Skip to content

מחקר חדש: כרס הבירה היא בלוף "גדול"

מחקר חדש קובע, כי אין הוכחה מדעית למיתוס שבירה גורמת לעלייה במשקל, הזוכה לכינוי: "כרס בירה" • מצד אחר, אין הוכחה שצריכה מתונה של בירה מביאה ליתרונות בריאותיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחקר מדעי חדש, המכונה "בירה וקלוריות", ונכתב על-ידי יועצת התזונה הבריטית, ד"ר קת'רין או סאליבן, ובתמיכתה של תעשיית הבירה בבריטניה, קובע כי "כרס בירה" היא מיתוס אחד גדול. 

מנסים להסתיר את "כרס הבירה" (מקור: http://www.freedigitalphotos.net, marin)
מנסים להסתיר את "כרס הבירה" (מקור: http://www.freedigitalphotos.net, marin)

ד"ר או סאליבן טוענת, כי כיוון שבירה מכילה פחות קלוריות מיין, כהילים או אפילו מיץ תפוזים, בנפח של 100 מ"ל, עדיף להחליף משקאות אלו בבירה, אם ברצוננו לרדת במשקל.

יועצת התזונה מזכירה שיש ללגום בירה במתינות, וכי אם נשתה כמויות גדולות של בירה נעלה במשקל, אך הדבר נכון גם למי שצורך כמויות גדולות של יין, כוהל או כל משקה ממותק אחר.

ד"ר או סאליבן ציינה בראיון לעיתון הטיימס הבריטי, כי "לצערנו, לבירה יש תדמית של משקה עם ערך קלורי גבוה, וזה אינו נכון", והוסיפה כי "אם אתה צרכן רציני של בירה, ברור שתעלה במשקל, אבל אותו הדבר נכון אם אתה צרכן מאסיבי של יין".

הדו"ח מעדכן, כי החלפת כוסית יין רגילה בשליש כוס בירה תחסוך כ-40 קלוריות, והחיסכון המשמעותי יותר יושג אם נחליף הרגלי שתייה של שתי כוסיות יין ליום בשני בקבוקי בירה. בנוסף, מוזכר כי צריכת מופרזת של כוהל משפיעה לרעה על תוחלת החיים, אך נטען כי אין ראיות מדעיות לכך, שצריכה מתונה של בירה מביאה ליתרונות בריאותיים.

ד"ר או סאליבן סיפרה, כי "שתיית בירה בבריטניה נחשבת על-ידי רבים כפעולה שאינה מוסרית, ולא כמרכיב באורח חיים בריא ומאוזן, אם כי בניגוד לראיות המדעיות האחרונות", ומסכמת כי עד כה היה נהוג לחשוב ש"אם נהנים משתייה מתונה של בירה, הגוף ניזון בוויטמינים ומינראלים חיוניים רבים, וצריכה מתונה יכולה להגן גם בפני מצבים רבים של מחלות לב, בריחת סידן וסוכרת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן