Skip to content

מלחמת הישרדות בבית המשפט

זהו ריב לפני חתונה? חברת רשת בערוץ השני וערוץ 10 ממשיכים להתנגח כשברקע ממשיכות לרחוש שמועות עיקשות על איחודן הצפוי תחת המטרייה היציבה של ידיעות אחרונות. בעתירה לבית המשפט טוענת רשת כי ערוץ 10 הנאבק נגד "גניבת" פורמט הישרדות על ידי רשת, נהג סטנדרטים כפולים כשהכריז על העברת התכנית כלבוטק מרשת לערוץ 10. ועכשיו איש […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבקשה דחופה של רשת לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מבקשת החברה לבטל את הדרישה להשיב לערוץ 10 את הזכויות בהישרדות ולבטל את צו המניעה הזמני נגד המשך הפקת התכנית שהפורמט שלה נרכש על ידי רשת מידי חברת castaway הבריטית, לאחר שהתכנית שודרה בערוץ 10 במשך שש עונות רצופות.

מאבק הישרדות על הישרדות

רשת טוענת כי עתירת ערוץ 10 לוקה בחוסר ניקיון כפיים: טענה הנשענת על העובדה כי ערוץ 10 הכריז בראשית חודש ינואר כי התכנית כלבוטק שהייתה מזוהה בעבר – ובמשך ארבע עשרה שנים עם רשת, מועברת אליו. רשת מציינת כי ההסכם שחתמה עם בעלי זכויות התכנית כלבוטק מאשרר את המשך הקשרים בין רשת לביניהם ואת המשך שידור כלבוטק ברשת כמעוגן בהסכם מתן אופציה ראשונה לשידורה של התכנית. בעתירתה כותבת רשת כי:

"מעיון בכתבי טענותיו של ערוץ 10 בהליך נמצאנו למדים, אפוא, כי אין לערוץ 10 אף לא טענה אחת בודדה, שהוא עומד מאחוריה בהתנהלותו בפועל בעולם העסקי-מסחרי. למעשה, ערוץ 10 פועל ופעל בדיוק באותן שיטות עליהן הוא מלין בתובענה ובבקשה לסעדים זמניים. אין, אפוא, דבר מוצדק, ראוי והוגן יותר, מסילוק תובענה שכזו על הסף ומביטול מיידי של אותו צו מניעה שהתקבל על סמך אותה בקשה מטעה. בהקשר זה נזכיר, כי ערוץ 10 לא גילה לבית המשפט הנכבד דבר וחצי דבר בקשר עם התנהלותו בנוגע לכלבוטק, וזאת, אף שההסכמות בקשר לכלבוטק הושגו עוד לפני החלטת בית המשפט הנכבד".

רפי גינת: גם כרוז ספורט (צילום: אבי קדמי, ויקיפדיה)

רפי גינת, יוצר ומגיש כלבוטק והדמות המזוהה ביותר עם התכנית, מונה באחרונה לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10. בעבר היה בין היתר העורך הראשי של ידיעות אחרונות. ההשערה כי כניסתו של גינת לערוץ 10 מסמנת את הידוק הקשרים של הערוץ עם מו"ל ידיעות אחרונות אינה נשמעת משוללת יסוד. קבוצת ידיעות אחרונות בראשות נוני מוזס נאלצה בעבר לוותר על החזקותיה בחברת רשת של הערוץ השני בגלל חוק ההגבלים העסקיים שהגדיר אותה כמונופול. עם עליית העיתון ישראל היום, פג המונופול של ידיעות אחרונות ועל כן, רשאית עתה הקבוצה לשוב ולהכנס לבעלות בערוץ שידור מסחרי. עקב בעלות העבר ברשת  והקשיים הכלכליים של הערוצים המסחריים המגלמים בתוכם קריאה לאפשר לזכיין אחד להפעיל את כל ימי השידור של ערוץ 2, סביר להניח כי כניסתו של גינת לערוץ 10 מסמלת מהלך עתידי של מיזוג רשת וערוץ 10 לערוץ מסחרי אחד שיתחרה בקשת בערוץ השני. השערה שלא זכתה לאישור של מי מהצדדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן