Skip to content

צה"ל פינה מאחז פלסטיני בדרום הר חברון

עשרות פעילים פלסטינים הקימו הלילה מאהל ממזרח לכפר יטא בשומרון. כוחות הביטחון הגיעו, הרסו את המאהל והמקום הוכרז שטח צבאי סגור. זהו הניסיון החמישי להקים מאחז פלסטיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאחז פלסטיני, חמישי במספר, הוקם הלילה (שישי) סמוך ליטא בדרום הר חברון. הוא פונה הבוקר על ידי צה"ל. כשלושים פעילי מחאה פלסטינים, חברי ה"ועדות העממיות", הקימו הלילה ממזרח ליטא אוהלים והודיעו כי המאחז הוא יסוד להתיישבות חדשה: כפר כנען.

לפנות בוקר הגיעו למקום כוחות הביטחון, הרסו את האוהלים ועכבו מספר פלסטינים לחקירה.האזור הוכרז שטח צבאי סגור כדי למנוע אפשרות של הקמה מחדש וזליגת פעילים נוספים לתוכו. עד כה הקימו הפלסטינים ארבעה מאחזים בגדה וזהו הניסיון החמישי.

 

פינוי המאחז הבוקר (צילום: אל בוקרה נט)
פינוי המאחז הבוקר (צילום: אל בוקרה נט)

לפני שבוע הקימו הפעילים את מאחז "אל-מנאטיר", על שם בתיהם של שומרי השטח הפלסטינים, העשויים בוץ ואבן מסורתיים.  כוחות צה"ל שהגיעו למקום נתקלו במאתיים פלסטינים ובשטח נוצר עימות שכלל ידוי רימוני גז לעבר הפלסטינים. במקביל דיווחו הפלסטינים על מתנחלי יצהר שירדו לעבר השטח הסמוך ועקרו כמאה עצי זית השייכים לפלסטינים. בינם לבין הפלסטינים נוצר עימות ודווח על מתנחל אחד שנפגע קל. בקרב הפלסטינים דווח על נער שנורה בירכו. הפלסטינים טענו שהוא נורה מאש חיה שירו מתנחלים בכפר בורין. בתום העימות לפני שבוע נעצר מתנחל אחד שברשותו נמצא מסור עץ ונעצרו שבעה פלסטינים. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן