Skip to content

הותר לפרסום: איש המוסד התאבד בכלא שמור בישראל

בדצמבר 2010 התאבד בתלייה בן זיגייר, עולה מאוסטרליה, בכלא איילון. בישראל נמנע פרסום הפרשה באמצעות צו איסור פרסום גורף. אתמול התפרסמו ברחבי העולם כתבות שונות בהקשר לפרשה. משרד ראש הממשלה מיהר לזמן את ועדת העורכים כדי למנוע את הפרסום. הבוקר הותר לפרסם את הפרטים המופיעים במקורות זרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום חלקי כי צעיר בשם בן אלון (לשעבר בן זיגייר), בן 34, התאבד בתלייה בכלא איילון לפני כשנתיים, בדצמבר 2010, כך על פי תחקיר טלוויזיה של רשת ABC שפורסם אתמול. לפי אותם פרסומים, האסיר היה ככל הנראה סוכן מוסד ונכלא שבעה חודשים לפני מותו מסיבות לא ברורות. שבוע לאחר מותו, גופתו הוטסה למלבורן שבאוסטרליה ונמסרה לידי משפחתו והוא הובא שם לקבורה. 

התחקיר המלא של הרשת האוסטרלית:

תקציר הכתבה של רשת ABC:

מהפרסומים עולה כי לפני 12 שנה עלה מאוסטרליה לישראל בחור צעיר בשם בן זיגייר, ששינה את שמו לבן אלון, כך התחיל את חייו בישראל. הוא נרשם כעורך דין ולפי מקורות ב- ABCהוא עבד עבור המוסד. "מקורותיי מוסרים לי שמשהו השתבש נוראות בקריירה שלו כמרגל ובשנת 2010 מצא אלון את עצמו כלוא בכלא איילון", מסר כתב הרשת. הוא נכלא בכלא איילון בתאי הכלא הידועים כתאי X, תאים שמורים ומבודדים תחת השגחה של מצלמות. בעת מאסרו זיגייר היה נשוי לישראלית ואב לשני ילדים.  

תמונתו של בו אלון/זיגייר על פי הסרטו האוסטרלי
תמונתו של בו אלון/זיגייר על פי הסרטו האוסטרלי

לפי הפרסום, זיגייר נמצא תלוי בתא השמור לאסירים המצויים בסיכון עצמי וכל מאמצי הסוהרים להחיותו עלו בתוהו. הסיפור יצר גל של התעניינות בכלי תקשורת ברחבי העולם והפרשה פורסמה תחת הכותרת: מותו של האסיר X.

מהפרסומים ברשת ABC עולה כי  בתחילת 2010 נאסר זיגייר או האסיר X כפי שכונה ודבר מאסרו וכליאתו בתא שמור באיילון נותרו בחזקת סוד ופרסומם נמנע. החשאיות סביב מאסרו הייתה כה רבה עד שנסיבות מאסרו לא נאמרו אפילו לסוהריו ושומריו. עוד פורסם כי האסיר X נשמר בבידוד מוחלט, ללא מבקרים וללא שום קשר לעולם החיצון. בשלב מסוים, בדצמבר 2010, דיווח אתרYNET  על התאבדותו בכלא. הפרסום הוסר בהוראת  השלטונות. בהמשך לאותם פרסומים הוצא צו בית משפט שהורה על איסור הפרסום  בתקשורת ונאסר גם כל דיון בנושא בשום דרך שהיא. עוד פורסם כי גם השב"כ מנע כל פרסום בעניין זה.

לפי רשת הטלוויזיה, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים פנו בעניין מאסרו והתלוננו על מאסרו ללא משפט ותנאי כליאתו. לדברי כתב הABC- משפחתו של זיגייר באוסטרליה סירבה לענות לשאלות עיתונאים וכך גם מקורבים לו.

[related-posts] 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן