Skip to content

באילת לא מחכים: יתכנס מטה החרום נגד ביטול הפטור ממע"מ

המטה ישוב להתכנס בשבוע הבא, כדי להבטיח שנושא ביטול הפטור ממע"מ לא יעמוד על סדר יומה של ממשלת ישראל. מטה המאבק כולל גורמים פוליטיים, נציגי לשכת המסחר, התאחדות המלונות, נציגי הקניונים, ארגון המסעדות ועוד. מאבק דומה לפני מספר שנים, נחל הצלחה בביטול הגזירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ביקש את התערבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביישום החלטת ועדת השרים לקידום העיר אילת, שנועדה, בין היתר, לבטל גזירות נקודתיות ובעיקר להבהיר שנושא ביטול הפטור ממע"מ לא עומד על סדר יומה של ממשלת ישראל.

אזור המלונות באילת. ראש העיריה טוען כי ביטול הפטור ממע"מ מהווה גזירה שתביא לחיסולה הכלכלי של אילת. (צילום: עירית רוזנבלום)
אזור המלונות באילת. ראש העיריה טוען כי ביטול הפטור ממע"מ מהווה גזירה שתביא לחיסולה הכלכלי של אילת. (צילום: עירית רוזנבלום)

על רקע קריאות אנשי האוצר לפעול לביטול הפטור ממע"מ בעיר אילת, פנה ראש העירייה לראש הממשלה וביקש את התערבותו ביישום החלטת ועדת השרים לענייני אילת, שהוא עומד בראשה, ואשר שהתקבלה לפני שנה (9.1.2012), לפיה תגיש המועצה הלאומית לכלכלה הצעה ליצירת תוכנית כלכלית כוללת לקידום העיר אילת, כולל פירוט עלויות יצירת התכנית.

במכתבו לנתניהו הבהיר ראש העירייה, כי ביטול הפטור ממע"מ מהווה גזירה שתביא לחיסולה הכלכלי של העיר אילת ותפגע קשות גם בהכנסות לקופת המדינה. "גורמים אלה כפי הנראה רוצים בחיסולה הכלכלי-חברתי של העיר אילת והם חסרי הבנה באשר למשמעות גזירה שכזו על העיר אילת", ציין ראש העירייה בהתייחסו לאנשי האוצר ושב וביקש מראש הממשלה להתערב ולהבהיר שנושא ביטול הפטור ממע"מ לא עומד על סדר יומה של ממשלת ישראל.

פרויקט טלא ביי בעקבה. העיר וסביבותיה הוכרזה כאזור כלכלי מיוחד עם מושל מקומי עצמאי . (צילום: עירית רוזנבלום)
פרויקט טלא ביי בעקבה. העיר וסביבותיה הוכרזו כאזור כלכלי מיוחד עם מושל מקומי עצמאי . (צילום: עירית רוזנבלום)

לצד פנייה לראש הממשלה, פנה ראש העירייה לחברי הכנסת החדשים, תוך שהסביר במכתבו את הסיכויים והסיכונים עמם מתמודדת העיר. "כפי הידוע לך, העיר אילת הוגדרה כנכס לאומי בעל משמעויות אסטרטגיות למדינת ישראל. ככזו, ניצבים מול אילת אתגרים רבים ולא פחות מכך, סיכונים רבים ונפיצות כלכלית וביטחונית. האמור מצריך התייחסות בדרג של ועדת שרים לנושאי אילת, כפי שפעלה בשנתיים האחרונות. לאחרונה שבים ועולים הקולות מצד גורמים חסרי הבנה את צרכיה של העיר אילת, הרוצים לבטל את הפטור ממע"מ בעיר אילת", טען מאיר יצחק הלוי.

הוא הוסיף כי גורמים אלה מובילים לפגיעה קשה בעיר אילת וכי פעילותם תוביל לצמצום היקף ההכנסות לקופת המדינה.

לטענתו, נושא ביטול הפטור ממע"מ עולה ויורד בשנים האחרונות והוא בבחינת "עז" בחוק הסדרים לצרכי מיקוח. "נדרש אחת ולתמיד להסירו מסדר היום", מדגיש ראש העיריה, "בטוחני שלאחר פגישתנו אצליח להבהיר את חשיבות הפטור ממע"מ באילת ואת הצורך להמשיך ולהרחיב את חוק אסח"א (אזור סחר חופשי אילת) בדומה לקורה בעיר השכנה, עקבה בירדן, המתפתחת בצורה מדהימה". כך כתב במכתב, אותו חתם באיחולי הצלחה בדרכם החדשה.

מטה החירום למאבק נגד ביטול הפטור ממע"מ יכונס בשבוע הבא, בדומה למאבק שניהל לפני מספר שנים ונחל הצלחה בביטול הגזירה.

מטה החירום יורכב מכל הגורמים הרלוונטיים בעיר ובהם: גורמים פוליטיים – נציגי סיעות בכנסת; גורמים מקצועיים, נציגות עובדי ההסתדרות, התאחדות המלונות, לשכת המסחר, נציגות ובעלי הקניונים, ארגון המסעדות ועוד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן