Skip to content

הימין נגד השמאל – מי יארח את נאום אובמה

כמה ימים אחרי שהשמאל יצא ביוזמת "אובמה בוא לכיכר" - העמיד הימין עמוד פייסבוק נגדי תחת הכותרת "אובמה, בוא לשומרון". אובמה, כך מסתמן, יישא את נאומו באחת מהאוניברסיטאות, כנראה אוניברסיטת בר אילן, שבה נשא נתניהו את הנאום בו הכיר בעיקרון "שתי מדינות לשני עמים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר מחודש ימים, לפני ביקורו של אובמה בארץ, וכבר השמאל והימין מתחרים ביניהם על תשומת לבו של נשיא ארה"ב ועל המקום שבו יופיע אובמה בנאום לציבור בישראל.

אתמול פתחו אנשי ימין בפייסבוק עמוד שנקרא "אובמה, בוא לשומרון" – ובו הם קוראים לנשיא ארה"ב לשאת את נאומו בהר כביר, הסמוך להתנחלות אלון מורה. זאת במטרה לטרפד את יוזמת השמאל, לקרוא לאובמה לנאום בכיכר רבין.

מייסדי העמוד משתמשים בסיסמת הבחירות שבה השתמש אובמה בבחירות הראשונות: "כן, אנחנו יכולים!", הם כותבים. "אם 50,000 איש יצטרפו לדף ברק אובמה ירגע ולא יקשיב לטרוף של השמאל. אז בואו ננסה ביחד לעשות כאן משהו גדול באמת ולהרוס לשמאל את התוכניות". היעד שהם מציבים לעצמם: "מצרפים 50,000 איש לעמוד ומביאים את ברק אובמה לנאום מול מאות אלפי ישראלים בהר כביר. אם נמשיך בקצב הזה, אובמה לא יוכל להתעלם מהיוזמה!".

אובמה - הימין והשמאל מתחרים עליו (צילום: ויקיפדיה, Official White House Photo by Pete Souza)
אובמה - הימין והשמאל מתחרים עליו (צילום: ויקיפדיה, Official White House Photo by Pete Souza)

עד שעות הבוקר הצטרפו רק 439  איש לעמוד של הימין. לעומת זה הצטרפו למעלה מ-6000 איש לעמוד שאותו יזמו אנשי "שלום עכשיו" – אשר קורא לאובמה לנאום מול מאות אלפי ישראלים בכיכר רבין.

היום הצטרף גם ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, למבקשים מהנשיא אובמה לנאום בכיכר רבין. חולדאי כתב באתר של "אובמה, בוא לכיכר": "גם אני נרגש לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל. זמן קצר לאחר שהודיע על ביקורו הצפוי החלו רבים בציבור הישראלי לבקש שיישא דברים בפנינו בכיכר העיר וגם אני שותף לקריאה הזו שהחלה בעמוד הפייסבוק אובמה בוא לכיכר.

"בדומה לאירועים אחרים בהם נשא אובמה דברים בעולם אני אשמח להזמינו לתל אביב-יפו ולשמוע אותו כאן בכיכר רבין, סמל הדמוקרטיה הישראלית ושאיפתנו לשלום ולחיים נורמליים ושלווים", כתב רון חולדאי.

חרף הפניות האלה מסתמן כי בסופו של דבר יופיע הנשיא אובמה בנאומו לציבור הישראלי באחת מהאוניברסיטאות – כנראה בבר אילן, בדיוק באותה אוניברסיטה שבה נשא נתניהו בראשית הקדנציה שלו, את "נאום בר אילן" שלו, שבו הכיר בעקרון של שתי מדינות לשני עמים. עם זאת, האולם יהיה גדול יותר מן האולם שבו הופיע נתניהו.

בינתיים הולך ומסתמן כי מטרה מרכזית של ביקור הנשיא אובמה בישראל היא להעביר לראש הממשלה נתניהו מסר, שימנע מישראל ליזום פעולה צבאית נגד מטרות באיראן. הנשיא אובמה ידרוש מנתניהו לאפשר לו למצות את כל המהלכים הדיפלומטיים ומכלכליים מול איראן – ובמקביל יבטיח לו כי ארה"ב תמנע יכולת גרעינית צבאית מאיראן. הנשיא אובמה ידגיש את מחוייבותו לביטחונה של ישראל ולמחויבותו למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני – גם בנאומו הפומבי.

באשר למטרתו של נשיא ארה"ב, לקדם תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים, הממשל ממשיך להוריד ציפיות בנושא הזה – מחשש שהמאמץ ייכשל. אולם ההערכה היא כי הנשיא אובמה ימשיך להפעיל לחץ כבד – לקראת הביקור וגם בעיצומו – כדי להראות הישגים ממשיים גם בנושא זה.

ובינתיים, ח"כ משה פייגלין קורא הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו שלא לשכוח להעלות בפני נשיא ארה"ב, את הדרישה לשחרור פולארד. "לקראת ביקור אובמה, ראוי שנזכור כי על אף הקשר המיוחד עם האומה האמריקאית, מחזיק הנשיא האמריקני בשבוי ישראלי שנשלח על ידנו בשליחות ביטחונית חשובה ומסוכנת", כותב פייגלין. "אחינו יהונתן פולארד יושב בכלא כמעט 28 שנים, כשחלק גדול מהזמן הזה הוא מוחזק בתנאים קשים יותר מהתנאים בהם הוחזק גלעד שליט. ביקרתי אצל אחי יהונתן כבר 5 פעמים ומצבו הפיזי מתדרדר במהירות. שחרורו תלוי אך ורק בנחישותה של ממשלת ישראל".

1 Comment

  1. Omessi
    11 בפברואר 2013 @ 14:39

    השמאל (עם דף הפייסבוק "אובמה בוא לכיכר") שוב מוכיח עד כמה שהוא לא מוכן עדיין לקחת את המושכות…

    לא צריך את אובמה בכיכר. לא צריך לשכנע, וגם לא להלהיב, את המשוכנעים.
    לא צריך אותו שם, לא צריך אותו יורד במדרגות ומניח פרח איפה שרצחו את רבין.

    "אובמה בוא לשומרון" – דווקא כן. מאוד והלוואי. משום שאולי הוא ישכנע אותם.
    (אולי, כמובן. כמו האולי שהוא שכנע את הערבים בנאום קהיר. אולי. אבל שווה ניסיון).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן