Skip to content

סיבוב נוסף במאבק הרוכלים בטיילת ועיריית אילת

עיריית אילת מתלוננת כי מטה המאבק של הרוכלים בטיילת גרם נזק לתשתיות עירוניות בכך שהדביק אלפי סטיקרים ברחבי העיר. בתוך כך, ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע נעתר לבקשת הרוכלים, להוציא צו לעיכוב ביצוע סגירת הדוכנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דוכן רוכלים מול משטרת התיירות על הטיילת באילת. המאבק נמשך. (צילום: עירית רוזבלום)
דוכן רוכלים מול משטרת התיירות על הטיילת באילת. המאבק נמשך. (צילום: עירית רוזבלום)

הקרב בין מטה המאבק של הרוכלים לבין עיריית אילת, נמשך ומעמיק. זאת על רקע דרישת העיריה לפנות את הרוכלים מהטיילת העירונית ולהעביר חלק מהם למקום אחר.

עיריית אילת הגישה ביום שישי תלונה במשטרת אילת, על כי בחודש האחרון הדביק מטה המאבק של הרוכלים, לדבריה בניגוד לחוק, אלפי סטיקרים בגנות ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, על תשתיות עירוניות ברחבי העיר.

סטיקר "מחסל הפרנסה" של הרוכלים על תחנת אוטובוס באילת. אלפים כמוהו הודבקו.
סטיקר "מחסל הפרנסה" של הרוכלים על תחנת אוטובוס באילת. אלפים כמוהו הודבקו.

לטענת העיריה, הסטיקרים אינם ניתנים להסרה במלואם וגורמים לנזק אסתטי רב לעיר. "עמודי חשמל, עמודי תאורה, תמרורים, גדרות, תחנות אוטובוס, שלטים עירוניים, פחי אשפה ועוד – כל אלו 'זכו לטיפול' ע"י מטה המאבק של הרוכלים שהדביק עליהם בניגוד לחוק סטיקרים בגנות ראש העירייה", טוענת העיריה, "הסטיקרים הודבקו בכל רחבי העיר: בשכונות החדשות, הוותיקות, בטיילת ובאזורי התיירות בעיר והובילו לתלונות רבות מצד תושבי העיר. חלק מהתשתיות בעיר אף כוסו כמעט במלואם ע"י אותם סטיקרים שכאמור הודבקו בניגוד לחוק".
עובדי התחזוקה בעיר שניסו להסיר את הסטיקרים, נתקלו בקשיים רבים כשגילו שהסטיקרים אינם מוסרים במלואם וחלק מהם נשארים דבוקים למתקן עליו נתלו, או שהם גורמים לקילוף הצבע מן המתקן עליו הודבקו בעת ההסרה.

פלייר שהפיצו השבוע הרוכלים בעיר, מתוך כתבה בערוץ 2, מאשימים את ראש העיריה באינטרסים זרים
פלייר שהפיצו השבוע הרוכלים בעיר, מתוך כתבה בערוץ 2, מאשימים את ראש העיריה באינטרסים זרים

"הסטיקרים פוגעים בחזות העיר, מפריעים לתושבים ולמבקרים, והסרתם דורשת מאמץ רב מצד העירייה" אומר פיליפ אזרד, מנכ"ל העירייה. "חלק מהתשתיות העירוניות יצטרכו כעת צביעה מחדש ונראה כי יתכן ונצטרך להחליף חלק מהתשתיות שהושחתו ויש לכך משמעות כספית. חבל כי השקעה משך שנים בתשתיות יורדת לטמיון בגלל התנהגות ונדליסטית משוללת רסן".

בעלי הדוכנים לא נשארו חייבים והשיבו כי ראש העיר מגרש את הדוכנים ומצד שני אינו מאפשר אפילו את המינימום שמותר במשטר דמוקרטי: את הזכות למחות. "ראש העיר חייב לדעת לחיות גם עם מחאות כנגד צעדיו הדורסניים", נמסר בשם הרוכלים.

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בבאר שבע נעתר אתמול לבקשת בעלי הדוכנים, להוציא צו לעיכוב ביצוע סגירת הדוכנים, כפי שנקבע בבית משפט השלום. הדוכנים, על פי צו בית משפט השלום, היו סגורים שלשום והיו אמורים להיות סגורים עד להחלטה אחרת, אלא שבית המשפט המחוזי קיבל את הערעור שהגישו בעלי הדוכנים והוציא צו עיכוב ביצוע עד ל-26 בפברואר.

ביום שני הבא, ב-18 בפברואר, אמור להתקיים דיון בעניין בבית המשפט העליון.

[related-posts title="כתבה קודמת בנושא הדוכנים באילת"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן