Skip to content

קמפייין "כלבי הסגר אינם הפקר" למען הכלביות העירוניות

תנו לחיות לחיות מובילה את המאבק לשינוי המצב בכלביות העירוניות ברחבי ישראל. מאת עירית רוזנבלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תנו לחיות לחיות" מובילה את המאבק לשינוי המצב בכלביות העירוניות ברחבי ישראל. המטרה הראשונה של הקמפיין, שכותרתו "כלבי הסגר אינם הפקר", היא הכלביה העירונית באשקלון

מאת עירית רוזנבלום

עמותת "תנו לחיות לחיות" החלה להוביל מאבק לשינוי המצב בכלביות העירוניות ברחבי ישראל. באחרונה התפרסם דו"ח מבקר המדינה, אשר חשף עדויות קשות לכשלים ש"תנו לחיות לחיות" מתריעה בפני המדינה והציבור לגביהם כבר זמן רב.

לדברי דוברת העמותה, אתי אלטמן, "ממשלת ישראל, משרד החקלאות, השירותים הווטרינריים והרשויות המקומיות, כולם נטשו את בעלי החיים, סגרו אותם הרחק מהעין הציבורית בכלביות עירוניות, שבחלקן הגדול התנאים מזווייעים וללא כח אדם אמיתי שיטפל בהם".

כלב בהסגר, מתוך אתר "תנו לחיות לחיות"

המטרה הראשונה של הקמפיין, שכותרתו "כלבי הסגר אינם הפקר", היא הכלביה העירונית באשקלון. שם נחשפות, לדברי אלטמן, זוועות שמתרחשות בין כתליה. "לאחר נסיונות רבים לשפר את המצב באשקלון באמצעות הידברות עם גורמי העירייה השונים, נסיונות שלא צלחו, הוחלט לחדש את המאבק למען שינוי יסודי של הטיפול של עיריית אשקלון בכלביה העירונית", מדגישה אלטמן, "אנו לא יכולים להמשיך להשלים עם הפגיעה הנוראה שגורמת עיריית אשקלון לבעלי החיים שבכלביה. תמונות הזוועה הללו חייבות לחלוף מהעולם. אי אפשר לעבור לסדר היום על מראות שכאלו".

עם זאת, מזכירים בעמותה, האחראים הישירים למצבם של בעלי החיים בישראל הם המשרדים הממשלתיים, ובראש ובראשונה משרד החקלאות, באמצעות השירותים הווטרינריים. "באופן מסורתי, לאורך השנים משרד החקלאות והשירותים הווטרינריים, אשר אמורים לדאוג לבעלי החיים ולהגן עליהם, עושים בדיוק את ההפך. אנו פנינו למנהל השירותים הווטרינריים ולשרת החקלאות בדרישה להתערב לאלתר במה שקורה באשקלון וביתר ההסגרים בישראל, בראש ובראשונה באמצעות קביעת תקני כח אדם לווטרינרים רשותיים – שכן כיום נוצר מצב שבכלביות רשותיות רבות, כמו באשקלון, הרשויות המקומיות לא מעסיקות מספיק וטרינרים ואין מי שיטפל בבעלי החיים. זה המקור הראשון לכל הבעיות – העדר טיפול וטרינרי בבעלי החיים", טוענת אלטמן.

העמותה קוראת לציבור אוהבי בעלי החיים בישראל כולה להתגייס למאבק, לתמוך בה, ולעזור לה לשנות את יחסה של מדינת ישראל לבעלי החיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן