Skip to content

פרס על האפיפיור הפורש: "אני רואה בו ידידי"

"זוהי החלטה מקורית, כפי שהאיש הוא איש מקורי", אמר הבוקר הנשיא פרס, על התפטרות האפיפיור, בנדיקטוס ה-16. "הוא אדם של הגות מקורית בכל אשר פנה. יש בו צירוף של אומץ לב ומקוריות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האפיפיור התפלל למען שלום ולא פסח על הצורך להשכין שלום, בייחוד כאן בארץ הקודש". כך אמר הבוקר נשיא המדינה, שמעון פרס, לנציגי סוכנויות הידיעות המרכזיות הבין-לאומיות המוצבות בישראל. זו הפעם השנייה, בתוך פחות מ-24 שעות, שבה הנשיא פרס מתייחס להתפטרותו של האפיפיור.

"אדם של הגות מקורית". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"אדם של הגות מקורית". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא, שזימן אליו במיוחד את נציגי הסוכנויות הזרות אמר: "אין לשפוט את האפיפיור כמנהיג אדמיניסטרטיבי של הוותיקן, אלא כמנהיג רוחני שיש בו עומק, רוחב ודעת. אני רואה בו ידידי. בתקופתו היחסים בין העם היהודי והוותיקן היו משופרים ביותר. אנחנו נזכור בכבוד ובהערכה את אשר הוא עשה. אני מאחל לו את בריאות הגוף ואעמוד איתו בקשר גם בעתיד".

הנשיא הוסיף: "אני מביע צער בנוגע להחלטתו של האפיפיור להתפטר. זוהי החלטה מקורית, כפי שהאיש הוא איש מקורי. אדם של הגות מקורית בכל אשר פנה. יש בו צירוף של אומץ לב ומקוריות. אני חושב שתרומתו של האפיפיור מורגשת, מסתורית וייחודית, ובאה לידי ביטוי במספר מחוות. אחת מהן היא הצהרתו של האפיפיור כי היהודים אינם אשמים בהירצחו של ישו. 'היהודים הם אחינו הבכור', אמר האפיפיור – וזוהי אמירה מרחיקת לכת.

"הוא מעולם לא נטש את העם היהודי", הוסיף ואמר הנשיא. "הוא ביקר בבית כנסת ברומא וביקר בישראל כדי להפגין ידידות. תכונותיו הבולטות הן כנות של מאמין, עומק של פילוסוף, והסבלנות להסתכל על השינויים הרבים החלים בהיסטוריה. הוא לא רצה שהשוני יהפוך לזרות, בוודאי לא עוינות. הוא טיפח את הגישה כי  על השוני לשמש דרך להבנה, ולא דרך להתנגשות. הוא התפלל למען שלום, לא פסח על הצורך להשכין שלום, בייחוד כאן בארץ הקודש. אני מאמין שגם תפילתו זו, באה ממקומות עמוקים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן