Skip to content

מנכ"ל יקבי כרמל, ישראל איבצן, הלך לעולמו

איבצן שימש בשנים האחרונות כיו"ר אגודת הכורמים במקביל להיותו מנכ"ל יקבי כרמל • הוא נחשב כאדם שהוביל את היציבות הפיננסית של היקב ואף להצלחתו ברמה הבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל איבצן, יו"ר אגודת הכורמים ומנכ"ל יקבי כרמל, הלך לעולמו הבוקר לאחר מחלה קשה.

ישראל איבצן ז"ל
ישראל איבצן ז"ל

איבצן, בן 58 בלכתו, היה כלכלן ורואה חשבון במקצועו. בשנת 1986, הקים שותפות עם 'תנובה' א.ת. (איצקוביץ-תנובה) ושימש כמנכ"ל ויו"ר ההנהלה הפעילה (CEO).

בשנת 1994, השתלם איבצן באוניברסיטת קולומביה בתחום התעשייה החקלאית, וב-1995 מכר 12.5% מאחזקתו בא.ת. לקבוצת 'אמבר', מכון תערובת. בשנת 2005, מכר את יתרת המניות לקבוצת 'אמבר'.

בשנת 2005, מונה ישראל איבצן על-ידי רשם האגודות השיתופיות לתפקיד יו"ר פעיל של הוועד הממונה של אגודת הכורמים – יקבי כרמל. משנת 2007, ועד היום כיהן גם בתפקיד המנכ"ל.

בתקופת כהונתו המשיך ישראל איבצן את מהפכת היקב, שהחלה בשנים הקודמות לו, והניע את כרמל צעד משמעותי קדימה בהכנה לעשורים הבאים. איבצן עשה סדר ניהולי ביקב לאחר שנים בעייתיות, ידע לבחור בסדרי עדיפויות נכונים, נתן גיבוי וגב חזק למנהלים השונים ולייננים והחזיר את החברה לרווחיות.

בתקופת כהונתו זכו יקבי כרמל ויקב יתיר שבבעלותו בפרסים יוקרתיים ולהכרה בארץ ובעולם, כפי שלא זכו להם אף פעם לפני כן.

לעת עתה, תמלא את מקומו מיכל רייס, יועצת השיווק של היקב והמנהלת האסטרטגית שלו, שנכנסה לתפקיד כבר בחודשים האחרונים.

כרמל הוא היקב הגדול במדינה ומחזור המכירות שלו מוערך ב-220 מיליון שקל. בימים אלה מנהלת אגודת הכורמים מו"מ למכירת 35% ממניות החברה. קבוצת יסלזון ודוד פורר הבעלים של חברת נאופרם מתמודדים על רכישת היקב שנחשב לאטרקטיבי, בין היתר בשל נדל"ן המוערך ב-150 מיליון שקל. 

לווייתו של ישראל איבצן תערך ביום ג', 12 בפברואר 2013, בשעה 20:00 בבית העלמין בקיסריה.

2 Comments

  1. אבי כהנוב
    11 בפברואר 2013 @ 12:42

    יהיה זכרו ברוך, איש יקר ומנהל מעולה. הלך טרם זמנו

    • אבי כהנוב
      11 בפברואר 2013 @ 12:44

      איש יקר, מנהל מעולה הלך טרם זמנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן