Skip to content

בואינג ואלביט מערכות ישתפו פעולה במערכות הגנה על מטוסים

אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה אל-אופ תספק מערכות הגנה מפני טילים, מבוססות אינפרה אדום למטוסים צבאיים של בואינג. מזכר הבנות שנחתם מתייחס למכירות חדשות ולהשבחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בואינג ואלביט מערכות חתמו על מזכר הבנות לשיווק משותף של פתרונות הגנה עצמית למטוסים צבאיים של בואינג בשווקים הבין-לאומיים.

בואינג ואלביט יציעו מערכות DIRCM – Directed Infrared Counter Measure למטוסים שונים של בואינג, בהם: מסוקי האפאצ'י והאפאצ'י לונגבו, מסוקי צ'ינוק, מטוסי P-8 (פוסידון) ומטוסי התובלה C-17 גלובמסטר.

מערכת הגנת מטוסים נגד טילים. ציום: אלביט מערכותהמערכות ממשפחת DIRCM של אלביט מערכות מאופיינות במשקל ובנפח קל ומתוכננות להגן על מטוסים מפני איומים המצויים בשדה הקרב.

יכולות חדשניות

"בואינג חוברת לחברות מובילות בעולם כדי להביא ללקוחותינו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר", אמר נשיא חטיבת רשתות ומערכות חלל, רוג'ר קרון, "הקשרים שלנו עם אלביט הם דוגמה כיצד אנו מגדילים את סל המוצרים שלנו בעזרת יכולות חדשניות ויוצרים מגוון פתרונות".

"אנו גאים מאוד בשיתוף הפעולה שלנו עם בואינג בפרויקט ייחודי זה, המיועד להעניק למטוסים הגנה מיטבית", אמר יוסי אקרמן, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, "לאור שיתוף הפעולה ארוך השנים שלנו עם בואינג, אנו צופים כי המאמץ המשותף יעניק את הפתרון האופטימלי להגנת הלקוחות שלנו וייצור ערך סינרגטי לשתי החברות בשוק אסטרטגי ומהיר צמיחה זה".

הגנת DIRCM על פלטפורמות אוויריות

איום טילי הכתף הולך ומתגבר משנה לשנה. אם בעבר היה מדובר באיום ממשי בשדה הקרב בלבד,
הרי שבשנים האחרונות הולך ומתרחב האיום הן על כלי טייס הפועלים בשדה הקרב המודרני ובאזורי עימותים אסימטריים בכל העולם, והן על התעופה האזרחית הפועלת משדות תעופה אזרחיים ברחבי העולם. טילי הכתף הם פתרון זול, קל לתפעול ונגיש לארגוני טרור וגרילה בכל העולם, ותפוצתם הולכת וגוברת. למעשה, טילי הכתף אחראים למרבית אירועי הפלות המטוסים שאירעו בעולם בשלושים השנים שחלפו.

טכנולוגיית ההגנה מסוג DIRCM מספקת הגנה על מגוון פלטפורמות אוויריות מפני טילי כתף, תוך הסטתם של הטילים ממסלולם באמצעות שיגור קרן לייזר. היכולת פותחה במקור לשימוש צבאי – ובעקבות האיום ההולך וגובר כנגד מטוסי נוסעים, פיתחה אלביט מערכת פתרון מקביל לשימוש אזרחי. כיום מייצרת אלביט משפחת מוצרי DIRCM, שנועדו להגן על מגוון סוגי פלטפורמות לתעופה הצבאית והאזרחית.

יתרונות המערכת

  • נותנת מענה יעיל ובלתי מתכלה לאיום טילי הכתף המשוגרים כנגד מטוסים ומסוקים.
  • קלת משקל וקומפקטית.
  • ארכיטקטורה פתוחה, המאפשרת גמישות להתאמת המערכת לצרכי הלקוח בהיבטי התקנה, שילוב והפעלת המערכת.
  • לשוק האזרחי – המערכת היחידה בעולם המגינה על מטוסים סילון גדולים, תוך עמידה מלאה בדרישות המחמירות של רשויות התעופה האזרחית.
  • מערכת אמינה ביותר, הדורשת תחזוקה מינימלית.
  • תיפעול המערכת נעשה באופן אוטומטי ללא התערבות הטייס

 ב-2009 הודיעה אלביט על קבלת הזמנה בהיקף של כ-90 מיליון דולר מאת משרד התחבורה הישראלי למערכות אשר יגנו על מטוסי הנוסעים של כל חברות התעופה הישראליות.

ב-2010 דיווחה אלביט מערכות על קבלת חוזה בהיקף של יותר מ-15 מיליון דולר למיגון חיל האוויר האיטלקי: בין הפלטפורמות: מטוס סופר הרקולס C-130J, ספארטן C-27J ומסוק ה-AW101.

ב-2011 קיבלה החברה הבת של אלביט מערכות בברזיל, AEL, הזמנה מאת אמבראר למערכות DIRCM עבור מטוס התובלה החדש KC-390.

ב-2012 חשפה החברה לראשונה מערכת הגנה חדשה, אשר תוכננה במיוחד עבור פלטפורמות אוויריות
בגודל בינוני עד גדול, כגון מטוסים פרטיים, מטוסי תובלה, תדלוק, ומטוסים ומסוקים המיועדים למשימות מיוחדות.

המערכת כבר מותקנת כיום על מסוקים המשמשים להובלת אח"מים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן