Skip to content

אחרי 17 שנה החל רישום בעלי זכות בחירה בעזה

היום נפתחו בעזה תחנות לרישום תושבים והן יישארו פתוחות במשך שבוע. בשנה שעברה נעשה ניסיון דומה שהופסק על ידי החמאס. הרישום יתבצע בבתי הספר של אונר"א ובמשרדים מוניציפאליים. להערכת החמאס, ברצועה חיים כיום 350 אלף בני אדם לא רשומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניסיון להגיע לפיוס בין החמאס והפת"ח מתבטא בהכנות ראשונות לבחירות. הבוקר החלו לפעול ברצועת עזה תחנות לרישום תושבים כצעד ראשון לקראת בחירות כלליות.  לפי הדיווח, ייפתחו היום 257 תחנות של אזורי רישום בכול רחבי הרצועה למשך שבוע ימים. התחנות  יפעלו על פי מתכונת שכבר פועלת בגדה המערבית ויתמקמו בבתי הספר שתחת חסות אונר"א, מועדוני ספורט, משרדי רשויות מוניציפאליים וארגונים אחרים.

לקראת בחירות בעזה (צילום: סוכנות מען)
רישום תושבים לקראת בחירות בעזה (צילום: סוכנות מען)

הממונה על הבחירות הכלליות ברצועה מטעם החמאס, נאסר חנה, אמר כי להערכתו מדובר ברישום של 350 אלף בעלי זכות בחירה ברצועת עזה  שאינם רשומים. הפעם האחרונה בה נעשה רישום ברצועה הייתה בשנת 2005.

בחודש יולי 2012 הפסיק החמאס את רישום התושבים על רקע מעצרים של פעילי חמאס בגדה  על ידי הרשות הפלסטינית. בינואר השנה סיכמו מנהיגי תנועת הפת"ח עם מנהיג החמאס, חאלד משעל, להמשיך בתהליך כצעד בונה אמון, לקראת הפשרת היחסים בין שתי התנועות שהתפצלו ב-2007.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן