Skip to content

מירי רגב: "להעמיד לדין ח"כים שחשפו את פרשת האסיר"

ח"כ זהבה גלאון: "מירי רגב משתמשת בתירוץ ה'ביטחוני' המוכר כדי להצדיק סתימת פיות והתלהמות ריקה מתוכן. האיפול על הפרשה לא קשור לשום סכנה ביטחונית, אלא למניעת מבוכה לרשויות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יש להעמיד לדין את שלושת הח״כים שחשפו את פרשת האסיר האוסטרלי". כך אומרת ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו). ח"כ רגב גם פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לברר מי הדליף את הפרשה ולהורות על חקירה, מדוע הח״כים הפרו את צו איסור הפרסום.

להעמיד לדין. מירי רגב (צילום: ציפי מנשה)
להעמיד לדין. מירי רגב (צילום: ציפי מנשה)

"לא יכול להיות שח״כים הם מעל החוק, עלינו למתוח גבול בכל הקשור בביטחון המדינה", אומרת ח"כ רגב.

ח"כ רגב גם הגישה פנייה לוועדת האתיקה של הכנסת ולקצין הכנסת להעמיד את חברי הכנסת אחמד טיבי, זהבה גלאון ודב חנין לדין. "אין כאן עניין של סתימת פיות אלא נסיון לשמור על ביטחון המדינה בעידן תקשורתי/טכנולוגי מתקדם וכאשר ח״כים מדברים בכנסת זה נותן לגיטימציה לתקשורת לדון בנושאים שעומדים בצו איסור פרסום", אומרת ח"כ רגב.

בתוך כך גם ח"כ אביגדור ליברמן, מספר שתיים במפלגת הליכוד ביתנו, מותח ביקורת חריפה על ניסיונם של מספר חברי כנסת אתמול לפזר את הערפל מעל פרשת מעצרו והתאבדותו של של בן זיגייר/אלון.

"ממה שאני מבין היה עוד פעם ניסיון לפגיעה בביטחון המדינה", אמר ליברמן בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז. "האנשים האלו מנסים פעם אחר פעם לפגוע, להצדיק את האויב. הם גם מזדהים עם האויב בזמן המלחמה". ליברמן טען שאותם חברי כנסת גם תמכו במחבלים במהלך מבצע "עמוד ענן". במשדר "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר ליברמן לאריה גולן כי אינו מכיר את פרטי הפרשה אך יש בישראל חברי כנסת המזדהים עם ארגוני טרור ומנסים להפר חוקי צנזורה. הוא הדגיש כי הדברים מכוונים בראש ובראשונה לחבר הכנסת אחמד טיבי, המזדהה לדברי ליברמן עם חמאס ועם חיזבאללה.

בן זיגייר-אלון, האסיר שהתאבד (צילום: מכתבת התחקיר של הטלוויזיה האוסטרלית)
בן זיגייר-אלון, האסיר שהתאבד (צילום: מכתבת התחקיר של הטלוויזיה האוסטרלית)

כזכור חשפו שלושת חברי הכנסת – אחמד טיבי, זהבה גלאון ודב חנין – פרטים מן הפרשה כאשר הפנו במליאת הכנסת, בשידור ישיר, שאילתות לשר המשפטים יעקב נאמן – שעה שזה סיים סקירה שנתן על פעולות משרדו.

"סתימת פיות בתירוץ ביטחוני…"

תשובתה של יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לא איחרה לבוא. בפוסט שהעלתה על עמוד הפייסבוק שלה כתבה ח"כ גלאון: "בעקבות פנייתה של מירי רגב ליועץ המשפטי בבקשה להעמיד לדין אותי ואת שני הח"כים הנוספים שהתייחסו אתמול במליאה לפרשת האסיר האוסטרלי, אני רוצה להציע לחברת הכנסת רגב שלפני שהיא צועקת, תלמד דבר או שניים על תפקידם של חברי כנסת ועל הסיבה לקיומה של החסינות הפרלמנטרית.

"ואפילו בנימין נתניהו השתמש בבמת המליאה כדי לחשוף, בשנת 1994, את מסמך שטאובר של צה"ל". זהבה גלאון (צילום: אתר הכנסת)
"ואפילו בנימין נתניהו השתמש בבמת המליאה כדי לחשוף, בשנת 1994, את מסמך שטאובר של צה"ל". זהבה גלאון (צילום: אתר הכנסת)

"אנחנו חברי הכנסת נמצאים כאן כדי לדאוג לאינטרס של הציבור – לא כדי לחסום בינו לבין רשויות השלטון ולהסתיר ממנו מידע, בטח לא כשהמידע הזה מופץ כבר ממילא בכל העולם. אני רוצה גם לספר לרגב, שלשמחתי, זאת לא הפעם הראשונה שחברי כנסת משתמשים בכלי החשוב שניתן להם: כך למשל, חבר הכנסת לשעבר יצחק בן-אהרן קרא במליאה שיר של אלתרמן שנכתב בעקבות טבח כפר קאסם, ונפסל על ידי הצנזורה, ואפילו בנימין נתניהו השתמש בבמת המליאה כדי לחשוף, בשנת 1994, את מסמך שטאובר של צה"ל, שכלל המלצות לנסיגה מהגולן.

"מירי רגב משתמשת בתירוץ ה'ביטחוני' המוכר כדי להצדיק סתימת פיות והתלהמות ריקה מתוכן. האיפול על הפרשה לא קשור לשום סכנה ביטחונית, אלא למניעת 'מבוכה' לרשויות. מה שבאמת צריך להביך את מדינת ישראל זאת העובדה שמירי רגב, שלא מבינה דבר על דמוקרטיה ועל העקרונות המהותיים שעומדים בבסיסה, הגיעה לשרת כצנזורית, כדוברת צה"ל והכי גרוע- כחברת כנסת".

בפוסט אחר שהועלה לרשת, מגלה ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), בעמוד הפייסבוק שלו, כי עוד ביוני 2010 שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בעניינו של האסיר בן זיגייר-אלון. וכך כותב ח"כ הורוביץ: "'הנדון: אסיר אלמוני בבידוד מוחלט'. זו היתה הכותרת של מכתב ששיגרתי ליועץ המשפטי לממשלה לפני כמעט שלוש שנים. ביוני 2010. המכתב מצורף כאן. התרעתי כי כליאה של אדם בבידוד גמור ובאנונימיות מוחלטת היא דבר חמור ביותר.

המכתב ששיגר ח"כ הורוביץ ליועץ המשפטי לממשלה ביוני 2010
המכתב ששיגר ח"כ הורוביץ ליועץ המשפטי לממשלה ביוני 2010

"על העניין כולו הוטל אז צו איסור פירסום גורף", כותב הורוביץ. "מאז ועד היום בבוקר. בעקבות המכתב הזה, שוחח עמי אז גורם בכיר מאוד במערכת אכיפת החוק. הוא הבטיח לי כי העניין נמצא תחת פיקוח שיפוטי וכי אין מצב כזה של 'אסיר במחשכים' והכל תחת שליטה ובקרה. כעת מתברר כי המציאות היתה שונה. מהפרטים של התחקיר האוסטרלי שהותרו הבוקר לפירסום, עולה כי אותו אסיר מצא את מותו זמן מה לאחר שהתרעתי על העניין ולאחר שהובטח כי 'הכל תחת פיקוח'. כעת, על היועץ המשפטי לממשלה לפתוח מייד בחקירה על נסיבות כליאתו ומותו של האסיר ובעיקר לוודא שאין עוד אסירים במחשכים".

שר החוץ האוסטרלי הורה לחקור

בינתיים ביטל השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', סקירה שהיה אמור לתת בכנסת על פעולות משרדו. זאת, כדי למנוע אפשרות כי יופנו אליו במליאה, שאלות על פרשת האסיר שהתאבד. אולם למרות הביטול נמשכה מתקפת השאילתות בנושא זה, גם היום.

פרשת האסיר בן זיגייר/אלון עלתה היום במליאה, כאשר שר הפנים, אלי ישי (ש"ס) ענה על שאילתה דחופה ולאחר מכן נשאל מספר שאלות על ידי חברי הכנסת גלאון והורוביץ ממרצ.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) שאלה: "מכיוון שהשר לביטחון פנים החליט לבטל את בואו למליאת הכנסת באופן תמוה; האם אתה מודאג מכך שישראל של שנות 2000 אנשים מוחזקים בכלא ומתים בו מבלי שהציבור ונבחריו ידעו על כך?"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) שאל בעניין המכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה ביוני 2010: "אני שיגרתי לפני שלוש שנים מכתב ליועמ"ש לממשלה שיש דיווחים על אסיר במחשכים ללא פיקוח ושליטה, והובטח לי שתחת פיקוח ושליטה. מהפרטים עולה שהאסיר מצא את מותו מספר חודשים לאחר מכן. האם אין כאן כשל בסיסי של מערכת אכיפת החוק? מה גם שהכל תחת איפול גורף ואף דרקוני שאין לו מקום במשטרים דמוקרטיים?"

תשובת השר אלי ישי: "אני לא מכיר מדינה דמוקרטית בעולם כולו כמו ישראל שפועלת באופן חוקי ודמוקרטי שמדינות אחרות יכולות רק להתקנא בכך, בכל התחומים ללא יוצא מן הכלל, ואני מברך על כך".

שר החוץ של אוסטרליה בוב קאר הורה לרשויות בארצו לחקור את הטיפול בפרשת מותו של זייגר בישראל. קאר אמר לרשת ABC כי אינו חושש לבקש הסברים מישראל על מה שאירע אך למיטב ידיעתו משפחתו של זייגר לא ביקשה סיוע ממשרד החוץ האוסטרלי בעת שהוחזק במאסר.

[related-posts]

3 Comments

  1. יניב מויאל
    13 בפברואר 2013 @ 23:07

    אפשר להעמיד חבר כנסת על טימטום לדין?
    הייתי ממליץ להגיש כתב אישום כנגד מירי רגב!
    בעצם צריך להעמיד לדין על רשלנות את הציבור ששם אנשים כאלה מטומטמים בכנסת. כנראה אם אתה ימני אתה יכול להיות מטומטם עד דמעות תמיד תמצא מספיק אנשים שיתמכו בך.

  2. דותן
    13 בפברואר 2013 @ 19:10

    כזאת אישה מטומטמת

  3. Omessi
    13 בפברואר 2013 @ 11:14

    צודקת, כפיים.
    חייבים להעמיד לדין את חושפי הברוך הבטחוני,
    כלומר – את הטלוויזיה האוסטרלית ואת התקשורת העולמית.

    כל מה שצריך זה לחטוף אותם ולהביא אותם לכאן,
    ונקווה רק שכשיעמידו אותם לדין ויכלאו אותם
    הם לא יתאבדו לנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן