Skip to content

פרס: אובמה רציני בכוונותיו כלפי איראן

בפגישה עם ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, בראשות ריצ'רד סטון, אמר הנשיא הבוקר: "אני מאמין כי אנו יכולים להזיז קדימה את התהליך בינינו לבין הפלסטינים. אף אחד מהצדדים אינו רוצה להיות תלוי בארגוני הטרור, בחמאס בחזבאללה או באיראן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הנשיא אובמה רציני בכוונותיו למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. עלינו לשמור על הברית העמוקה בין שתי המדינות". כך אמר הבוקר נשיא המדינה, שמעון פרס, בפגישה עם ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, בראשות ריצ'רד סטון.

הנשיא קיבל בחום את נשיאי הארגונים היהודיים בארצות הברית ואמר: "אנו מצפים בישראל לביקורו של הנשיא אובמה בכיליון עיניים, זהו אירוע חשוב ביותר עבורנו". הנשיא התייחס לחשיבות שמירה על היחסים בין ישראל לארצות הברית ואמר: "אין יחסים קרובים יותר והדוקים יותר מהיחסים בין ישראל לארצות הברית. יחסים אלו הם חשובים לנו, כמדינה יהודית וכעם יהודי. עלינו לשמור על החברות העמוקה בין שתי המדינות, אלו יחסים הדוקים וחוצי מפלגות".

יחסים הדוקים וחוצי מפלגות. פרס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
יחסים הדוקים וחוצי מפלגות. פרס נפגש עם משלחת ועידת הנשיאים (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הנשיא פרס הדגיש כי הנשיא אובמה מחויב למשימה למנוע מאיראן נשק גרעיני ואמר: "בחירתו של אובמה לנשיאות היא חלק מעוצמתה של ארצות הברית, אובמה מנהיג אמיתי ואדם רציני ביותר. הנשיא אובמה רציני בכוונותיו למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. איראן היא סכנה לא רק לישראל – אלא לשלום ולביטחון של זמננו".

הנשיא סקר את השינויים והתמורות במזרח התיכון ואת מקומה של מדינה ישראל מבחינה אסטרטגית ואמר: "הסיטואציה מסביבנו במזרח התיכון נהפכה למורכבת יותר מאי פעם. ישראל היא אי באוקיינוס הסוער של המזרח התיכון. השינויים אשר מתרחשים במזרח התיכון, המהפכה בתוניסיה, השינוי במצרים, האירועים בסוריה – כל אלו פרצו ללא קשר למדינת ישראל, אך יש להם השפעה על מדינתנו. נכון לעכשיו ישנו דיקטטור בסוריה, אך יש לצפות לכל תרחיש ביום שלאחריו, זוהי סיטואציה שאינה ידועה עדיין. על מדינת ישראל להגן על האי בו אנו נמצאים, ויחד עם זאת לבחון האם יש בידינו דרכים להרגיע את האוקיינוס. לישראל ישנו אינטרס לראות את המדינות השכנות משגשגות ואת אזרחיהם עם מקומות תעסוקה ראויים, חיים ללא עוני וללא אפליה".

הנשיא התייחס לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים: "אני מאמין כי אנו יכולים להזיז קדימה את התהליך בינינו לבין הפלסטינים. אף אחד מהצדדים אינו רוצה להיות תלוי בארגוני הטרור, בחמאס בחיזבאללה או באיראן".

לסיום, התייחס הנשיא להליכי המשא ומתן הקואליציוניים להרכבת הממשלה הנמצאים בעיצומם בימים אלה ואמר: "קיימתי התייעצויות עם נציגי כל המפלגות, ונוכחתי לשמוע כי עיקר דאגתן של המפלגות הוא התפתחות הסכנה האיראנית, המשך תהליך מדיני אל מול הפלסטינים ושוויון כלכלי חברתי".

נציג ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים והיו"ר לשעבר, מורט צוקרמן ברך את הנשיא על קבלת הפנים החמה ואמר: "זוהי זכות עצומה עבורנו להיות כאן. ועידת הנשיאים מגיעה לישראל מארצות הברית זה 39 שנים, והנשיא פרס נמצא כאן בכל פעם בשלל התפקידים אותם מילא בשירות המדינה. הנשיא פרס מייצג עבורנו את הסמל של מדינת ישראל והעם היהודי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן