הציבור וכי יש לעשות את מירב המאמצים כדי למנוע המשך הכחדת נופי החולות והחופים.

השתתפות בצעדה מהווה, מלבד יום חווייתי כיפי לכל המשפחה, גם אמירה בנוגע לחשיבות שנותן הציבור לשמירה על ערכי הטבע והסביבה בחולות.

נקודת הזינוק תהיה מחוף ניצנים בין השעות 09:00-11:00.
לפרטים נוספים: בי"ס שדה שקמים, החברה להגנת הטבע – 08-6722065.

[related-posts title="כתבה קודמת בנושא פארק החולות"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן