Skip to content

אל על מפטרת כ-200 עובדים זמניים

אל על ממשיכה במגמת ההתייעלות - מפטרת כמאתיים עובדים ומבצעת שינויים ארגונים. נציג העובדים: "ההנהלה נטפלת לבעלי השכר הנמוך והחוליה החלשה מבין העובדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. המהלך מותנה בהסכם עם העובדים. (צילום: ארן דולב)
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. צעד מחייב כדי להתמודד מול התחרות הגוברת (צילום: ארן דולב)

בשל מצבה הכלכלי של חברת אל על, התחרות הגוברת בענף התעופה, בארץ ובעולם, והקושי להחיל את מבנה העלויות הנוכחי של החברה החליטה הנהלת החברה על צעדי התייעלות בחברה. כצעד ראשון הוחלט על פיטורים של כמאתיים מועסקים במצבת העובדים הזמניים באל על ובנוסף צמצום משרות החוזים האישיים. כמו כן, מתוכננים שינויים ארגוניים נוספים אשר יביאו להקטנת התקורות הניהוליות.

בכוונת החברה להמשיך ולקיים דיונים עם נציגות העובדים וההסתדרות לחידוש הסכם העבודה והצעדים המתחייבים להתייעלות החברה, לשם הקטנת ההוצאות והגברת היכולת הניהולית כדי לאפשר התמודדות מסחרית ותחרותית.

כניסת פימי לאל על

בינואר השנה נמסר כי קרן פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי, מנהלת משא ומתן להשקעה של 60 מיליון דולר בחברת אל על. המשא ומתן מתנהל מול הנהלת אל על, בגיבוי בעלת השליטה באל על – כנפיים אחזקות, שבשליטת משפחת בורוביץ. המטרה – להקים קבוצת שליטה משותפת באל על, שתשלוט ב-60 אחוז ממניותיה. קרן פימי תזרים 60 מיליון דולר, מתוכם 55 מיליון דולר לתוך אל על. ההשקעה תבוצע בשלבים, והשלב השני מותנה בחתימת הסכם קיבוצי עם נציגות העובדים. הודעה נשלחה לבורסה. העסקה כפופה לחתימת חוזה סופי ולקבלת האישורים הנדרשים.

אתגרים מול תחרות גוברת

"אל על מתמודדת זה תקופה ארוכה עם הקשיים המלווים את ענף התעופה בעולם כולו ובישראל בפרט. החברה מחויבת להמשיך במגמת ההתייעלות במטרה להתאים את פעילותה לתנאי השוק המשתנים. על כן אנו נאלצים להודיע על סיום העסקתם של כמאתיים עובדים זמניים ובעלי חוזים אישיים בחברה. הצורך להתייעל ולהפחית בהוצאות החברה הוא צו השעה, כדי שנוכל להמשיך ולהתמודד עם האתגרים והתחרות הגוברת. אנו עושים זאת בלב כבד ומתוך תקווה שהמהלך יוביל בעתיד לחיזוקה של אל על", מסביר אליעזר שקדי מנכ"ל החברה.

אשר אדרי, יו"ר נציגות עובדי אל על מסר בתגובה: "ההנהלה מקצצת בלחם במקום בשמנת. ההנהלה נטפלת לבעלי השכר הנמוך והחוליה החלשה מבין העובדים שרובם מרוויחים לא יותר מ-4,000 עד 5,000 ש"ח בחודש, במקום לעשות בדק בית ולקצץ בשומנים בשדרת הניהול, החוזים האישיים ובעלי המשכורות הגבוהות, שתפחו שם בשנים האחרונות".

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן