Skip to content

פגישת נתניהו-בנט: לא ברור מתי הם ייפגשו שוב

במקביל התקיימה היום גם פגישה בין צוותי המשא ומתן של יש עתיד והליכוד ביתנו. צוות המשא ומתן של יש עתיד שמע היום את מתווה ראש הממשלה לגיוס בני הישיבות מפי ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופסור יוג'ין קנדל. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בישיבת סיעתו בכנסת: "זה ייקח עוד זמן - שבועיים, שלושה או אפילו יותר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פגישתם הראשונה זה חמש שנים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הסתיימה ללא סיכומים. בסיכומה של הפגישה פירסמה דוברת הליכוד הודעה לפיה "היתה פגישה עניינית, ובמהלכה דנו בכל הנושאים העומדים על סדר היום – וקבעו להמשיך בהידברות בימים הקרובים".

בנט: לא ברור מתי ייפגש שוב עם נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)
בנט: לא ברור מתי ייפגש שוב עם נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)

בין שני הצדדים עדיין קיימים פערים והראשון בהם הוא חוסר הנכונות של נפתלי בנט לפרום את הברית עם יאיר לפיד ומפלגתו – עמדה שהובהרה בפגישה עם ראש הממשלה. לא ברור מתי, אם בכלל, ייפגשו שוב נתניהו ובנט. ההערכה היא כי המשא ומתן בין הליכוד ביתנו לבית היהודי יימשך באמצעות גורמים מתווכים, כמו ח"כ אורי אריאל או אייל גבאי מול ח"כ אביגדור ליברמן או גורמים אחרים בליכוד ביתנו. רק אם תושג התקרבות של ממש בעמדות שני הצדדים, העריך גורם פוליטי, ייפגשו שוב נתניהו ובנט כדי לסגור סופית.

חבר צוות המשא ומתן הקואליציוני של "הבית-היהודי", אייל גבאי, אמר הערב בתכנית "חמש בערב" של גלי צה"ל, כי הוא מניח שהמתווה הסופי שעליו יתפשרו המפלגות יכלול אלמנטים מכל אחד מהמתווים שמוצעים כעת. גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה של נתניהו, התייחס גם לפגישה היום בין ראש הממשלה לנפתלי בנט, שהוגדרה כעניינית: "הם שני אנשים מאוד ענייניים, וזה מה שהביא אותם לשתף פעולה גם בעבר ויביא אותם לשתף פעולה בעתיד. בסופו של דבר הם חולקים אידיאולוגיה זהה בהרבה מאוד נושאים".

בינתיים ממשיכות ההתקפות מצד ש"ס על מפלגת "הבית היהודי" של בנט. הרב משה מאיה, חבר  מועצת חכמי התורה של ש"ס, האשים את מפלגת "הבית היהודי" כי הכריזה מלחמה על היהדות  בסוגיות התחבורה הציבורית בשבת, הגיור הרפורמי וגיוס בני הישיבות. בריאיון לרשת "מורשת" של קול ישראל אמר הרב מאיה, כי מפלגתו של נפתלי בנט תמחק את הצביון היהודי של המדינה, וקרא לו "לפתוח את העיניים". לדבריו, תלמידי הישיבות יעדיפו לרדת מהארץ ולא להתגייס לצה"ל.

במקביל התקיימה היום גם פגישה בין צוותי המשא ומתן של יש עתיד והליכוד ביתנו. צוות המו"מ של יש עתיד שמע היום את מתווה ראש הממשלה לגיוס בני הישיבות מפי ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופסור יוג'ין קנדל.

קודם לכן אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בישיבת סיעתו בכנסת, כי לא התקיים שום דיון על תיקים ושום דבר עדיין אינו סגור במשא ומתן שמפלגתו מנהלת עם הליכוד ביתנו. "כל מה שאתם שומעים בתקשורת הם דברים שאתם כבר יודעים. 99.9 אחוז מהדברים שעליהם אתם קוראים בעיתונים לא באמת קורים", אמר ח"כ לפיד. "הצגנו את כל העקרונות שלנו לראש הממשלה ולצוותי המשא ומתן. כרגע מתקיימת ישיבה בנושא המשא ומתן אנחנו נמתין בסבלנות למה שיקרה שם".

לפיד הוסיף: "היו לי שתי פגישות מאוד טובות עם ראש הממשלה נתניהו. זה ייקח עוד זמן, שבועיים, שלושה או אפילו יותר. לאנשים סבלניים תמיד קורים דברים טובים – וגם אנחנו נהיה סבלניים. בסוף התהליך או שנלך לאופוזיציה או לקואליציה".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמרה בישיבת סיעתה: "התנועה מנהלת משא ומתן בשקט, בצורה אחראית בלי ספינים, בלי לגזור קופונים ובלי לתדרך. המחויבות שלנו לתהליך המדיני לא תיאורטית ולא נסתפק במילים יפות אלא בתכנים ובהובלה – וממקום כזה שיאפשר הובלה. אין שום סיכום בשלב זה, ההחלטות שלנו יהיו ענייניות. שמעתי שהרבה מדברים על עץ התאנה ועל העלים שלו. המבחן שלנו הוא אם אפשר להוציא פרי מדיני. זה יהיה המבחן המרכזי אם נהיה בחוץ או בפנים, ועל הפרי הזה נבחן בעתיד".

1 Comment

  1. נדב
    11 בפברואר 2013 @ 21:51

    נדמה שלראשונה מזה זמן מה ישנו מו"מ הנוגע למתווה העקרוני של דרך הממשלה (כלומר יתכן ואף תהיה דרך לממשלה?) אבל האם לא ראוי לנסות ולשמוע מהו למשל מתווה רוה"מ לגיוס בני ישיבות? או מה דרישתה של ציפי ליבני למו"מ מדיני? רוה"מ מאוד מחבב את אלמנט ההפתעה בהכרזותיו הציבוריות אך אין זה אומר ששאר השחקנים מחוייבים לשחק את המשח המזלזל הזה בציבור.
    לראשונה מאז בחירות 99 אפשרות ריאלית לממשלה ללא חרדים אך מעבר לזה היה יכול להיות נחמד לדעת מה זה אומר בפועל ולא רק הצהרות עמומות. עם כל הכבוד לצורת ניהול מו"מ קולאליציוני והפשרות שיהיו בוודאי בסופו של יום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן